Przed kupnem 2.2 MIVEC |
Autor |
Wiadomość |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:18 Przed kupnem 2.2 MIVEC
|
|
|
Witajcie,
Naiwnie wierzę, że ktoś doradzi czy warto wymieniać forestera 2.0D na outlandera 2.2D MIVEC. Główny powód dla którego przeszkadza mi forester, to silnik boxer. Z jednej strony mało który mechanik go ogarnia (nawet jak się już trafi jakiś subarowiec, to zaraz słyszę "nie lubimy diesli jak każdy subarowiec"), z drugiej praktycznie każda czynność wymaga jego wyjęcia, z trzeciej - ma dwie głowice (podwójny koszt). Do tego dochodzi dostępność i cena części. No i jak już byłem zdecydowany na w/w zamianę, to ten ostatni punkt (części) wydaje mi się pokrewny między dwoma modelami - też a może nawet jeszcze trudniej o mniej popularne częśći. Z tego co wyczytałem, to popularniejszy był silnik 2.0 vw lub 2.2 psa, a ten MIVEC to jednak mała egzotyka (coś jak subaru diesel boxer).
Co do konkretów:
- forester zalety: ma nowy silnik (shortblock), nowe wtryski, wycięty dpf, a samo auto jest ponoć najbezpieczniejsze w swojej klasie (stały napęd i klatka bezpieczeństwa)
- forester wady: silnik (j/w), ma sprzęgło, z którym trzeba się obchodzić jak z jajkiem (ruszanie bez użycia gazu) i stosunkowo niewielki bagażnik
- outlander zalety: jest nowszy o 2 lata (i odpowiednio droższy), 7 miejsc i większy bagażnik (te dwie zalety są dla nas istotne) a sprzęgła nie trzeba traktować jak rozżarzonego węgla.
- outlander wady: ma większy przebieg (silnik i wtryski od początku)
- zalety wspólne: awd, moc > 150KM i wysoki moment, łańcuch rozrządu
- wady wspólne: dostępność i cena części (zarówno używek, jak i nowych-zamienników)
Czekam na wasze opinie, komentarze, uwagi - każda będzie cenna Wiem, że temat taki trochę o wszystkim i o niczym, dlatego puśćcie wodzę fantazji, zrobimy burzę mózgów |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:24
|
|
|
alojso, obydwa samochody mają swoje zalety i wady które to wymieniłeś ale skoro zastanawiasz się między Outkiem i Forkiem a piszesz, że alojso napisał/a: | outlander...7 miejsc i większy bagażnik (te dwie zalety są dla nas istotne |
To wybór jest jasny co do tego jakie auto potrzebujesz, pozostaje tylko kwestia silnika |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:40
|
|
|
Faktycznie to są 2 powody, dla których m.in. zastanawiam się nad zmianą, ale pewnie tego 7 miejsca nigdy nie użyję, no ale fajnie mieć taką opcję przy 2 małych dzieciach (foteliki), a bagażnik można też dołożyć dachowy.
Najbardziej mnie interesują kwestie techniczne - będzie lepiej jak w subaru? Czy te zalety forka (nowy shortblock i wtryski) jednak wezmą górę nad większym przebiegiem outlandera? |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 14-01-2016, 08:38
|
|
|
ten większy przebieg Outka to jest jaki?>
Ja mam prawie 190 tkm zrobione i do tej pory nie miałem żadnego problemu z silnikiem ani z pompkami.( 2,0 DID)
na niekorzyść może przemówić większa ilość decybeli przy dużych predkościach ale poza tym to bym sie na boxera w dieslu nie zamienił.
kolega ma outbacka od nowosci z 2.0 diesel , 150 tkm zrobione i shortblock" robiony juz dwa razy.
wybór należy do Ciebie |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-01-2016, 09:09
|
|
|
alojso napisał/a: | czy warto wymieniać forestera 2.0D na outlandera 2.2D MIVEC. | wg mnie nie. głównie z powodu alojso napisał/a: | ma nowy silnik (shortblock), nowe wtryski | . Robiąc to samo w Outku 2.2MIVEC będziesz mile wspominał ceny Subaru. Sprzęgło w Outku też nie jest jakieś super hiper też były wypowiedzi pracowników MMC i dealerów, że niektórzy nie potrafią właściwie jeździć nowoczesnym samochodem z napędem na cztery koła, a później okazało się, że były wadliwe wysprzęgliki przy 2.2 (PSA) Do podejścia Subaru to daleko, ale do ideału też. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 14-01-2016, 17:15
|
|
|
Poszperałem forum i wniosek jest taki, że faktycznie ten model (z tym silnikiem) nie nadaje się zbytnio na polskie zimy, skoro nie odpala lub gaśnie przy -15. Także zostaję przy subaru... i szukam 2.0D |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-01-2016, 19:05
|
|
|
alojso napisał/a: | faktycznie ten model (z tym silnikiem) nie nadaje się zbytnio na polskie zimy, skoro nie odpala lub gaśnie przy -15 | to dotyczyło głównie 2.2 ale z PSA. Mivec to zupełnie inny silnik - IMHO znacznie lepszy technicznie ori Mitsu, ale na pewno nie kupiłbym używki z tym silnikiem. Patent na mróz już też istnieje http://forum.mitsumaniaki...1444266#1444266 . 2.0 jest na pewno tańszy w naprawach i obsłudze, ale kultura jego pracy znacznie odbiega od Miveca czy PSA |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 15-01-2016, 09:06
|
|
|
jeździłem tym boxerem 2.0 D 150 km chwile i trzeba przyznać że jest nieco żwawszy niż 2.0 DID 140 koni.
no chyba że sie go zmapuje na 170 km, tak jak robi to wiele osób . |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 15-01-2016, 11:36
|
|
|
W foresterze nie brakuje mi mocy, ale weź tym czołgiem rusz szybko z miejsca, jak nie możesz używać gazu (u mnie większość takich startów kończy się czkawką - mimo, że nie jeżdżę samochodami od wczoraj), bo nie chcę ryzykować wymianą sprzęgła za 6000 zł.
Problem z tymi silnikami 2,2 to na pewno części. Filtr paliwa, który w dieslu warto wymienić przed każdą zimą kosztuje ponad 100 zł, gdzie w takim forku mam go za 25 zł.
Rozglądam się teraz za outlanderem 2.0, ale ogranicza mnie zamiana - mało kto chce taką transakcję robić, a jeśli już to nagle się okazuje, że mój forek jest warty tyle co 10 letnia astra A do bawienia się w sprzedaż też mi się nie spieszy, bo to taka zabawa na pół roku i użeranie się z zawyczaj mało poważnymi ludźmi :/ |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 15-01-2016, 12:03
|
|
|
to nie golf czy passat że sie sprzeda w pare tyogodni....sprzedac takie auto jak OII albo Forester to w wiekszości przypadków znalezienie napaleńca..i czasem trwa miesiącami. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 15-01-2016, 12:21
|
|
|
Ostatnio sprzedawałem passata 3 miesiące, udało się dopiero, jak na całej operacji straciłem 9000 zł I właśnie po tym wszystkim (przebrnięciu przez tych wszystkich maruderów "już jadących", którzy nigdy nie dotarli i zamieniających się na pralki czy inne lodówki) odechciewa mi się zabawy w sprzedaż |
|
|
|
 |
Menda
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2015 Posty: 24 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 15-01-2016, 20:02
|
|
|
Nie wiem co macie do odpalania silnika 2.2 PSA. Użytkuje OII właśnie z tym silnikiem ostatnio były mrozy komputer pokazywał -17 stopni zagrzałem trzy razy świece i autko odpaliło od strzała bez zająknięcia. Oczywiście problem może i jest bo dużo ludzi o nim pisze ale może to kwestia serwisowania i kupowania najtańszych filtrów tankowania na stacjach no name itp. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 21-01-2016, 14:29
|
|
|
U mnie wystarczyło standardowo raz podgrzać i odpalał. Przez pierwsze 15 sekund chodził jak traktor ale później wszystko ok. W wyposażeniu elektryczna nagrzewnica więc w miarę szybko grzeje ciepłym powietrzem. |
|
|
|
 |
|