Przeskok w skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
K9G
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 04' 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-01-2013, 18:32 Przeskok w skrzyni
|
|
|
Witam
Mam pewien problem w moim 2.0 sport 04'. Od czasu do czasu jak zmieniam bieg z 1 na 2 na niskich obrotach to jest przeskok w skrzyni i przy tym dosyć głośny odgłos. Zdarza się to tylko przy zmianie na ten bieg i tylko na niskich obrotach. Mam mały przebieg, bo 70 000km.
Co to może być? |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
K9G
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 04' 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2013, 10:45
|
|
|
Nie zgrzyt. Trafia sama skrzynia w 2 bez problemu, tylko tak jak by się zahaczała na 1 i bym odrywał lewarek i wpada bez problemu w 2, ale przy tym jest bardzo mocno wyczuwalny przeskok na lewarku i głośny odgłos uderzenia.
Właśnie tak czytałem gdzie nie gdzie i dużo osób ma to samo. A to się naprawia czy można to olać? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-01-2013, 10:50
|
|
|
Ciężko wnioskować tylko po opisie z forum...
Różnica przełożeń między 1 a 2 jest duża i niekiedy zgrzytnie (szczególnie na zimnej skrzyni i szybkiej zmianie). A to uderzenie to nie wiem.... U mnie wszystkie biegi wchodzą z dużą pewnością i precyzją... |
|
|
|
 |
Rydwan
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Wagon 2007, 99kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 10 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-01-2013, 01:27
|
|
|
U mnie problem tkwi w "zbyt chętnym" wyskakiwaniu jedynki. Gdy mam wrzucić drugi, to wystarczy musnąć lewarek i ten wyskakuje do neutralnego. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-01-2013, 02:05
|
|
|
A płyn w sprzęgle kiedy był zmieniany?
Olej w skrzyni kiedy?
Ja bym zaczął od sprzęgła (płyn, odpowietrzenie, kontrola szczelności), potem poduszki silnik/skrzynia (sprawdzaj pod kątem zerwania ), stan oleju w skrzyni (choć jak ma 8lat to wymieniałbym „w ciemno”), mechanizm wybierania biegów (w Colcie CA kończą się gumowe „uszczelki”- pod „stopą” lewarka, lub wyrabiają końcówki linek).
Jeżeli przebieg masz pewny, a auto nie miało jakiejś mocniejszej przygody to w sumie nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Na sprzęgło (tarcza docisk) za wcześnie, na skrzynie i synchronizatory - tym bardziej.
Zwróc jeszcze uwagę czy nie stało się to jak temperatura spadła - jeżeli tak to płyny do wymiany w trybie pilnym . |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 28-01-2013, 14:07
|
|
|
A wg instrukcji co ile olej w skrzyni się robi, co 150.000 km ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-01-2013, 14:18
|
|
|
p_k - a nie co 90-105 (różne źródła) tys km? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Thom2litry
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII Combi 2.0 99KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 7 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 25-02-2016, 17:56
|
|
|
Przerabiałem dość podobny temat...tylko że ja miałem tak często jak rozpędzałem na 1(czyli bardziej na 2500-3000obr)i wciskałem sprzęgło i nie mogłem zrzucić z 1 przez ok. 0,2-0,5sek, potem był taki strzał, tępnięcie, dopiero wpadał mi bieg w 2.
Okazało się w moim przypadku że to sprzęgło...bo po wymianie sprzęgła tego niema.Najprawdopodobniej przyklejała się tarcza sprzęgła do koła zamachowego, może jakoś tam olej się dostawał....niby żadnych uszczelniaczy nie miałem wymienianych i już z pół roku mineło i ani razu mi się to nie powtórzyło.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|