Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
24-01-2016, 14:02
Brak obrotów - Zegary HC (gal 2,5 n/a) w VR4
Autor Wiadomość
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 14-01-2016, 22:27   Brak obrotów - Zegary HC (gal 2,5 n/a) w VR4

Witam serdecznie.

Moi drodzy, temat tyczy się zamontowania zegarów HC z galanta 2,5 n/a w vr4/legnumie. Wszystko działa poza obrotomierzem który stoi w miejscu.
Szperając po forum, korzystając z wiedzy Svena i Swinksa, wiem że lokacja pinów od obrotów jest taka sama, czyli jeśli dobrze myślę, problem jest w elektronice - płytce na tyłach zegarów.

1. Chciałbym spytać czy może ktoś tutaj walczył z takowym problemem i doszedł do tego jak sprawić by obrotomierz (zegarów 2,5 n/a) ruszył ?
2. Jest jeszcze druga opcja. Czy ktoś wie jak przeskalować licznik w zegarach z VR4 z tych nieszczęśliwych 180km/h do 260 lub 300 ? Mi do głowy przychodzi jedynie zamontowanie konwertera kmh->mph i wtedy podmiana podziałki na wyskalowaną do 290km/h (bo 180mph to 289,8 kmh)

------------
Ktoś spyta czemu bawię się w takie manewry zamiast po prostu wsadzić zegary z vr4.
Uprzedzając pytanie, odpowiem że chodzi mi o prędkościomierz wyskalowany do 260kmh,o brak konwertera kmh/mph, o kontrolke niskiego poziomu oleju (to da się obejsc bo to jeden z pinow od AYC), o oryginalny stan licznika, o brak wyświetlacza AYC oraz o brak elementów od skrzyni A/T na zegarach z galanta n/a. Zwyczajnie z zegarami z v6 n/a mam mniej roboty i kontrolke niskiego poziomu oleju tam gdzie powinna być.

Gdybym uruchomił obrotomierz, to jedyne co musiałbym zrobić to dorobić nowe tarcze wyskalowane do 9k, a nad tym tematem już pracuję.
------------

Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc, byłbym przeogromnie szczęśliwy i wdzięczny ponieważ zabawy z układami scalonymi nie należą do moich ulubionych, wręcz przeciwnie :)
 
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18-01-2016, 02:23   

Przekrec do mnie chyba cos wymyslilem - sorki ale skasowal mi sie Twoj telefon
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-01-2016, 21:38   Re: Brak obrotów - Zegary HC (gal 2,5 n/a) w VR4

Jokusan napisał/a:
Witam serdecznie.

Moi drodzy, temat tyczy się zamontowania zegarów HC z galanta 2,5 n/a w vr4/legnumie. Wszystko działa poza obrotomierzem który stoi w miejscu.
Szperając po forum, korzystając z wiedzy Svena i Swinksa, wiem że lokacja pinów od obrotów jest taka sama, czyli jeśli dobrze myślę, problem jest w elektronice - płytce na tyłach zegarów.

1. Chciałbym spytać czy może ktoś tutaj walczył z takowym problemem i doszedł do tego jak sprawić by obrotomierz (zegarów 2,5 n/a) ruszył ?
2. Jest jeszcze druga opcja. Czy ktoś wie jak przeskalować licznik w zegarach z VR4 z tych nieszczęśliwych 180km/h do 260 lub 300 ? Mi do głowy przychodzi jedynie zamontowanie konwertera kmh->mph i wtedy podmiana podziałki na wyskalowaną do 290km/h (bo 180mph to 289,8 kmh)

Nie wiem czy ci już na PW nie pisałem...
1. Obrotomierz zostaw w spokoju. Układ obrotomierza w vr4 i w v6 jest generalnie ten sam. I tak skala do 8000 obrotów ci starczy. W temacie układu obrotomierza masz więcej tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=525
strona 36
Brak w ogóle wskazań wynika z braku sygnału na kostce, IMO w instalacji elektrycznej a nie zegarach.
2. Jak chcesz zachować zegary z vr4 to niestety nowe tarcze od Sveno i konwerter na sygnał vss. Tylko po co ci zegary z niedziałającymi kontrolkami od ayc?
Osobiście bym wstawiał zegary z v6.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18-01-2016, 22:32   Re: Brak obrotów - Zegary HC (gal 2,5 n/a) w VR4

swinks_UK napisał/a:

Brak w ogóle wskazań wynika z braku sygnału na kostce, IMO w instalacji elektrycznej a nie zegarach.
2. Jak chcesz zachować zegary z vr4 to niestety nowe tarcze od Sveno i konwerter na sygnał vss. Tylko po co ci zegary z niedziałającymi kontrolkami od ayc?
Osobiście bym wstawiał zegary z v6.


1. Na kostce jest sygnał. Dodatkowo wg rozpiski wynika, że pin od obrotomierza jest ten sam w zegarach z vr4 i i galanta HC. No i najważniejsze, obrotomierz w zegarach z vr4 działa normalnie a przecież bez sygnału na kostce nie działałby, prawda?
2. No właśnie nie chcę zostawać przy zegarach z vr4, chciałbym praktycznie wszystko zostawić jak było oryg w avancie, jedynie uruchomić obrotomierz do 9k i podmienić tarcze. Sveno niestety stracił pliki tarcz, ale zacząłem już sam takie robić i mam pomysł jak wykonać te tarcze żeby miały ręce i nogi.

ps. na dniach wyciągnę zegary z vr4 i porównam element po elemencie na segmencie płytek odpowiedzialnych za obrotomierz. Wydaje mi się, że nie mogą być takie same, choćby z racji wyskalowania na inny zakres, ale gdyby to było tylko to, to obrotomierz powinien działać a jedynie źle pokazywać, dlatego właśnie brak jego ruchu jest dla mnie zagadką. No chyba, że zupełnie inny rodzaj impulsów. Musze porównać płytki, to sporo się wyjaśni :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-01-2016, 12:18   

Co do obrotomierza, sprawdziłeś to co pisałem w podpiętym linku? Tam masz schematy elektryczne obrotomierza. One są takie same, ten sam procesor i układ. Jedyna różnica to indywidualna kalibracja na dzielniku, ale to było indywidualne dla każdego egzemplarza. Bez wpływu na odczyt.
Zegary te wielokrotnie były montowane do v6 bez problemów z obrotomierzem.

Zastanowiłbym się czy masz wszystko idealnie w zasilaniu zegarów, np. masy (jest ich kilka), zasilanie itd.

Na próbę podmień płytkę obrotomierza v6 na vr4, są p&p do swapu.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-01-2016, 15:05   

Oczywiście, czytałem podlinkowany post. Swoją drogą zaskoczył mnie swoją zawartością - wiedzą.
Ale wracając do zegarów. Jeśli miałbym coś nie tak w elektryce to obrotomierz w zegarach z vr4 też stałby w miejscu, a działa.

Skoro obrotomierz vr4 działa, pin od obrotów na zegarach jest ten sam czyli sygnał dociera do zegarów to musi być coś nie tak w samym układzie elektrycznym zegarów - tak na logike, no ale tego nie jestem pewien oczywiście.

Dokładnie taki mam plan, chcę na próbę podmienić płytkę obrotomierza z zegarów vr4 do zegarów v6 i zobaczyć czy ruszy. Jeśli się wyrobię z czasem to sprawdzę jeszcze dziś, albo jutro i dam znać :)

[ Dodano: 20-01-2016, 22:03 ]
swinks_UK napisał/a:

Na próbę podmień płytkę obrotomierza v6 na vr4, są p&p do swapu.


Mission complete.
Podmieniłem płytki obrotomierza (tą z vr4 do v6) i obrotomierz ruszył.
Dodatkowo sprawdziłem oscyloskopem, obie płytki są sprawne.
Głównym winowajcą, jeśli dobrze myślę, jest ta "duża czarna kostka, po mojemu scalak" :D
Jeden ma numer 9633K, drugi 9937K.

Lewa vr4 / prawa v6
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-01-2016, 13:44   

Jokusan napisał/a:

Mission complete.
Podmieniłem płytki obrotomierza (tą z vr4 do v6) i obrotomierz ruszył.
Dodatkowo sprawdziłem oscyloskopem, obie płytki są sprawne.
Głównym winowajcą, jeśli dobrze myślę, jest ta "duża czarna kostka, po mojemu scalak" :D
Jeden ma numer 9633K, drugi 9937K.

Nie.
Scalak jest ten sam. Tych numerów co podałeś jest znacznie więcej :wink: W zegarach Hi-Vis z vr4 które osobiście przerabiałem były układy z numerami 9914K, 9945K i 9901K. To tak jak same zegary mają swoje seryjne oznaczenia z tyłu z których nic nie wynika (np. Denso 241A).

U ciebie jeden obrotomierz był z zasilaniem przez diodę, a drugi bez. Dwa różne typy obrotomierza, jak się przerabia np. klasyczne zegary na HC, to wtedy żelazną zasadą jest by opcję "z diodą" zastępować też układem "z diodą". Dlatego rozrysowałem wszystko w temacie konwersji klasyków na Hi-Vis by ludziom było łatwiej.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-01-2016, 15:49   

Nie doczytałem. Wstyd mi.
Ale po raz XXXXX dziękuję za odpowiedź. Błąd błędem, ale przynajmniej wiem gdzie go popełniłem.

ps. temat do zamknięcia.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.