 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Piwor 14-02-2016, 22:43 |
[Cari 1.8 GDI] Czyszczenie/wymiana wtryskiwaczy |
Autor |
Wiadomość |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 14-02-2016, 18:48 [Cari 1.8 GDI] Czyszczenie/wymiana wtryskiwaczy
|
|
|
Dostęp do listwy wtryskowej jest utrudniony przez kolektor dolotowy, dlatego przy okazji czyszczenia dolotu warto zwrócić uwagę na wtryskiwacze.
Schemat:
W celu demontażu listwy musimy odpiąć 4 wtyczki, odkręcić 2 wężyki paliwa (najlepiej przy listwie oraz przy pompie/regulatorze paliwa), odkręcić 4 śruby mocujące listwę (uwaga na 4 plastikowe, czarne dystanse pod śrubami!) oraz 4 śruby mocujące same wtryski (uwaga na 4 metalowe podkładki pod wtryskami!).
Listwa po demontażu (jeden wtryskiwacz wyciągnięty na potrzeby zdjęć):
Moje wtryskiwacze nie wyglądały za ciekawie:
Ich czyszczenie odbywa się przy pomocy myjki ultradźwiękowej, płynu do czyszczenia wtrysków podawanego pod ciśnieniem (choćby kompresor) oraz impulsowym podawaniu napięcia (akumulator) w celu otwierania/zamykania wtrysku. Jeśli nie jesteście w stanie zrobić tego sami możecie to zlecić w zakładzie - koszt ok. 150-200zł za 4szt.
Należy też pamiętać o wymianie filterków (znanych już z pompy WC). Nowy filtr:
Stare filtry wyszarpane przy pomocy wkręta do metalu:
Filtry wchodzą dość ciasno do wtryskiwacza. Trzeba je wręcz wprasować. Nie mogą być luźne:
Jeden wtrysk bez filtra, drugi z wprasowanym wtryskiem:
Na powyższym zdjęciu należy też zwrócić uwagę na górną uszczelkę/zabezpieczenie. Po wyciągnięciu wtrysku z listwy jest ona przeważnie uszkodzona. Nie można o niej zapomnieć.
Jeśli decydujemy się na zakup używanych wtrysków na allegro to powinny one być chociaż kompletne:
Często brakuje dolnego uszczelnienia jak i samej uszczelki wtyczki:
U mnie nie było problemu z demontażem wtrysków. Czasami są one zapieczone. Można delikatnie próbować podważyć je śrubokrętem. Pamiętamy o czyszczeniu/płukaniu samej listwy jak i wyczyszczeniu gniazd wtrysków.
Przy montażu wtryskiwaczy do listwy pamiętamy o nasmarowaniu gumowych oringów olejem silnikowym. Podobnie smarujemy oringi wężyków paliwowych. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 23-11-2016, 14:24
|
|
|
Czy w samej listwie (tam gdzie są mocowania przyłączy paliwowych) są także filterki czy nic tam nie ma? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Conager
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '99 NL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: 51,5° N , 19,5° E
|
Wysłany: 11-09-2017, 21:15
|
|
|
Woxy - w listwie nie ma filterków - tylko rurki doprowadzająca i odprowadzająca z oringami. Filtry są w pompie na wejściu z baku oraz na wejściu rurki powrotnej z listwy wtryskowej.
[ Dodano: 11-09-2017, 21:44 ]
Fanatyku dzięki za rozpoczęcie tematu. Podjąłem się tematu z powodzeniem.
Temat jest nieco rozłożysty i nie opiszę wszystkiego na jeden raz - w miarę możliwości czasowych, bo jest o czym pisać.
Po pierwsze temat jest wielowątkowy, bo aby uzyskać dostęp do wtryskiwaczy należy zdemontować przepustnicę, kolektor ssący z odmą oraz EGR. Każdy z tych elementów po demontażu należy obejrzeć i w miarę potrzeb wyczyścić, ale po kolei.
Pierwsza sprawa - domorosła diagnostyka - dlaczego padło na wtryskiwacze?
1) Przebieg 308,5 tys. km
2) Spalanie ok. 7 litrów na trasie (110 km/h)..., ale na postoju strzały w rurę, falowanie obrotów (niewielkie), "zasadzanie" bruku z wydechu, żabkowanie podczas swobodnej jazdy na obrotach jałowych (jedynka bez gazu).
3) Na 2 garnku okopcona świeca, na 1,3,4 kawa z mlekiem.
4) Zapach benzyny w oleju.
5) Silne zasadzenie sondy lambda.
Okazało się że na drugim garnku wtryskiwacz był nieszczelny i został wymieniony na zamiennik tego samego typu.
Problemy ustąpiły, silnik chodzi prawidłowo, bez wymienionych wcześniej objawów. Co do spalania, to nie zmieniło się ono istotnie ponieważ przed czyszczeniem i po czyszczeniu wtryskiwaczy różnica w dawkowaniu
wyniosła max. 6%.
Finał na początek ponieważ będę sukcesywnie rozwijał temat opisując po kolei poszczególne kroki, aby nie zniechęcić kogokolwiek, kto będzie się chciał podjąć tej naprawy - temat jest dosyć czasochłonny, ale wszystko po kolei.
[ Dodano: 11-09-2017, 22:00 ]
Podstawowa sprawa, to określenie modelu Cari z jakim mamy do czynienia. Na tabliczce znamionowej
znajdującej się w środkowej części ścianki ognioochronnej za kolektorem ssącym mamy informacje o modelu auta. U mnie ten model to SNGQL6. (model spomiędzy norm euro 2 i euro 3 - kombinacja przedlifta z poliftem - poprawcie jeśli piszę głupoty - mój ma e3).
Dlaczego ta informacja jest potrzebna? Bo można precyzyjnie dobrać części do konkretnego modelu
wpisując w wyszukiwarce nazwę modelu oraz nazwę strony megazip.net.
Mamy opis części wraz z rysunkami - nie ma konieczności losowego dobierania części (w sklepach z częściami często sprzedają nie to co trzeba), wydawania niepotrzebnej kasy oraz zawracania w serwisie.
Części do układu wtryskowego są dostępne praktycznie tylko w serwisie (nie polecam oszczędzać i kupować
używek). Najczęściej po demontażu elementów okaże się ile tak naprawdę jest do wymiany. |
|
|
|
 |
michu07
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2019 Posty: 1 Skąd: LBN
|
Wysłany: 19-02-2019, 22:01
|
|
|
O co chodzi z tymi zabezpieczeniami oringow? Do czego one sluza i czy sa konieczne? |
|
|
|
 |
|
|