Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP w Lancerze CK - opcje silników
Autor Wiadomość
Wtss 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 26-11-2015, 22:40   SWAP w Lancerze CK - opcje silników

Witam,
Jako że buduję replikę EVO VI i przyszedł czas na silnik, szukam odpowiedniego materiału na swap. Lancer nie będzie AWD bo mi się nie chce :) więc zostaje tylko dalej opcja FWD. Szukam czegoś co będzie w miarę bezproblemowe i będzie miało minimum 200KM. Moje opcje:
* 6A13TT z Galanta VR4:
- mocowanie "prawie" pasuje
- flansza skrzyni wygląda tak samo jak skrzyni lancerowej więc i skrzynia powinna zostać z lancera (tak wiem, może być za słaba, kwestia wytrzymałości skrzyni później proszę)
- zamach i sprzęgło od V6 n/a (nie chcę automatu, poza tym półosie nie pasują)

* MIVEC 200KM (6a12?) z FTO:
- wchodzi do Lancera tak samo jak powyższy
- plus taki, że wychodziły z manualem
- mniej elektryki do ogarnięcia niż w VR4
- skrzynia zostanie, moment silnika nie powinien jej zniszczyć

* 1.9T 200KM z Volvo S40
- wiem że się da, mocowanie pasuje
- wymiana od silnika po zwrotnice, skrzynia Lancerowa nie pasuje
- przeróbka mocowań skrzyni i drążka gwarantowana

Każdą opcje planuję z zakupem całego auta, nie chce mi się później dokupowac każdej pierdółki - nie wykluczam podróży do UK po auto jeśli będzie trzeba. Priorytetem jest łatwość i jak najmniejsza ilość przeróbek. Nie mają znaczenia dla mnie waga silnika i wpływ na własności jezdne, Evo to to nigdy nie będzie. Zawieszenie i hamulce też w planie. Wiem że każda przeróbka już gdzieś miała miejsce, znalazłem troche stron z UK, US i Rosji gdzie takie rzeczy były opisywane, jednak chodzi mi najlepiej o jakiś przykład z naszego podwórka. Najbardziej kusząca wizja to VR4 i jak pakować się w robotę to już z konkretnym skutkiem, ale czy na pewno?
Tak więc, w co najlepiej się ładować?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-11-2015, 23:19   

Obojętne.
Jakiego znajdziesz dawcę to wkładaj.

Jak myślisz, że bez problemu znajdziesz "bezproblemowe" silniki w dobrych pieniążkach to życze powodzenia :mrgreen:
Ja na Twoim miejscu wrzucałbym taki silnik jaki mi sie uda kupic :wink:
 
 
Wtss 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 26-11-2015, 23:48   

Yyyy?
Bardziej rzeczowe posty mile widziane.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-11-2015, 00:08   

Ale jak bardziej rzeczowe?
Opócz silnika Volvo wszystko jest w sieci - jak klepniesz to podobnych tematów na Forum także znajdziesz sporo.

Co z tego, że ktos Ci napisze "kupuj VR4" jak pojedziesz i cena Cie zabije, napisac Ci "kupuj FTO" - pojedziesz i okaże się, że bez taczki kasy na remont jednostki możesz sobie co najwyżej pomnik na podwórku postawić.

Ani jeden z Twoich pomysłów nie jest P&P, ba! nawet przekładki, które jeżdżą są robione "różnymi metodami" (i z różnym skutkiem :mrgreen: )
Kwestia czy będziesz działać w stodole czy masz zaplecze :wink:

Jeżeli jak sam napisałeś:
Wtss napisał/a:
Lancer nie będzie AWD bo mi się nie chce

a nie, że "nie umiem" to jak Ci się zechce to spokojnie zapakujesz każdy silnik :mrgreen: a pomoc "internetowa" może Ci jedynie przeszkadzać.

Jedź do Anglii, kup coś co znajdziesz i swapuj :biggrin:

PS. A może znajdziesz oryginał i nie bęrziesz musiał budowac repliki :mrgreen:
 
 
Wtss 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 27-11-2015, 10:01   

Bardzo doceniam powyzsze fiozofie ale gdyby wypowiedzial sie ktos kto mial ze swapem do czynienia byloby super.

Chodzi mi o jak najmniejsza bezproblemowosc takiego swapu, ja rozumiem ze to nie jest wlozyc i podlaczyc. Niejeden swap juz zrobilem i wiem ze nie jest latwo ale gdyby byla jakas przetarta sciezka, to by mi wiele pomoglo

Dzieki
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2016, 02:42   

T4 - ciężko o zdrowe. VR4 kosztowne samo w sobie. 4G63T z O1. 6A12 też zostaw.

Pokaż tą replikę.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
kuba111011996 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi Lancer 6gen 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: Wierzyce
Wysłany: 03-01-2018, 16:56   

Witam a co myślicie o swapie z eclipse 2.0 420A 142km mam cała w częściach niestety bez dokumentów 😔 także elektryka i cała reszta jest. Ale intryguje mnie jedna rzecz czy skrzynia z mojego 1.3 będzie pasować ktoś się może orientuje? ta z eclipse była spawana a nie chciał bym jej montować ?
 
 
jonas6 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 1
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 21-05-2018, 13:09   

w eclipsie masz silnik na odwrot

sa silniki wolnossace w okolicy 150 km 4g63 w outlanderach , ale ceny tych silnikow tez sa ciekawe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.