zbyt duże ładowanie z alternatora. |
Autor |
Wiadomość |
robert195
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-11-2015, 12:53 zbyt duże ładowanie z alternatora.
|
|
|
Witam, od stycznia pali mi sie kontrolka akumulatora, olewałem ten problem, ale teraz przyszedł czas żeby sprawdzić dlaczego sie pali, jak bez problemu mi odpala. sprawdziłem ładowanie i wyszło zdecydowanie za duże, bo aż 15,5v. dziś akurat w czasie drogi zgasił mi sie termometr na komputerze i radio, po chwili nie działały kierunkowskazy, po małej przerwie i ponownemu odpaleniu silnika wszystko zaczeło od nowa dobrze funkcjonować, czy ktos sie orientuje w czym jest problem? dziękuje z góry. Pozdrawiam. |
_________________ robertforuś |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-11-2015, 13:06
|
|
|
Jeśli napięcie ładowania jest większe niż powinno być to winny najprawdopodobniej jest regulator napięcia który znajduje się w alternatorze ale żeby to dokładnie stwierdzić najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć poszczególne jego elementy. Najlepszym wyjściem jest kupno używanego sprawnego alternatora bo wszelkie zamienniki regulatora nie są zbyt pewne a oryginalny jeśli osiągalny, pewnie będzie dość drogi.
Napisz jaki dokładnie masz silnik. |
|
|
|
 |
robert195
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-11-2015, 15:35
|
|
|
plecho1, 1.8 GDI 122KM 2000rok. i chyba tak zrobię, kupie używany alternator |
_________________ robertforuś |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-11-2015, 16:02
|
|
|
Warto tylko zrobić przegląd takiego używanego alternatora i ewentualnie wymienić łożyska czy szczotki jeśli są wymienne. Szukaj alternatora od GDI bo od 1.6 czy diesla nie podejdzie. |
|
|
|
 |
robert195
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-11-2015, 17:38
|
|
|
plecho1, ok dzieki. |
_________________ robertforuś |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-11-2015, 17:50
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 04-11-2015, 12:45
|
|
|
Miałem podobną sytuację, miałem jakiś chiński regulator włożony przez poprzedniego właściciela, po wymianie regulatora na boschowski niestety nie poprawiło się i trzeba było wymienić diody w alternatorze i obecnie jest ekstra. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 05-11-2015, 22:33
|
|
|
będąc w miejscu gdzie regenerują alternatory, dowiedziałem się paru rzeczy:
1.rozebranie alternatora z GDi, najczęściej wiąże się z uszkodzeniem izolatora = wymiana uzwojeń (stojana), także pewnie wymiana samych szczotek to kiepski pomysł.
2.na rynek wyszła jakaś seria regulatorów które są wadliwe i kosztowały 4 razy mniej niż droższa wersja zamiennika, objawiało się różnym ładowaniem, na postoju brak ładowania, a po dodaniu gazu ładowanie powoli się pojawiało.
3. są łożyska lepszej jakości (ok. 50zł za sztukę od strony regulatora + 20 zł od strony napędu) i gorszej (chińskie), ok. 10zł za sztukę od strony regulatora
4. napięcie ładowania z alternatora bez sterowania z ecu powinno wynosić 14V |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|