Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem chyba z immo
Autor Wiadomość
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-12-2015, 00:15   problem chyba z immo

Mam problem taki, że cari czasem nie odpala, rozrusznik normalnie kreci i tyle. Żeby odpalił muszę odkręcić kluczyk do pozycji "zero" i uderzyć w kolumnę kierowniczą. ten element immo normalnie zatopiony w kluczyku mam przyklejony koło stacyjki na stałe (mam dorabiany kluczyk i nie chciało mi się bawić w przekładanie immo).
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-12-2015, 07:13   

Jeśli to wina immo to powinien się zapisać w pamięci komputera silnika odpowiedni błąd. Tu masz opisane jak sprawdzić błędy w Twoim autku za pomocą kawałka kabelka lub spinacza biurowego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-12-2015, 07:38   

Sprawdź czy ten patent z pastylką trzyma sie trwale, ewentualnie rozepnij antene i sprawdź czy wtyczka nie jest za luźna albo czy nie posniedzialy styki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-12-2015, 11:40   

Sprawdzałem kilka razy i trzyma twardo. Sprawdzę jeszcze tą wtyczkę. Kontrolka się nie zapala.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-12-2015, 17:17   

Jeśli był by problem z immo to powinien być taki błąd w komputerze. Jeśli sprawdzałeś i błędu takiego nie ma to raczej nie wina immobilisera.
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-12-2015, 18:15   

Hmm... jeśli nie immo to co to może być?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-12-2015, 18:21   

Skoro pomaga uderzanie w obudowe kolumny kierowniczej to może tam jest jakiś luźny styk, trzeba rozebrac i posprawdzać kable
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-12-2015, 22:05   

Może problem tkwi w kostce stacyjki :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-12-2015, 22:32   

Kostka stacyjki jest ok bo rozrusznik kręci. W poniedziałek pójdę z miernikiem i sprawdzę kostkę immo.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 06-12-2015, 04:08   

Może to być zły styk na połączeniu pętli indukcyjnej z przewodami, bądź zimny lut, na pinach bądź płytce PCB zaraz z boku pętli, ale nie wiem jak to w cari wygląda, bo czasami od pętli idą bezpośrednio kable do modułu immo, i wtedy z boku nie ma płytki, jeżeli jednak jest to pomaga przygrzanie dobrą lutownicą każdego lutu taki problem był nagminny w autach VAG i właśnie uderzenie nadgarstkiem w bok kolumny pomagało - dopóki nie siadło całkiem. A wiec
1.Musisz rozebrać, obudowę kolumny dobrać się do pętli indukcyjnej,
2.sprawdzić tą wtyczkę łączącą wiązkę z kabelkiem od pętli poruszać nią, wyjąć włożyć kilkukrotnie,
jeżeli dalej nie działa jak należy przelutować luty na płytce jeżeli taka jest. Jeżeli nie pomogło to trzeba się zastanowić co dalej przy założeniu oczywiście że to ta pętlabjest niesprawna to są dwie opcje zakup nowej bądź używanej sprawnej, druga opcja to obejście immo ale to z racji tego ze jest to kontrowersyjny temat nie poruszał bym go na forum, a raczej zgłosił się do dobrego elektronika-diagnosty Poza tym jeżeli dorobisz odpowiedni klucz będziesz mógł przełożyć chip od immobilizera że starego do nowego jeżeli nowy klucz posiada tzw kieszonkę,

[ Dodano: 06-12-2015, 04:13 ]
Aha jeszcze jedno w niektórych autach po kilku nieudanych próbach odpalenia immobiliser blokuje komputer auta i jeżeli tak się dzieje w mitsubishi to zaczął bym od zresetowania immo
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2015, 08:28   

Ale przy takich problemach powinien pojawić się błąd immobilisera a gulagula twierdzi, że żadnych błędów immobilisera nie ma. Przy problemach z immo najczęściej silnik odpala na sekundę czy dwie i gaśnie, jeżeli w ogóle nie odpala i nie ma odpowiedniego błędu to najprawdopodobniej nie immobiliser.
gulagula, napisz czy jak kręcisz rozrusznikiem, to czy działa pompa paliwa w zbiorniku. Jeśli nie działa to może sprawdzić bezpiecznik, przekaźnik lub samą pompę.
 
 
gulagula 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-12-2015, 19:49   

no i chyba wszystko się wyjaśniło. Sprawdziłem dzisiaj i był zapisany błąd immo (myślałem że niema bo się kontrolka CE nie świeciła normalnie) i kiedy nie chciał odpalić wystarczyło lekko ruszyć kablami od immo koło wtyczki i odpalił. Dzięki za pomoc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2015, 20:19   

Dlatego w tych autach bardzo ważna jest diagnostyka komputerowa lub chociaż samo sprawdzenie błędów bo w większości przypadków potrafi skutecznie naprowadzić na problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.