Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Miękki pedał hamulca po wymianie płynu
Autor Wiadomość
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 11-01-2016, 11:52   [Cari 1.9DI-D] Miękki pedał hamulca po wymianie płynu

Powitać,

Postanowiłem ostatnio wymienić płyn hamulcowy, a ponieważ paskudna pogoda dałem auto na warsztat. Po wymianie mam wrażenie, że pedał hamulca jest dziwnie miękki i łapie nie od samej góry, a dopiero od 1/3, ma ktoś pomysł w czym rzecz ? Skopali odpowietrzenie?
I jeszcze takie pytanie, jaka jest kolejność odpowietrzania w Carismie ? Na krzyż jak w Space Starze i Colcie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2016, 12:13   

Masz jeszcze zapowietrzone hamulce. Jeśli po kilkukrotnym szybkim wciśnięciu hamulca jego działanie się poprawia to dodatkowo potwierdza zapowietrzenie.
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 11-01-2016, 12:29   

Albo nie odpowietrzali wcale albo odpowietrzniki są zapieczone i nie dało się odpowietrzyć przy ich pomocy. Niektórzy mechanicy w takiej sytuacji odpowietrzają poprzez luzowanie wężyka od płynu hamulcowego.

Btw, ja wymieniłem tarcze+klocki+zaciski z przodu, do tego bębny+szczęki+cylinderki z tyłu, odpowietrzałem układ według instrukcji prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód a i tak pedał nie łapie od samej góry. Gdzieś nawet wyczytałem, że Carisma tak ma... Ale czy to prawda?
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 11-01-2016, 13:09   

Odpowietrzac odpowietrzali, wspominali, że odpowietrzniki z przodu były zapieczone ale puściły. Podjade dziś lub jutro i niech grzebią.

Edit: Aha, pozostaje pytanie co do kolejności, bo jak czytam fora S40/V40, które jest ponoć niemal identyczne pod względem technicznym to nie wiem czy jednak nie powinno być odpowietrzanie w kolejności PT, LT, PP, LP. Ma ktoś jakiś manual czy cuś ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-01-2016, 20:46   

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-01-2016, 09:57   

nie wiem czy pomogę ale: jakiś czas temu wymieniałem zapieczone cylinderki z tyłu (bo już lewa strona słabo hamowała), przy okazji odpowietrzania przepłukali mi cały układ świeżym płynem hamulcowym, można śmiało rzec że mam nowy płyn bo 2 razy odpowietrzali i łącznie dolali 1,5l (po 15 latach wydawało mi się że warto), na samym początku po wyjechaniu z warsztatu padał hamulca był miękki jak z waty, nawet miałem chęć jechać na trzecie odpowietrzanie pompką próżniową, ale po tygodniu wszystko zaczęło się układać, (może jakiś zawór auto odpowietrzania albo po prostu z biegiem czasu bąble powietrza same powychodziły) generalnie po miesiącu wszystko już było tak jak należy a ja uniknąłem pompy próżniowej
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 17-01-2016, 22:34   

Byłem na poprawkach i chyba jest trochę lepiej. Ciągle jednak mam wrażenie, że hamulce łapały trochę wyżej. Może to po części efekt tego, że wymieniłem wszystkie gumki w tylnych zaciskach, a nie wymieniłem tarcz i klocków na tyle (+ pewnie trzeba by wreszcie klocki na przód nowe wsadzić).
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
rwd14b 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma II 1.9 DID, I 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: zawiane
Wysłany: 07-02-2016, 11:39   

Mam dwie Carismy i obie łapią tak w 1/3 wysokości. Może tak już mają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.