 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 01:57 |
[C5X 88-92] Pomóżcie rozszyfrować przewody - przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-03-2007, 19:52 [C5X 88-92] Pomóżcie rozszyfrować przewody - przepływomierz
|
|
|
Colt się znowu zbuntował
Zaczęło go nagle mulić na LPG, ale tak zero - jedynkowo - muli za kilka sek szarpnięcie - ciągnie. Na Pb albo można dodać gazu, albo zaraz obroty lecą na łeb na szyję.
ECU wskazało przepływomierz.
Dla przeciwników LPG powiem, że strzałów nie było, jakby były to jest klapka, poza tym plaster miodu wygląda jak z fabryki.
Do rzeczy: przeczyściłem wtyczkę, a raczej bolce w przepływce i efektu nie ma.
Podejżewam że gdzieś się kabelek przerwał albo coś się odlutowało w środku przepływomierza.
Pytanie: który przewód odpowiada bezpośrednio za przepływomierz - wiadomo, że siedzi tam jeszcze miernik temperatury powietrza i czujnik ciśnienia powietrza.
Chciałem sobie zmierzyć czy przy 750-2000obr jest 2.2-3.2V jak podaje manual...
grn-yel
grn-org
grn-blu
idą bezpośrednio do ECU więc to któryś z nich... który |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24371 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2007, 20:24
|
|
|
Josie - lepiej podjedz do mnie jutro do pracy, to Ci na Palmie sprawdze
Bedzie dokladnie widac ile Hz idzie z przeplywki i porownamy z odczytami z mojego.
BTW - nr 1 to miernik przeplywu. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-03-2007, 20:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Josie - lepiej podjedz do mnie jutro do pracy, to Ci na Palmie sprawdze |
Spoko, podpinam się laptopem
Krzyzak napisał/a: | BTW - nr 1 to miernik przeplywu. |
idę, wbiję się igłą w styk, to wyeliminuję przerwę na przewodzie.
Teraz tylko się modlić żeby to był przewód albo wtyczka - Piotr wyjechał od kogo ja części kupię...
P.S. Przepływomierz daje jakieś wariackie odczyty, bo po odpięciu wtyczki normalnie na obroty wchodzi. Ale czasem też daje całkowicie prawidłowe, bo podpięty i auto ciągnie jak szatan.
EDIT: Igły nie mam w całym domu Ale majtanie zielono niebieskim przy wtyczce powoduje poprawną/niepoprawną pracę. Czyli winowajca się znalazł - mam tylko nadzieję że się ułamał na zewnątrz nie we wtyczce
EDIT2: Ech... to jednak nie przewód... Wtyczka też nie... Włożyłem kawałek przewodu w dziurkę wtyczki i w ten sposób wyprowadziłem sygnał na zewnątrz - dalej 1,4V. Majtanie powodowało czasem pojawienie się 2,2V i wtedy wszystko pracowało OK.
Rozbebeszyłem przepływomierz.
Kurde, pierwsze te silniki wyszły w 88r czyli 19 lat temu kiedy u nas panowały duże fiaty i era "młoteczka i kowadełka" - a tu procesorki w przepływomierzu, montaż powierzchniowy . No ale się popsuło. |
|
|
|
 |
|
|