stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
zloty115i
Nowy Forumowicz
Auto: hyundai galloper
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 03 Sie 2014 Posty: 16 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-02-2016, 19:18 stacyjka
|
|
|
witam, po przekręceniu kluczyka nie powraca z powrotem, muszę go ręcznie cofnąć aby nie spalić rozrusznika, czy czeka mnie wymiana stacyjki, czy są jakieś tańsze rozwiązania? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-02-2016, 19:54
|
|
|
Może wystarczyło by rozebrać i wyczyścić ale nie jest to proste zadanie a i tak może się okazać, że bez wymiany się nie obejdzie. |
|
|
|
 |
zloty115i
Nowy Forumowicz
Auto: hyundai galloper
Kraj/Country: Spain
Dołączył: 03 Sie 2014 Posty: 16 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 15-02-2016, 20:31
|
|
|
podobno jest spręzynka która za to odpowiada,ale czy można wymienić tylką ją i skąd ją wziąć, kurcze to chyba zegarmistrzowska robota i nie na moje dłonie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-02-2016, 21:17
|
|
|
Najwięcej zabawy jest pewnie z wyjęcie wkładki. W Mitsubishi tego nie robiłem ale w kilku innych autach i z tym zawsze było trochę zabawy. |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 24-02-2016, 11:14
|
|
|
Ja się podłączę do tematu by nie tworzyć nowego.
Ja mam taki problem, że mam dwa kluczyki
Jeden jest z immobilaizerem (czyli mogę nim też otwierać drzwi), a drugi służy tylko do odpalania.
I o tyle ten z immobilaizerem przekręca się bez problemu to ten drugi zacina się i nie zawszę mogę go przekręcić, a nie chcę za dużo siły w to ładować by czegoś mechanicznie nie zepsuć. Spotkał się ktoś z tym? |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-02-2016, 12:00
|
|
|
Klucz który działa bezproblemowo musiał być używany więcej przez co wyrabiał się razem ze stacyjką i lepiej do niej pasuje. Klucz mniej używany jest niewyrobiony przez co niezbyt pasuje do już wyrobionej stacyjki. Jeśli był dorabiany to tez mogło to być zrobione niezbyt precyzyjnie przez co też może się zacinać.
Ps. Immobiliser to zabezpieczenie niepozwalające na odpalenie silnika, w Twoim przypadku jeśli w jednym kluczu nie było by immobilisera to nie mógł byś nim tylko odpalić auta ale drzwi bez problemu dało by się otworzyć.
Ten klucz który nie pasuje do wszystkich zamków to taki dziwny zabieg producenta aby osoba pożyczająca auto nie miała dostępu do schowka i do bagażnika. |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 18-05-2016, 08:45
|
|
|
No i kluczyk po 2,5miesiąca całkiem przestał działać. Nie mogę nim odpalić auta, w ogóle nie chce wskoczyć na inną pozycję poza "0".
Jeszcze dziwnie się zachowuje tzn jak zostawisz kluczyk w stacyjce i otworzysz drzwi to jest dźwięk przypominający, ten kluczyk jakby nie styka, tzn jak go docisnę do stacyjki to jest dzwięk, jak tylko go puszczę to przestaje. Aż całkiem przestał działać...
Dobrze, że mam ten lepszy kluczyk jeszcze, ale jest to baaardzo dziwna sytuacja |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-05-2016, 09:09
|
|
|
Napisz czy ten uszkodzony klucz jest oryginalny czy nie. |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 18-05-2016, 09:17
|
|
|
Tak oryginalny. |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-05-2016, 09:23
|
|
|
Jeśli drugi klucz działa to ten jakoś bardzo musiał się uszkodzić. Najtaniej było by dorobić od tego działającego klucza nowy klucz z miejscem na immobiliser i przełożyć z tego uszkodzonego sam transponder. Za dorobienie takiego klucza z miejscem na transponder w Lublinie płaciłem 60zł.
[ Dodano: 18-05-2016, 09:25 ]
Tu na drugiej stronie na fotkach masz pokazane gdzie dokładnie siedzi transponder immobilisera http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10705 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-05-2016, 11:49
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Za dorobienie takiego klucza z miejscem na transponder w Lublinie płaciłem 60zł. |
U mnie chcą 100zł z przełożeniem transpodera włącznie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|