Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero III "VIPajero" Ginący gatunek, czyli 3.5
Autor Wiadomość
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-01-2016, 00:14   Pajero III "VIPajero" Ginący gatunek, czyli 3.5

Chciałem się przywitać z forumowiczami. O ile ja sam nie jestem bardzo ciekawą postacią i pisać o mnie dużo nie można, o tyle historia mojej motoryzacji, mojego Pajera, to już dłuższa opowieść.
Kochałem i kocham auta od zawsze. Nawet już wtedy, kiedy jeszcze nie umiałem mówić, tak przynajmniej twierdzi moja Mama. W wieku mniej więcej 7 lat, postanowiłem, że jak będę miał lat 18 to kupię sobie samochód. To było od zawsze moim największym marzeniem. Jako 7-14 latek byłem zakochany w Toyocie Hilux, odkładałem już od małego bajtla pieniądze na samochód, to co się dostawało od Babci czy Dziadka, czy Wujka itd... gdzieś od 15 roku jak miałem wakacje, to szukałem dorywczej roboty, żeby dołożyć do puli. W sumie jak to zebrać, to przez te lata uzbierał się ładny kawał grosza, ale za trochę mało na wymarzoną terenówkę(Który normalny 18-latek marzy o terenówce, a nie o sportowej bryce? No właśnie...), myślałęm o BMW e38. Jak rodzice to usłyszeli, to stwierdzili, że już lepiej mi dołożą i kupię wymarzoną terenówkę. :D To miał być Nissan Patrol Y60. Warunek - benzyna w manualu. Jeszcze przed 18-tymi urodzinami wypatrzyłem piękny egzemplarz. Umówiliśmy się ze sprzedawcą, na drugim końcu Polski, zebraliśmy się i z jednym noclegiem w Pruszkowie u rodziny wybrałem się po Parchatka. Niestety(teraz jak myślę, to na szczęście) ktoś nas podkupił, a szanowny Pan Handlarz "zapomniał" nas o tym poinformować. Co tu teraz robić, my z północy, w środku Polski, z pieniędzmi 2 kierowcami, trzeba czegoś na szybko poszukać. Ojciec przyjaciela powiedział, a może Pajero? No i znalazłem "JAKIEŚ" na szybko. Pierwsze jakie wyskoczyło. Pajero, 3.5 benzynka, manual, czarne, czarne skóry, naprawdę FULL opcja(kiedyś miał nawet telefon) i to za śmieszne pieniądze.
POJECHAŁEM, POKOCHAŁEM, KUPIŁEM. i tak się zaczęła dłuuuuuuga historia z moim Pajerem...
(Dziś już jestem zmęczony, więc zdjęcia dodam jutro:)
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Ziemowit 06-12-2017, 23:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Dario1986 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 629
Skąd: Zamość/Warszawa
Wysłany: 14-01-2016, 08:07   

Witaj Ziemowit, zaczyna się ciekawie :) czekamy na zdjęcia i dalszy opis
_________________
Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-01-2016, 22:36   

I co z tymi zdjęciami :P
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-01-2016, 00:01   

Kurczę, chciałem zrobić fajny albumik, jak mój Misio się zmieniał przez te 5 lat, ale narazie nie mogę wykopać archiwalnych zdjęć :(
Narazie dodam jego aktualne zdjęcia, co o nim sądzicie? Tak, wiem, że to nie taka konwencja(miłośnicy Pajero nie bijcie mnie! :) ), ale im dalej go przerabiam tym bardziej go lubię.

https://picasaweb.google.com/101045828417834676722/14Stycznia2016?authkey=Gv1sRgCK_t2_CT9p3rhwE#

Powyżej zamieściłem galerię zdjęć, dopiero się w tym orientuję, niech proszę ktoś mi powie czy działa :)
Zaraz nieco przybliżę historię mojego Pajerka :)
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-01-2016, 00:32   

Cóż, kiedy go kupiłem wyglądał zupełnie inaczej - był 100% serią, poza alusami od Land Cruisera. Doły były szare, ale dla mnie już wtedy był piękny. Przez te 5 lat co w nim przerobiłem, nie piszę chronologicznie, bo za dużo tego, ale to wszystko co pamiętam:
1. Walka z korozją na karoserii(wyszedłem z niej zwycięsko!) Nie było jej dużo, była w sumie tylko pod plastikowymi elementami, wszystkie zostały zdjęte, pomalowane na czarno pod karoserię, a wszystkie blachy, progi zostały kompletnie odrdzewione, gdzieniegdzie dospawano dodatkowe blachy, a co niech będzie mocniejszy, a na koniec pomalowano i od wewnętrznej strony zabezpieczono tektylem. No i jak widać karoseria ma się dobrze :D
2. Malowanie plastików na czarno (j/w)
3. wymiana tylnych reflektorów na poliftowe i oklejenie ich, razem z dolnymi. Do tego wymiana żarówek na lepsze, aby dalej ładnie świecił.
4. Wymiana przednich reflektorów i znowu żarówek.
5. Wymiana atrapy grilla na bodajże Vestatec dedykowany do Pajera.
6. Wymiana alusów na 20 calowe Borbet(nie od razu było mnie stać na 4, więc przez jakiś czas jeździłem na 2 bo dostałem je w super cenie)
7. Lakier przeszedł pełen detailing i został zabezpieczony powłoką hydrofobową, szyby i koła też.
8. Zmodyfikowany wydech, porządnie, od podstaw, nie jakiś wiejski pierdzik ;) więcej o wydechu tutaj:
https://www.facebook.com/...70322636367509/
9. Chip do silnika pod przepływkę. Ładnie się zgrały z wydechem.
10. Jak mówiłem, karoseria była w dobrym stanie, naprawdę... poza klapą, która była ...klapą. Była już nieco pordzewiała i nie opłacało się jej robić, bo za naprawdę dobre pieniądze dostałem super klapę od poliftówki z Włoch, zero korozji. No i super napis D-ID, który zostawiłem na klapie dla trollowania innych 8)
11. Zmiana geometrii kół na negatyw, o tym napiszę kiedyś więcej, bo to temat godny uwagi.

Więcej nie pamiętam, przypomnę sobie to dopiszę ;)
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-01-2016, 00:44   

Plany?
Na najbliższy czas - na wiosnę kompletna konserwacja podwozia oraz jakieś delikatne wide body. Dystanse już czekają :wink:
Na nieco dalszy plan - dość poważny zastrzyk mocy. Może nawet i swap silnika...
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-01-2016, 01:39   

Ziemowit, ogarnąłbyś kody do podglądu na Forum tak, żeby było widać zdjęcie bezpośrednio w poście.
Picasy nie znam, więc nie pomogę :wink:

Lampy nie w moim guście (zwłaszcza przód).
Z tyłu naklej jakieś odblaski - jest spory wybór, a przynajmniej stworzysz pozory dbania o przepisy.

Pajero, jak Pajero... Ładne :D
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-01-2016, 12:10   

Zgadza się, jestem nowy na forum, dopiero się uczę jak z tymi zdjęciami, bb-codes itd. ale popróbuję :)





Tak wygląda teraz, wiem, że zdjęcie mało artystyczne. Przyjdzie wiosna to poproszę kogoś kto zna się nieco na fotografii o parę zdjęć.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20966
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-01-2016, 12:37   

Ładny i widać że zadbany :D .
Co do przednich lamp to trochę odpustowe, no ale jak się Tobie podobają to ok :wink: .
Mają chociaż homologację :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
promatti 
Mitsumaniak
bziuuuuuum


Auto: EA5A '00 / CW7W '10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 685
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2016, 12:48   

Bryła Pajero jest genialna! Niesamowita i mam nadzieje ze kiedys tez takim bede mógł jeździc :D
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Mivec + LPG '09, 2016.10 - ...
Mitsubishi Pajero II 3.5 V6 '97, 2016.10 - 2017.10
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 '03, 2014 - 2016
Mitsubishi Outlander II 2.2 DID '10, 2015 - 16.10.2016
Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00 2013 - forever - Galeria
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-01-2016, 13:11   

Bizi78 - Tak, przystosowane do ruchu europejskiego.
Promatti - jeżeli się spotkamy, na przykład na zlocie, to możemy się przejechać ;)
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-01-2016, 21:12   

Ciekawy silnik. To jest V6, tak?
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-01-2016, 23:13   

Tak jest. 3.5 GDI V6 na 24 zaworach. O ile ten silnik dopiero staje się rzadkością, o tyle nie spotkałem dotychczas innego 3.5 GDI w połączeniu z manualem. Chociaż wiem, że w Polsce jakiś egzemplarz jest.
Może ktoś tutaj na forum wie coś więcej?
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 17-01-2016, 15:57   

Dobrze, tak jak powiedziałem, chciałbym nieco opisać sprawę geometrii. Robiłem to już na FB, ale opiszę to jeszcze raz tutaj.
Jakiś czas temu(ze 2 lata temu :?: ) postanowiłem Misiowi założyć 20 calowe kółka na lato, gdyż moje Pajero praktycznie nie zjeżdża z szosy, a porządnych właściwości terenowych potrzebuję jedynie zimą. Wypatrzyłem ładne, dobre niemieckie Borbety, no i znalazłem w przyzwoitej cenie.
Jak już założyłem wszystkie 4 to jednak nie wszystko do końca się udało...
1. Tak jak liczyłem - faktycznie zdecydowanie lepiej wygląda, prezentuje się elegancko i dostojnie.
2. Nie pływa, ładnie się trzyma drogi.
3. Jednakże... nie zniknęła upierdliwa podsterowność(przy wchodzeniu "luźno" w zakręty)
4. Ponadto na wyboistych drogach zaczęło całą budę kołysać na boki.
Kiepska sprawa, no i myślałem jak temu zaradzić nie wracając do poczciwych 265/70r16. Postanowiłem zmienić geometrię pojazdu i to dosyć drastycznie, bo z około 1 stopnia na plusie(jak zaleca producent) zmieniłem na prawie -2. (-1.55 tył -1,25 przód). Rezultat przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Podsterowność zażegnana, a na wybojach przyjemnie klei się do drogi, jest stabilny i pewnie się prowadzi.
Postaram się dodać zdjęcia poglądowe, a najlepiej stworzę taką galerię forumową(jak ktoś mi pomoże :roll: )
No i pytanie, co o tym sądzicie? czy ktoś może traktował swojego Misia podobną geometrią? czy takie ustawienie kół może nieść za sobą jakieś negatywne skutki?
Jak narazie jeżdżę tak ponad rok, czy półtora i wszystko jest ok.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-01-2016, 18:19   

Z negatywnych rzeczy to może zdzierać opony od wewnątrz, choć ja w Galancie chcąc nie chcąc też mam taki negatyw z przodu i opon nie zdziera. Jeszcze jeden minus to ciężej kierownica może pracować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.