Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sila dokrecania panewek
Autor Wiadomość
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
  Wysłany: 14-01-2016, 13:08   sila dokrecania panewek

Witam kto wie z jaka sila dokrecic panewki glowne i korbowe w 4g63t 6bolt?
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 14-01-2016, 13:13   

W dziale download masz manuale do silników, ściągnij i poszukaj.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
Wysłany: 14-01-2016, 13:14   

sciagalem juz ale nie moge znalezc, juz z godzine przegladam manuala i nie moge tego znalezc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-01-2016, 13:44   

Panewki główne w dwóch etapach:
1. 30 - 35Nm,
2. 65 - 70Nm;
Panewki korbowodowe także z dwóch etapach:
1. 25 - 27Nm,
2. 50 - 53Nm.
 
 
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
Wysłany: 14-01-2016, 13:46   

dzieki wielkie za pomoc, w manualu patrzylem to pisze tam ze 68nm, ale musialemcos zle spojrzec
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-01-2016, 16:08   

W sumie podobnie tylko lepiej dokręcić w dwóch etapach niż od razu z maksymalną siłą.
 
 
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
Wysłany: 14-01-2016, 18:05   

a jest roznica w jakiej kolejnosci bede dokrecal?korby i mocowania walu? bo znajomy mi cos mowil ze trzeba w jakiejs kolejnosci to dokrecac
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-01-2016, 18:55   

Przy dokręcaniu głowicy kolejność dokręcania ma znaczenie a tutaj to raczej nie bo taka stopka korbowodu jest dociskana tylko dwoma śrubami więc raczej bez różnicy od której się zacznie.
 
 
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
Wysłany: 15-01-2016, 08:23   

ok korb nie trzzeba dokrecac w zadnej kolejnosci a wal?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2016, 08:30   

Ja nic takiego nie słyszałem ale też mechanikiem nie jestem.
 
 
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
Wysłany: 15-01-2016, 08:45   

no wlasnie ja tez nic takiego nie slyszalem ale znajomy cos mowil ze jakas kolejnosc musi byc dlatego wole dopytac :) widocznie sie mylil
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 15-01-2016, 16:40   

Ja też takich rzeczy nie słyszałem, a mechanikiem jestem. Ale na chłopski rozum zrobił bym tak: najpierw dokręcił ręcznie wszystkie śruby po kolei nie ma znaczenia z której strony zaczął. A następnie zaczął od środkowej panewki, etapami jak wyżej koledzy pisali, potem np: pierwsza z lewej, potem pierwsza z prawej i znów druga z lewej i druga z prawej, no i drugi etap w takiej samej kolejności. Choć wydaje mi się że w przypadku wału nie ma to znaczenia, ponieważ między czopem wału, a panewką pozostaje luka na film olejowy, więc teoretycznie nie ma możliwości skrzywienia wału, a w przypadku głowicy tak ponieważ uszczelka jest elastyczna, no i powierzchnia głowicy jest inna i tu chodzi o to by głowicy nie skrzywić podczas dokręcania.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
Pemuszko 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 4g63t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Serock
Wysłany: 15-01-2016, 16:58   

ok dzieki a pomoc ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.