SWAP w Lancerze CK - opcje silników |
Autor |
Wiadomość |
Wtss
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26-11-2015, 22:40 SWAP w Lancerze CK - opcje silników
|
|
|
Witam,
Jako że buduję replikę EVO VI i przyszedł czas na silnik, szukam odpowiedniego materiału na swap. Lancer nie będzie AWD bo mi się nie chce więc zostaje tylko dalej opcja FWD. Szukam czegoś co będzie w miarę bezproblemowe i będzie miało minimum 200KM. Moje opcje:
* 6A13TT z Galanta VR4:
- mocowanie "prawie" pasuje
- flansza skrzyni wygląda tak samo jak skrzyni lancerowej więc i skrzynia powinna zostać z lancera (tak wiem, może być za słaba, kwestia wytrzymałości skrzyni później proszę)
- zamach i sprzęgło od V6 n/a (nie chcę automatu, poza tym półosie nie pasują)
* MIVEC 200KM (6a12?) z FTO:
- wchodzi do Lancera tak samo jak powyższy
- plus taki, że wychodziły z manualem
- mniej elektryki do ogarnięcia niż w VR4
- skrzynia zostanie, moment silnika nie powinien jej zniszczyć
* 1.9T 200KM z Volvo S40
- wiem że się da, mocowanie pasuje
- wymiana od silnika po zwrotnice, skrzynia Lancerowa nie pasuje
- przeróbka mocowań skrzyni i drążka gwarantowana
Każdą opcje planuję z zakupem całego auta, nie chce mi się później dokupowac każdej pierdółki - nie wykluczam podróży do UK po auto jeśli będzie trzeba. Priorytetem jest łatwość i jak najmniejsza ilość przeróbek. Nie mają znaczenia dla mnie waga silnika i wpływ na własności jezdne, Evo to to nigdy nie będzie. Zawieszenie i hamulce też w planie. Wiem że każda przeróbka już gdzieś miała miejsce, znalazłem troche stron z UK, US i Rosji gdzie takie rzeczy były opisywane, jednak chodzi mi najlepiej o jakiś przykład z naszego podwórka. Najbardziej kusząca wizja to VR4 i jak pakować się w robotę to już z konkretnym skutkiem, ale czy na pewno?
Tak więc, w co najlepiej się ładować? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-11-2015, 23:19
|
|
|
Obojętne.
Jakiego znajdziesz dawcę to wkładaj.
Jak myślisz, że bez problemu znajdziesz "bezproblemowe" silniki w dobrych pieniążkach to życze powodzenia
Ja na Twoim miejscu wrzucałbym taki silnik jaki mi sie uda kupic |
|
|
|
 |
Wtss
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26-11-2015, 23:48
|
|
|
Yyyy?
Bardziej rzeczowe posty mile widziane. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-11-2015, 00:08
|
|
|
Ale jak bardziej rzeczowe?
Opócz silnika Volvo wszystko jest w sieci - jak klepniesz to podobnych tematów na Forum także znajdziesz sporo.
Co z tego, że ktos Ci napisze "kupuj VR4" jak pojedziesz i cena Cie zabije, napisac Ci "kupuj FTO" - pojedziesz i okaże się, że bez taczki kasy na remont jednostki możesz sobie co najwyżej pomnik na podwórku postawić.
Ani jeden z Twoich pomysłów nie jest P&P, ba! nawet przekładki, które jeżdżą są robione "różnymi metodami" (i z różnym skutkiem )
Kwestia czy będziesz działać w stodole czy masz zaplecze
Jeżeli jak sam napisałeś:
Wtss napisał/a: | Lancer nie będzie AWD bo mi się nie chce |
a nie, że "nie umiem" to jak Ci się zechce to spokojnie zapakujesz każdy silnik a pomoc "internetowa" może Ci jedynie przeszkadzać.
Jedź do Anglii, kup coś co znajdziesz i swapuj
PS. A może znajdziesz oryginał i nie bęrziesz musiał budowac repliki |
|
|
|
 |
Wtss
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27-11-2015, 10:01
|
|
|
Bardzo doceniam powyzsze fiozofie ale gdyby wypowiedzial sie ktos kto mial ze swapem do czynienia byloby super.
Chodzi mi o jak najmniejsza bezproblemowosc takiego swapu, ja rozumiem ze to nie jest wlozyc i podlaczyc. Niejeden swap juz zrobilem i wiem ze nie jest latwo ale gdyby byla jakas przetarta sciezka, to by mi wiele pomoglo
Dzieki |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2016, 02:42
|
|
|
T4 - ciężko o zdrowe. VR4 kosztowne samo w sobie. 4G63T z O1. 6A12 też zostaw.
Pokaż tą replikę. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
kuba111011996
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi Lancer 6gen 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2017 Posty: 3 Skąd: Wierzyce
|
Wysłany: 03-01-2018, 16:56
|
|
|
Witam a co myślicie o swapie z eclipse 2.0 420A 142km mam cała w częściach niestety bez dokumentów 😔 także elektryka i cała reszta jest. Ale intryguje mnie jedna rzecz czy skrzynia z mojego 1.3 będzie pasować ktoś się może orientuje? ta z eclipse była spawana a nie chciał bym jej montować ? |
|
|
|
 |
jonas6
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 1 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 21-05-2018, 13:09
|
|
|
w eclipsie masz silnik na odwrot
sa silniki wolnossace w okolicy 150 km 4g63 w outlanderach , ale ceny tych silnikow tez sa ciekawe |
|
|
|
 |
|