Lancer [CS3W] 1.6 - Cewka zapłonowa |
Autor |
Wiadomość |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-11-2015, 21:12 Lancer [CS3W] 1.6 - Cewka zapłonowa
|
|
|
Ostatnio mi zaczyna szarpać na LPG przy niskich obrotach, mam ok 130 tyś i cewki wyglądają na oryginalne, czy to może być przyczyną że czasami szarpnie na LPG na niskich obrotach, po wymianie na nowie świece ok 500-1000km i zaczyna znów szarpać , jest to zazwyczaj pojedyncze szarpnięcie a potem idzie jak rakieta. Jakiej firmy polecacie cewki pod LPG, czy ma to jakieś znaczenie? Najtańsze są firmy SKV ok 100zł za sztukę, później firmy Tesla ok 130zł za sztukę , Denso kosztuje aż 280zł za sztukę ...
Czy może coś innego być przyczyną tego szarpnięcia na LPG na drugim biegu jak przyspieszam? Zaznaczam że to dzieje się tylko przy od ok 1000 rpm na drugim biegu, kable zapłonowe wymienione i nic nie dało , nowe świece pomogło na tydzień ... |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 20-11-2015, 22:17
|
|
|
A zapala ci się kontrolka silnika przy tych szarpnięciach? U mnie był podobny objaw niedawno po wymianie świec i po którymś razie zapaliła się kontrolka. Znajomy z czytał mi błąd i wyszło że zapłon na 4 cylindrze. Okazało się że fajka pękła przy świecy i przebicie się pojawiało.
Same cewki działają ok a mam przebieg 225 tysięcy w tym 120 tysięcy na gazie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-11-2015, 07:29
|
|
|
rudi88 napisał/a: | Okazało się że fajka pękła przy świecy i przebicie się pojawiało. | Fajki warto sprawdzić oraz gniazda w cewkach (o ile to jest ten rozbieralny typ) jezeli się okaże, że styk jest pokorodowany albo na sprezynkach jest szary/siwy nalot, to wypadałoby wymienić komplet cewki z fajką |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-11-2015, 18:20
|
|
|
zamówiłem DENSO DIC-0107 po 175zł / szt. te co mam wyglądają na oryginalne ... na benzynie nie szarpie ale na LPG z niskich obrotów potrafi poszarpać, kontrolki z silnika nie świrują, na oko dobrze wyglądają te cewki, tylko trochę pordzewiały ... są jeszcze firmy Tesla za 130zł - co o nich myślicie? |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-11-2015, 00:12
|
|
|
Ja myślę że powinieneś przycisnąć swojego gazownika żeby Ci dobrze ustawił instalację. Jak chodzi dobrze na Pb to na "podtlenku" też powinno być ok |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-11-2015, 06:41
|
|
|
Balon, sprawdź czy cewki nie maja przebić, ja z tego powodu wymieniłem jedną. Nalej trochę wody do butelki np. po Clinie do szyb i kiedy będzie ciemno odpal auto i spryskaj cewki. Sprawdź czy nie ma przebicia po między metalowym rdzeniem cewki a jej obudową. Jeśli będzie przebicie to zauważysz tam przeskok iskry. |
|
|
|
 |
Berni1985
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Kombi 2004r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-11-2015, 18:44
|
|
|
Jedz do gazownika, niech sprawdzi mapy gazu pod komputerem, miałem to samo, gazownik pojeździł ze mną z podpiętym kompem i skalibrował od nowa i jest ok. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-11-2015, 11:04
|
|
|
Cewki wymienione na te co pisałem Denso (takie same jak oryginały) - śmigam od rana i na razie nie ma szarpania ciekawe na jak długo i czy to było przyczyną.
Ciekawe co ile powinno się wymieniać cewki? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2015, 13:10
|
|
|
Jeśli na świecach masz oryginalnie przerwę 1 - 1,1mm to dla ulżenia układowi wysokiego napięcia proponuję zmniejszyć ją na 0,8mm. Dzięki temu cewki, przewody jak i fajki wytrzymają dłużej. |
|
|
|
 |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 03-12-2015, 20:24
|
|
|
Mam ten sam problem tylko, że w 2,0. Nowe świece irydowe, nowe kable ngk i okazało się, że cewka bo przeskakuje iskra jutro jeszcze jade na kompa i sie okaze |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-12-2015, 21:50
|
|
|
po wymianie na nowe cewki problem zniknął - zrobiłem ok 1000km i zero szarpania - lancerek chodzi jak szalony świece zwykłe NGK V-Line |
|
|
|
 |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 15-12-2015, 13:31
|
|
|
To powiem tak. Szarpanie na niskich obrotach i spadek obrotów na postoju do 500. Wymieniłem świece na irydowe, kable ngk oraz dwie cewku denso i dalej iskra skacze i sa te same objawy przed sekundą dzwonił mechanik i mowi ze podejrzewa ze to przepływomierz. |
|
|
|
 |
umberlee
Forumowicz

Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-06-2017, 11:38
|
|
|
Czesc,
odgrzebie temat. Podszarpuje mi na LPG. Kable są nowe, swieczki wymieniane w zesz. roku.
Czy jesli problem występuje tylko na LPG to przy sprawdzaniu multimetrem będzie widać parametry odbiegające od normy? Które piny należy sprawdzić? wybaczcie, ale jestem zielony.
Chciałbym kupić cewkę DENSO, ale widzę że nie bardzo jest do modelu 2.0 który posiadam. Jaką inną firmę polecicie?
Do wyboru mam m.in Delphi, Magneti Marelli, Stark, ERA, Japanparts albo np. NGK za ponad 7stów
Dzięki za odp. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 27-06-2017, 21:32
|
|
|
Najpierw diagnoza,a potem wymiana .
Ściągnij sobie manuala tam jest opisany ukł. zapłonowy jak go zmierzyć i jakie powinny być wartości.Sprawdź wieczorem czy nie iskrzą do masy.
Ja jak zmieniałem cewki pół roku temu na Bremi koszt jednej 160zeta. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|