Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zbyt duże ładowanie z alternatora.
Autor Wiadomość
robert195 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 33
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-11-2015, 12:53   zbyt duże ładowanie z alternatora.

Witam, od stycznia pali mi sie kontrolka akumulatora, olewałem ten problem, ale teraz przyszedł czas żeby sprawdzić dlaczego sie pali, jak bez problemu mi odpala. sprawdziłem ładowanie i wyszło zdecydowanie za duże, bo aż 15,5v. dziś akurat w czasie drogi zgasił mi sie termometr na komputerze i radio, po chwili nie działały kierunkowskazy, po małej przerwie i ponownemu odpaleniu silnika wszystko zaczeło od nowa dobrze funkcjonować, czy ktos sie orientuje w czym jest problem? dziękuje z góry. Pozdrawiam.
_________________
robertforuś
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-11-2015, 13:06   

Jeśli napięcie ładowania jest większe niż powinno być to winny najprawdopodobniej jest regulator napięcia który znajduje się w alternatorze ale żeby to dokładnie stwierdzić najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć poszczególne jego elementy. Najlepszym wyjściem jest kupno używanego sprawnego alternatora bo wszelkie zamienniki regulatora nie są zbyt pewne a oryginalny jeśli osiągalny, pewnie będzie dość drogi.
Napisz jaki dokładnie masz silnik.
 
 
robert195 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 33
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-11-2015, 15:35   

plecho1, 1.8 GDI 122KM 2000rok. i chyba tak zrobię, kupie używany alternator
_________________
robertforuś
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-11-2015, 16:02   

Warto tylko zrobić przegląd takiego używanego alternatora i ewentualnie wymienić łożyska czy szczotki jeśli są wymienne. Szukaj alternatora od GDI bo od 1.6 czy diesla nie podejdzie.
 
 
robert195 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 33
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-11-2015, 17:38   

plecho1, ok dzieki.
_________________
robertforuś
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-11-2015, 17:50   

Nie ma za co :)
 
 
Rafalsonn 
Nowy Forumowicz
Świeży Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 20
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-11-2015, 12:45   

Miałem podobną sytuację, miałem jakiś chiński regulator włożony przez poprzedniego właściciela, po wymianie regulatora na boschowski niestety nie poprawiło się i trzeba było wymienić diody w alternatorze i obecnie jest ekstra.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 05-11-2015, 22:33   

będąc w miejscu gdzie regenerują alternatory, dowiedziałem się paru rzeczy:
1.rozebranie alternatora z GDi, najczęściej wiąże się z uszkodzeniem izolatora = wymiana uzwojeń (stojana), także pewnie wymiana samych szczotek to kiepski pomysł.
2.na rynek wyszła jakaś seria regulatorów które są wadliwe i kosztowały 4 razy mniej niż droższa wersja zamiennika, objawiało się różnym ładowaniem, na postoju brak ładowania, a po dodaniu gazu ładowanie powoli się pojawiało.
3. są łożyska lepszej jakości (ok. 50zł za sztukę od strony regulatora + 20 zł od strony napędu) i gorszej (chińskie), ok. 10zł za sztukę od strony regulatora
4. napięcie ładowania z alternatora bez sterowania z ecu powinno wynosić 14V
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.