| 
		[Cari 1.8 GDI] Jak nie przepustnica to co? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 fanatyku  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 11:51   [Cari 1.8 GDI] Jak nie przepustnica to co?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Opisze swój problem. Może ktoś miał podobnie.
 
Rok temu zdjąłem przepustnicę do czyszczenia kolektora. Po złożeniu wszystkiego do kupy zacząłem mieć problem z obrotami, ale nie wolnymi tylko "normalnymi". Auto po prostu przy wysprzęglaniu (zmiana biegu) samo tak jakby dodawało gazu w zakresie 1500-2000. Wykręcałem ją chyba z 10 razy żeby sprawdzić i krokowy i wszystkie wężyki kable. W końcu pokręciłem trochę śrubką od linki i jakimś cudem obroty były w miarę OK ale został taki problem, że komputer pokazywał spalanie chwilowe z opóźnieniem. Tzn puszczałem gaz a on dalej pokazywał, że auto pali ileś tam litrów i powoli to spadało... Evoscan pokazywał napięcie TPS 0,686V więc myślałem że po prostu jest namieszane w przepustnicy.
 
Wczoraj przełożyłem przepustnicę. I jest dokładnie to samo co rok temu. Po pierwszym odpaleniu auta napięcie TPS wynosiło 0.588V, robiłem naukę obrotów - bez obciążenia silnik stał powiedzmy na tych 700-800 obr ale podczas nauki obrotów z obciążeniem (klima, światła) silnik pracował cały czas na tych 1500-1600 obr. Komputer pokazuje spalanie z opóźnieniem. Nie dodaje wcale gazu a wyświetlacz pokazuje spalanie np 1.4l i czasami nawet wzrasta. Przy wysprzęglaniu i zmienie biegów znowu obroty są podbijane. W taki sposób auto pali jak wariat. I nie jest takie żwawe po depnaniu na gaz.
 
 
Nie chce mi się wierzyć w to, że obie przepustnice są jakoś uwalone w ten sam sposób... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 i9i  		  
		 
         Mitsumaniak Szary Obywatel
  
  
                  Auto: Reno 
                  Kraj/Country: Holland 
                  Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 12:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A przepustnica wytargana z auta które dobrze chodziło i widziałeś je na własne oczy? Bo jak wiesz z własnego doświadczenia. Człowiek się w końcu poddaje i wymienia. A spora część osób goni dalej nie do końca sprawne graty jako "zapasy" ze strychu albo pozostałości po aucie. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
Adrian
 
 
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fanatyku  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przepustnica z auta, które jeździło na pierwszy rzut oka normalnie...
 
Sam ją wykręcałem razem z pompą WC, przepływomierzem i kilkoma innymi gratami.
 
 
Być może gdzieś jest jakaś nieszczelność, ciągnie lewe powietrze i stąd ten problem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 14:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uszczelkę dawałeś starą    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fanatyku  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 14:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie jak czyściłem kolektor, egr i przepustnice to specjalnie kupiłem nową uszczelką w ASO... Próbowałem też wcześniej wycinać ją z kartonu i nawilżać olejem. W obu przypadkach występował ten problem. Rok temu, na starej przepustnicy to podbijanie obrotów zniknęło po wykręceniu śrubki fixed sas (ta od linki) i wkręceniu jej na 1 i 1/4 obrotu od momentu styku z klapką. TPS ani SAS wtedy nie ruszałem.
 
I to mnie właśnie ciekawi. Stara przepustnica pokazywała twardo TPS 0.686V, nowa po nauce obrotów pokazuje to samo... A jak patrzyłem "na oko" to położenia TPS w obu były troszkę różne. Może coś automatycznie ustala takie położenie przepustnicy?
 
Zagrzeję silnik i zrobię może loga. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rasiak1980  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | taki objaw podbijania obrotów to może byc albo by-pass otwarty albo czerpie którędys lewe powietrze do sprawdzenia pod kątem szczelności cały dolot jest tam taki wężyk dochodzi do "trąby słonia" i idiotyczne kolanko plastikowe 90' które lubi pękać sprawdź tam jak nie to to mogą być uszczelki samego kolektora a nawet EGR | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |