Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 08-03-2013, 13:04   [Cari 1.9DI-D] Regulacja zaworów

Witam

Witam

Nie znalazłem podobnego tematu, więc zakładam nowy ;-)

Moje pytanie dotyczy o regulację zaworów w silniku 1.9 DID. Ostatnio mam wrażenie, że zawory już "klepią" i proszą się o interwencję.
Zastanawiam się nad tym, czy konieczne są do tego jakieś specjalne narzędzia, czy można dokonać regulacji standardowymi narzędziami dostępnymi w garażu?

Kilka lat temu regulowałem zawory w silniku Fiata 1.0 Fire i jeszcze pamiętam jak to się robi.
Zastanawiam się tylko, czy muszę w jakiś specjalny sposób do tego się przygotować?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 08-03-2013, 18:28   

Silnik 1.9 DID F9Q, regulacja przez WYMIANĘ popychaczy. Trudne to może nie jest, ale za to raczej kosztowne. Załączam zrzut z manuala na temat regulacji w F9Q.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-03-2013, 18:25   

raczej jak klepie to wtryski padają i lekko daje do kolektora, stąd ten dzwięk
 
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 13-11-2015, 16:43   

Odkopuje temat, ktoś się orientuje ile kosztuje regulacja zaworów w DI-D na dzień dzisiejszy?
Auto odebrane 5 dni temu z warsztatu, gdzie przeczyszczony został układ wtryskowy, zregenerowany wtryskiwacz i wymieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Dziś po przejechaniu 80km po trasie po zatrzymaniu zwróciłem uwagę, że zawory zaczęły stukać, jest to wyraźnie słyszalne gdy się lekko przygazuje i potem silnik schodzi z obrotów w dół.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-11-2015, 22:27   

Zawory raczej od tak nie zaczynają hałasować i w dodatku jak się zużywają to raczej ich luz się nie zwiększa a zmniejsza więc to co słyszysz to raczej coś innego, więc może wtryski.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 13-11-2015, 23:07   

Hmm, w poniedziałek zajadę na warsztat i niech posłuchają co jest grane. Trochę dziwne by było jakby się okazało, że to wtryskiwacze, skoro tyle co auto odebrałem z warsztatu, który zajmuje się tylko silnikami diesla i ma autoryzację Bosch i Delphi. W którym auto było zostawione na diagnostykę i to właśnie po zawiezieniu auta do nich okazało się, że padł mi wtryskiwacz i czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej i dla tego miałem problemy z rozruchem na ciepłym i zimnym silniku. Przeczyścili układ wtryskowy, zregenerowali wtryskiwacz, zmienili czujnik ciśnienia paliwa na listwie i auto pali elegancko.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-11-2015, 07:37   

To było przypuszczenie bo nie słyszałem tego dźwięku ale na pewno to nie zawory, które jeśli nie są regulowane hydraulicznie, to nie zaczynają ot tak sobie cykać.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-11-2015, 09:34   

FredPL, a sprawdzałeś poziom oleju :?: .
Co do regulacji to jak masz pokazane powyżej, w DID-ku są szklanki, poprzez ich odpowiedni dobór reguluje się luzy zaworowe.
Niestety nie ma tam regulacji śrubką ani hydropopychaczy :doubt: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 14-11-2015, 14:08   

Olej sprawdziłem i są dwie działki. Dziś troche jeździłem po mieście i cisza. Zobaczymy jutro pp trasie.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.