[3.2 DID] Pajero, falowanie silnika i przyspieszanie bez wzr |
Autor |
Wiadomość |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 07-05-2019, 15:33 [3.2 DID] Pajero, falowanie silnika i przyspieszanie bez wzr
|
|
|
Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu (automat na ustawieniu ręcznym) po osiągnięciu około 2200 obrotów obrotomierz pozostaje w miejscu a samochód nadal przyspiesza. Na 5 biegu od 60 do ponad 100km/h przyspiesza bez wzrostu obrotów silnika. Po czym wyskakuje błąd niedoładowania turbo. (Właśnie jestem na regulacji, ale nie wiem czy to ma związek).
Mam to uwiecznione na filmie i jak ktoś się podejmie pomocy to chętnie wyślę film whatsapem albo mailem, nie chcę udostępniać publicznie bo w trakcie nagrania wymknęło mi się brzydkie słowo
Jeżeli ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania pojazdu? |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2019, 10:06
|
|
|
Dziwne, słychać czy wzrastają obroty silnika? Może to usterka samego obrotomierza. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-05-2019, 11:00
|
|
|
Słychać wyraźnie że nie rosną, a drzewa za oknem przesuwają się coraz szybciej więc obstawiam że wskazania obrotomierza i prędkościomierza są prawdziwe. Dla mnie jest to BARDZO dziwne, albo coś się "ślizga", bo przecież koła z silnikiem są połączone na "sztywno" (na danym biegu ma się rozumieć).
Nie ukrywam że jest to najdziwniejsza rzecz jaką widziałem w samochodzie - już głupi jestem....
Pozdrawiam. Kamil |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2019, 12:49
|
|
|
Daj ten film albo nagraj nowy bez *** A prędkościomierz pokazuje coraz wyższą prędkość czy też w miejscu jak obrotomierz? |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2019, 17:13
|
|
|
Jeżeli obroty faktycznie nie rosną to chyba masz jakieś perpetuum mobile 🤪 Czasami w tym aucie ślizga konwerter, nawet na wybranym manualnie biegu ale to widać po wskazówce obrotomierza że się rusza za chwilę. Ja bym tu obstawiał coś z obrotomierzem raczej bo nie możliwe żeby auto przyspieszało bez wzrostu obrotów |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-05-2019, 11:33
|
|
|
Tylko, że na filmie nie słychać żeby obroty wzrastały, zachowuje się to jakbyś miał skrzynię CVT Jak jeździsz na D to efekt jest taki sam? |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 09-05-2019, 20:20
|
|
|
Na D musiałbym przyspieszać na delikatnym gazie żeby nie zredukowało biegu, nie mam koło domu tak długiej i pustej drogi...
Jak daje mu w gaz to idzie dość słabo do 2,5 tys a potem idzie lepiej, biegi przełącza przy 3 lub 4 tys (zależy od ciężkości buta) a na tych obrotach jest ogólnie dobrze - nic się nie "ślizga" tylko przyspiesza i rosną zarówno obroty jak i prędkość. |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10-05-2019, 09:11
|
|
|
Sprawdziłem wczoraj u siebie i wygląda to podobnie, jak wymuszę na skrzyni 5 bieg to przy niskich prędkościach obroty stoją, a samochód przyspiesza - slizga się sprzęgło hydrokinetyczne. Wydaje mi się,że tak to po prostu działa.
Co ciekawe, w poprzednim moim samochodzie z automatem nie było możlwości zablokowania redukcji, tzn. jeżeli się wybrało np. 4 bieg to skrzynia nie zmieniła nigdy na 5, ale w dół zmieniała biegi normalnie, przy mocniejszym wciśnięgu gazu albo jak prędkość spadła. Może to było takie zabezpieczenie,żeby nie jeździć na zbyt wysokim biegu, bo wtedy jest właśnie taki efekt jak opisałeś. |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-05-2019, 10:47
|
|
|
D Z I E K I wielkie!
Nawet nie wiesz jak poprawiłeś mi humor !
Czyli już go nie będę katował do mechanika i tak pojadę bo mam około 2tys obrotów to dziwne falowanie, ale przynajmniej mniej boje się o skrzynie |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2019, 15:08
|
|
|
Muszę też sprawdzić bo to jest nie logiczne. Jak ślizga konwerter to obroty rosną ale auto mniej przyspiesza niż powinno, tak jak przy ślizgającym sprzęgle w manualu. Nie da się aby obroty nie wzrastały a auto przyspieszało no chyba że ze stromej góry kiedy skrzynia włączy żeglowanie ale wtedy obroty są na poziomie wolnych obrotów. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-05-2019, 10:04
|
|
|
No to jak możesz to sprawdź. Potrzebna prosta droga, przełączasz na manual i na dość niskich obrotach zmieniasz biegi tak żeby na 5tce mieć poniżej 2tys obrotów, a potem już tylko gaz do dechy i obserwujemy co się dzieje
[ Dodano: 17-05-2019, 17:06 ]
Byłem w ePajero. Generalnie jest lepiej, ale dalej nie do końca wiadomo co jest nie tak. Generalnie falowanie o którym pisałem wynika ze skrzyni biegów. Zacznę od wymiany oleju, ale mam też kolektor dolotowy do wyczyszczenia. Jak to zrobię to dam znać czy pomogło. Narazie problem nie został rozwiązany, chociaż po wyjeździe z warsztatu już tego falowania prawie nie było, teraz zaczyna się pojawiać ale tak delikatnie jeszcze. No ale narasta, więc temat nadal nie rozwiązany.
(W warsztacie miałem zrobione wypalanie pdf (a byłem pewien że mam wycięty, bo na obudowie jest elegancki spaw w kształcie prostokąta), czyszczenie kolektora dolotowego (lekko z brzegu tam gdzie się dało sięgnąć bez rozbierania), wymieniony wężyk ciśnieniowy gdzieś przy sterowaniu turbiną i kasowanie błędów) Po tych operacjach fura jest znacznie żwawsza, a i spalanie spadło o 3litry na setkę |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-05-2019, 14:32
|
|
|
kkkamil napisał/a: | No to jak możesz to sprawdź. Potrzebna prosta droga, przełączasz na manual i na dość niskich obrotach zmieniasz biegi tak żeby na 5tce mieć poniżej 2tys obrotów, a potem już tylko gaz do dechy i obserwujemy co się dzieje
[ Dodano: 17-05-2019, 17:06 ]
Byłem w ePajero. Generalnie jest lepiej, ale dalej nie do końca wiadomo co jest nie tak. Generalnie falowanie o którym pisałem wynika ze skrzyni biegów. Zacznę od wymiany oleju, ale mam też kolektor dolotowy do wyczyszczenia. Jak to zrobię to dam znać czy pomogło. Narazie problem nie został rozwiązany, chociaż po wyjeździe z warsztatu już tego falowania prawie nie było, teraz zaczyna się pojawiać ale tak delikatnie jeszcze. No ale narasta, więc temat nadal nie rozwiązany.
(W warsztacie miałem zrobione wypalanie pdf (a byłem pewien że mam wycięty, bo na obudowie jest elegancki spaw w kształcie prostokąta), czyszczenie kolektora dolotowego (lekko z brzegu tam gdzie się dało sięgnąć bez rozbierania), wymieniony wężyk ciśnieniowy gdzieś przy sterowaniu turbiną i kasowanie błędów) Po tych operacjach fura jest znacznie żwawsza, a i spalanie spadło o 3litry na setkę |
Cześć, w kwestii sprostowania.
Byłeś w Carmont Serwis. E-pajero nie ma serwisu od połowy tamtego roku. Zajmujemy sie tylko częściami. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|