Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant felga 15 / dekiel
Autor Wiadomość
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-06-2011, 22:32   Galant felga 15 / dekiel

Mam standardowe felgi aluminowe do galanta wraz z kompletem dekielków ze znaczkiem Mitsubishi. Czy te dekle wygladaja na orginalne - pasujace do tej felgi? Wulkanizator powiedzial mi ze nie sa od tej felgi i dobierzemy inne :-) ale nie daje mi to spokoju


Problem polega jednak na tym, ze nie mam pojecia jak je poprawnie zalozyc. Wydaja sie byc pasowne, tzn. srednica dekla odpowiada srednicy otworu. Natomiast dekielek wpada do srodka felgi. W jednej feldze znajduje sie powyginany drucik, sprężyna (jak na zdjeciu), ktory domniemam powinien taki dekielek trzymac. Ale tez kiepsko z tym trzymaniem. Niby trzyma, ale mam wrazenie ze w czasie jazdy go zgubie.


Jak sie to ustojstwo zaklada?
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-06-2011, 22:39   

pierafal napisał/a:
Jak sie to ustojstwo zaklada?

jeśli się nie mylę to powinno być wewnątrz dekielka - pod jego "nóżkami"
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 16-06-2011, 22:39   

To chyba rzeczywiście nie do tej felgi. Wyglądają bardzo podobnie, ale mocowanie jest inne. Tez mam 15' standard.
Dekielek wsadza się od środka. Blokuje się on i nie wypada za zewnątrz felgi bo ma rant. Wtedy blokujesz go dodatkowo drucikiem który też wsadzasz od środka. Drucik wpada w taki delikatną szczelinę w feldze i wszystko się trzyma ;) Mam nadzieję, że napisałem w miare zrozumiale ; )
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-06-2011, 22:43   

to chyba rzeczywiscie musza byc inne, bo od wewnarz dekielka nijak nie da rady zalozyc tego drucika/sprezyny :(

[ Dodano: 26-06-2011, 22:19 ]
Dekielki zamontowane - przyklejone klejem z pistoletu. Zobaczymy kiedy je zgubie ;-)
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 23-10-2014, 20:36   

pierafal napisał/a:
W jednej feldze znajduje sie powyginany drucik...

Czy można kupić właśnie te druciki bo u mnie niestety już przerdzewiały i się rozpadają - ewentualnie ktoś zastępował oryginalne dekielki (te wpuszczane od wewnątrz) innymi ?
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 24-10-2014, 03:50   

miałem kiedyś taki problem przy tych felgach zmieniając opony u wulkanizatora....
wyjechałem od niego wpychając pod dekielek na ciasno woreczek foliowy, tak przejeździłem zimę.
Klejenie odpada, bo jak później wyważysz koło?
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 24-10-2014, 06:11   

Jakby co to numer dekielka :

MB892679 - do polifta

MB816391 do przed lifta

MB579402 - a to kodzik tej sprężynki ;-) dostepna w aso cena na ebay ~20pln xd

http://www.ebay.pl/itm/MI...=item4ad8ab79f3
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 24-10-2014, 07:02   

Sprężynka plus dekielek na jedno koło to ponad 60zł + koszty wysyłki = paranoja :-) .

Dzięki za numerki Juiceman.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2014, 09:56   

adt81, trzeba po prostu wziąć kawałek druta o właściwej średnicy i powyginać go w jakiś kształt żeby to się trzymało :) Takie zwyczajne bezczelne druciarstwo :D Planuję tak zrobić jak będę zakładał te koła za jakiś tydzień ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 24-10-2014, 11:54   

komarsnk napisał/a:
trzeba po prostu wziąć kawałek druta o właściwej średnicy i powyginać go w jakiś kształt żeby to się trzymało Takie zwyczajne bezczelne druciarstwo


Też o tym pomyślałem ale w jednym przypadku dekielek ma już trochę zerwany rant i wylata :-) Mimo wszystko i tak będę musiał jakieś kupić.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 06-11-2014, 21:37   

Polecam klej/plastik na goraco z pistoletu. 3 sezony tak przejezdzilem i nie wypadly. Jesli trzeba wywazyc kolo, to wypycham dekielek, a klej schodzi z niego bez problemu. Potem dekielek zakladam nawet na zalozonym kole bez wiekszego problemu.
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
mastach 
Mitsumaniak
A69 Satellite Silver


Auto: '03 Galant 2.5 V6 A/T Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
Wysłany: 14-12-2015, 15:29   

te druciane rozpórki do dekielka niemiłosiernie rdzewieją niestety po polskiej słonej zimie...

żeby tylko dostać zamienniki z drutu z nierdzewki lub kwasówki :|

ktoś coś na ten temat wie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.