Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
[I 2.0T] Temperatura silnika nieznacznie rośnie przy dużym o |
Autor |
Wiadomość |
mckloucek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2015, 12:43 [I 2.0T] Temperatura silnika nieznacznie rośnie przy dużym o
|
|
|
Podczas kilkugodzinnej jazdy z pełnym załadunkiem (5 osób + bagaże) temperatura silnika skoczyła o jedną kreskę do góry. Jechałem ok 3 godzin z prędkością 140-160 km/h, temperatura powietrza 32 stopnie, asfaltu ok 42 stopnie.
Nigdy wcześniej nie zauważyłem takiego zachowania i trochę się zmartwiłem. Warto dodać że jechałem na LPG. Po przełączeniu na Pb, nic się nie zmieniło. Co ciekawe, gdy zwolniłem do 120 temperatura wróciła do "normy" ale przy przyspieszaniu, wskazówka temperatury szła od razu do góry.
Płyn chłodniczy, olej itp sprawdzone. Bez wycieków, stany w normie.
BTW czy wiecie jakiem temperaturze odpowiadają "kreski" na wskaźniku. Nie licząc C i H jest ich 6. U mnie zawsze była trzeciej. Wczoraj doszła do czwartej. |
_________________ mckloucek |
|
|
|
 |
Karolus
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-09-2015, 05:58
|
|
|
Do wymiany termostat.... Nie reguluje temperaturą. Przy szybkiej jeździe - szybko chłodzony przez chłodnicę. Po zwolnieniu nie ma już chłodzenia i temp wzrosła...
Otwarty duży obieg Czyli nie działający dobrze termostat.... |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 08-09-2015, 09:15
|
|
|
Karolus napisał/a: | Do wymiany termostat.... Nie reguluje temperaturą. Przy szybkiej jeździe - szybko chłodzony przez chłodnicę. Po zwolnieniu nie ma już chłodzenia i temp wzrosła...
|
Z tego co przeczytałem to u kolegi mckloucek, temperatura wzrasta przy wyższych prędkościach a przy niższych wraca do normy. Tak więc Twoje spostrzeżenie jest mylne, niemniej jednak termostat jest do wymiany. Według mojego rozumowania to termostat nie otwiera się do końca i stąd problem. A jeszcze ciekawe jest to czy chłodnica jest w stu procentach drożna. Ale zacząłbym od termostatu. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2015, 02:21
|
|
|
Znowu się muszę podczepić pod temat z problem... i prosić o pomoc.
Po przejechaniu samochodem X kilometrów kiedy silnik jest już zagrzany i pokazuje prawidłową temperaturę czyli wskazówka jest prawie na połowie (trochę poniżej jej). Następnie kiedy już zaparkuje na miejscu parkingowym, żeby poczekać aż się turbina schłodzi zanim wyłączne całkowicie silnik to pojawia się problem z rosnącą temperaturą, wskaźnik temperatury zaczyna rosnąć na postoju wydaje mi się, że dokładnie w momencie załączenia się wentylatora. Dodam, że nie ma to znaczenia czy autko w trakcie postoju oraz jazdy jest odpalone na benzynie czy lpg zawsze zachowuję się tak samo. Nie pytajcie proszę czy wskazówka dochodzi do końca bo jak tylko jest przed czerwonym polem to od razu wyłączam samochód. Podczas jazdy samochód w ogóle się nie przegrzewa wskazówka jest tak jak być powinna, nawet nie drgnie i jedzie poprawnie. Czy ktoś miał podobny problem lub ma pomysł na rozwiązanie problemu? Powiem szczerze, że Turbek przez ostatnie miesiące tak mi dał w kość z tymi usterkami, że już mi się płakać chce jak pomyśle, że znowu muszę oddać go do warsztatu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-12-2015, 07:14
|
|
|
MadziaQ.., może warto podpiąć jakiegoś kompa i sprawdzić jak w rzeczywistości zachowuje się temperatura silnika, może czujnik jednopinowy coś szwankuje. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 18-12-2015, 10:28
|
|
|
MadziaQ.., zakładam, że termostat wymieniłaś i nie kupowałś czegoś noname na alledrogo za 50 zł Jeśli tak to zaopatrz się w kabelek ELM lub do LPG za góra 40-50 zł i jak kolega Bizi78 pisze sprawdź wartość rzeczywistą i wtedy daj znać, kabelek Ci się przyda na przyszłość a kosztuje tyle samo co jedno podpięcie u mechanika pod kompa. A jeśli zrobiłaś ten błąd i kupiłaś jakiś "szit" to być może będziesz musiała raz jeszcze wydać kasę... |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2015, 12:57
|
|
|
Oooo... Ja nic nie kupowałam autko zawsze było serwisowane w aso przed zakupem a od kiedy go kupiłam to wymieniałam tylko rzeczy które opisywałam na forum czyli: płyny, filtry, kolektor, ostatnio nie odpalał to trzeba było usunąć stary alarm bo odcinał pompe paliwa i pewnie coś jeszcze o czym nie pamiętam... Na tych kabelkach i podłączeniach się kompletnie nie znam więc nie wiem czy dam sobie rade nigdy tego nie robiłam. Przypomniało mi się że kiedyś mechanik mówił że Turbek miał już wymienianą chłodnice i chyba ma wstawioną z wersji 2,4 ale powiedział że to może nawet lepiej więc pewnie poprzedni właściciel miał z tym jakiś problem może. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 18-12-2015, 13:32
|
|
|
Mimo, że nie znasz się na mechanice i boisz się kabli to sprawdź jedną rzecz...
Otwórz maskę(pokrywę silnika) i znajdź odchodzący od chłodnicy w stronę silnika na górze gruby czarny wąż. Przy rozgrzanym samochodzie (tak jak pisałaś trochę przed połową skali ) rura idąca od chłodnicy powinna być ciepła/gorąca - nie poparzysz się:) Poniżej jakieś 20-30 cm pod tą rurą jest druga taka sama rura gumowa. Dotknij także jej. Ta rura na dole przy rozgrzanym silniku powinna być także ciepła. Jeżeli nie będzie ciepła to znaczy, że masz termostat do wymiany. Mówisz, że jak jedziesz to jest normalnie bo wtedy pęd powietrza studzi chłodnicę.
I nie obrażaj się na Miśka, ma swoje lata i chce Ci o tym powiedzieć:P
Tu powinna być wskazówka:
 |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2015, 14:41
|
|
|
Autko wylądowało u machanika, wstępna diagnoza to taka że gdzieś ucieka płyn chłodniczy. Jak odbiorę autko to napiszę jaka była dokładna przyczyna. Ciekawe jest tylko to że zaczeło nagle uciekać mimo że nic od dłuższego czasu nie było dłubane w regonie wężyków z płynem chłodniczym i chłodnicy a LPG było zakładane w czerwcu. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 20-12-2015, 18:04
|
|
|
Po założeniu gazu warto sprawdzać węże doprowadzające płyn do reduktora/parownika, bo tam czasami jest nieszczelność i się leje płyn chłodniczy. Ewentualnie jeżeli chłodnica była zalana płynem nieodpornym na zamarzanie to mogło rozsadzić/rozszczelnić chłodnicę i mogła cieknąć. Mechanik oceni. |
|
|
|
 |
MadziaQ..
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-12-2015, 19:02
|
|
|
Autko odebrane, podobno wężyki przez gazowników były źle podpięte i płyn chłodniczy kapał na skrzynie biegów przez co nawet nie było widać że wycieka. Teraz póki co jest dobrze ale nie wiadomo jak będzie w przyszłości - trzeba obserwować niby usterka- pierdoła ale potrafi popsuć humor przed świętami... Dziękuje za wszystkie podpowiedzi |
|
|
|
 |
|