l300 kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 31-01-2016, 13:35 l300 kilka pytań
|
|
|
Witam,
od kilku tygodni jestem szczęśliwym (mam nadzieję ) posiadaczem l300 4x4 2.5 automat z 1996 roku i jak to bywa po kupnie nastał czas na pompowanie pieniążków w nową skarbonkę .
Autko jest w dobrym stanie ,przebieg 155 000 km,nowe oponki,akumulator, rozrząd wymieniony 5 tys temu, a co mnie najbardziej cieszy to zero rdzy pod spodem.
Mam kilka pytań do posiadaczy,byłych posiadaczy lub nie-posiadaczy bo przeczytałem chyba wszystkie wątki na forum i nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi.
1. Czy można wyrzucić oryginalny wentylator i zamontować elektryczny dokładając czujnik do powrotnego przewodu który "idzie" z silnika do chłodnicy np taki:
http://www.rallyshop.pl/i...nik-wentylatora
zastanawiam się nad tym ponieważ mam popękany wentylator a poza tym ułatwiłoby to wszelkie prace w tej części komory silnika.
2.Czy można od jakiegoś modelu Pajero czy Shoguna zaadoptować mosty,bo szczerze mówiąc chciałbym w przyszłości mieć mosty z blokadą.
3.czy można zmienić automatyczną skrzynie biegów z reduktorem z es na ss i czy będzie pasowała od Pajero 2.5l
Chodzi mi o długości wałów napędowych,mocowania skrzyni itp.
Na razie wystarczy bo nie chce na początku zniechęcić potencjalnych odpowiadaczy.
tu gdzie mieszkam mogę tanio kupić Pajero lub Shoguna jako dawcę więc takie info odnośnie skrzyni czy mostów będzie dla mnie bardzo przydatne.
z góry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
mitsumotors4x4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Delica Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Grodzisk
|
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 01-02-2016, 12:27
|
|
|
W sumie racja, fakt że tylko jeden od napędów (skrzynia automat) ale zawsze.
Miałem kiedyś Pajero w automacie ss więc tak mi jakieś takie pomysły chodzą po głowie. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 01-02-2016, 19:03
|
|
|
Odnosnie pytania nr. 2
Nie wiem jak kompletny most ,ale na bank bebechy dyfra z Pajero beda pasowac do L300 , ARB sprzedaje blokade dedykowana do Pajero/L300 wiec musi pasowac. link
Na pewno potrzebujesz dyfra z blokada ? Nie wiem jak u Ciebie ale w moim L300 jest LSD i daje rade na sniegu czy lodzie. Jesli nie jestes pewien podnies tyl auta i pokrec jedno z kol , jesli drugie kreci sie w ta sama strone to masz LSD , jesli w przeciwna to nie
A co do 1. To mozesz smialo wrzucac elektryka , jak wyrzucisz wiskoze to dodatkowo nieznacznie wzrosnie moc . Elektryk ma tez plus ze jak zalozysz dodatkowy wlacznik gdzies w kabinie to mozesz wylaczyc wentylator podczas przekraczania brodow - nie polamiesz wirnika
Pozdro |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 01-02-2016, 22:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
A teraz jeszcze jedno pytanko:
Jaki czujnik/włącznik byłby najlepszy(chodzi mi o zakres temperatur)?Wydaje mi się ,że jeżeli termostat się otwiera przy 82° to 92°-87° byłby ok,czy może 95°-90°?
Zastanawiałem się również nad podwójnym wentylatorem z dwuobwodowym czujnikiem 97°-92°,92°-87°,ale nie wiem czy to już nie lekka przesada. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 02-02-2016, 12:09
|
|
|
Optymalna temperatura pracy dla oleju silnikowego to 95-105°C , ale mysle ten 87-92 bedzie w sam raz.
Nie masz co przesadzac z dwoma wentylatorami ,standardowy uklad jest optymalnie wydajny. Ja po wymianie chlodnicy , z racji roznic w budowie nie zalozylem plastikowej obudowy chlodnicy/wentylatora a i tak nie mam zadnego problemu z chlodzeniem i temp. nie przekracza polowy skali termometru. |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
mitsumotors4x4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Delica Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Grodzisk
|
Wysłany: 06-02-2016, 17:26
|
|
|
A mógłbyś wstawić kilka zdjęć l300 ? Skoro automat to wersja Japońska z orurowaniem musi być a takiego l300 nie widziałem w Polsce |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
|
|
|
 |
mitsumotors4x4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Delica Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Grodzisk
|
Wysłany: 08-02-2016, 00:35
|
|
|
Super maszyna ! A jak automat sie sprawuje w tym aucie ? |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 08-02-2016, 10:36
|
|
|
Tak samo jak w pajero ale mam w tej chwili z nim mały kłopot.
Napiszę coś więcej wieczorem bo teraz jestem w pracy |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 08-02-2016, 12:45
|
|
|
Widze ,ze dach masz podwyzszony , poprzedni wlasciciel kampera z niego zrobil ? Pytam bo sam mam zamiar do wakacji zrobic ze swojego minikampa. Wrzuc jesli mozesz zdjecie wnetrza , tylnej czesci ,jestem ciekawy przerobek ,jesli oczywiscie jakies sa. |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 08-02-2016, 17:14
|
|
|
Ten podniesiony dach to wersja fabryczna, tył wygląda tak samo jak w zwykłych wersjach, zdjęcia obiecuję ale w późniejszym terminie, ponieważ teraz siedzenia są rozłożone a na nich leży bagażnik wyprawowy aluminiowy (kupiony okazyjnie) czekający na mocowania do rynienek. Nic w środku nie było przerabiane,ale chyba będzie . Pomysłów mam sporo, łącznie z namiotem dachowymi na tym właśnie bagażniku, ogrzewaniem postojowym, ale wszystko będę robił stopniowo bo czasu wolnego brakuje.
Też mam zamiar zrobić kamepera ale powód jest bardziej przyziemny a mianowicie opłaty.
Tu gdzie mieszkam sam podatek drogowy to 1100e rocznie i ubezpieczenie ponad 1000e,a w wypadku kampera 80 podatek i 400 ubezpieczenie. Dopiero po 30-tce będzie to autko zabytkowe z opłatami rzędu 200e rocznie. |
|
|
|
 |
christcrusher
Forumowicz

Auto: L300'90 , Subaru Forester
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 22-02-2016, 05:11 Re: l300 kilka pytań
|
|
|
kudlaty74 napisał/a: |
2.Czy można od jakiegoś modelu Pajero czy Shoguna zaadoptować mosty,bo szczerze mówiąc chciałbym w przyszłości mieć mosty z blokadą.
|
hmmm pojawilo sie cos nowego do staruszka - LOKKA wypuscila blokade do przedniego mostu ,wiec jesli jestes napalony zerknij tutaj |
_________________ Subaru Legacy>Pajero Sport>Land Rover Discovery 2>Subaru Forester i Mitsu L300
 |
|
|
|
 |
Pastor
Nowy Forumowicz
Auto: L300 4WD 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 22 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 22-02-2016, 15:29 Re: l300 kilka pytań
|
|
|
christcrusher napisał/a: | kudlaty74 napisał/a: |
2.Czy można od jakiegoś modelu Pajero czy Shoguna zaadoptować mosty,bo szczerze mówiąc chciałbym w przyszłości mieć mosty z blokadą.
|
hmmm pojawilo sie cos nowego do staruszka - LOKKA wypuscila blokade do przedniego mostu ,wiec jesli jestes napalony zerknij tutaj |
Małe objaśnienie jak to działa: https://www.youtube.com/watch?v=3oL6ElIVuDI |
|
|
|
 |
|