[CJ1A 1.3] Dławi się + dziwne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-02-2016, 20:17 [CJ1A 1.3] Dławi się + dziwne obroty
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniaków
Od kilku tygodni mam problem ze swoim Coltem CJ1A 1.3l 4G13 z 98r , autko bardzo dziwnie się zachowuje na wolnych obrotach oraz podczas jazdy.
Na wolnych obrotach (które powinny znajdować się w zakresie 750-850) spadają na oko do 650 po czym rosną do 1200 i stabilizują się na tych 800 dodam że podczas spadku obrotów autem dziwnie trzęsie. Dzieję się tak za każdym razem na "luzie" podczas postoju np. na światłach czy skrzyżowaniu i niezależnie od temperatury silnika. Mój drugi problem dotyczy jakby "przytkanego" samochodu tzn. autko podczas ruszania czy też jazdy strasznie się "przytyka" jakby coś go blokowało , pedał w podłogę na dwójce przy 2000 obrotów a autko nie chcę się wkręcać wyżej i do tego strasznie szarpie , dzieje się tak przy każdym biegu całkowicie przypadkowo tzn. raz jest dobrze raz źle. Nie wiem czy to może być istotne ale ostatnio zauważyłem że uszczelka filtra powietrza popękała i w niektórych miejscach się wykruszyła.
Co może powodować takie zachowanie auta ?
W autku wymieniłem przewody WN jakiś miesiąc temu na NGK , świece też koło miesiąca temu na Denso oraz wyregulowałem zawory.
Z góry dzięki za Odpowiedzi |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 25-02-2016, 22:24
|
|
|
Filtr powietrza też miałem z popękaną uszczelką więc wymieniłem mimo że był czysty ,
blue print np. jest dobry .
Filtr paliwa - był kiedykolwiek wymieniany ?
U mnie po odpaleniu raz zatrzęsło silnikiem prawie zgasł a następnego dnia podjeżdżając pod górkę przez chwilę nie było reakcji na dodanie gazu , następnego dnia wymieniłem filtr paliwa bo to zostało do wymiany z podstawowych rzeczy ,4 dnia i kolejne lata nic się nie dzieje z silnikiem
Filtr paliwa jest pod maską z prawej strony w okolicy zbiorniczków na płyn ukł. hamulcowego i ukł. wspomagania sprzęgła .
Zobacz w jakim stanie od wewnątrz jest kopułka zapłonowa ,wirnik ,nie zaszkodzi przeczyścić utlenione styki . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-02-2016, 12:51
|
|
|
Filtr paliwa u mnie raczej jest fabryczny , czyli już zaraz będzie miał 110 Tys km to czas na niego .Na dniach filtry powinny być to się okaże czy to jednak wina filtra paliwa
Kopułka wygląda nieźle ale obawiam się że to może być wadliwy aparat zapłonowy (ponoć częsta usterka u miśków ) |
|
|
|
 |
P4FKO
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-02-2016, 19:52
|
|
|
Witam ,
U mnie bardzo podobny problem w cj0 , autko z gazem.
Wcześniej nie było takiego problemu teraz jest na paliwie i na gazie.
Autku brakuje mocy, zachowuje się tak jak by był zatkany, zapchany gaz w podłogę a on ledwo co reaguje,na postoju obroty falują strasznie, zachowuje się tak jakby miał zaraz zgasnąć .
przed wymianą poniższych części samochodem nie dało się jeździć
na gazie :
zrywało samochodem, strzelało pod maską w okolicach filtra powietrza ( odgłos huku przekłutego balonu ), gaz do dechy a on nie reagował tylko się dławił.
na benzynie :
gaz do spodu a on tak jak by mu obroty spadały i go dusiło
dopiero po wymianie aparatu zapłonowego, problem ze strzelaniem pod maską na gazie jak narazie znikł
Sam już nie wiem co jest, autko dalej słabe, jakby bez mocy, jak dodaje gazu jakby przyduszone ..
zapytałem mechanika co to może być, stwierdził ze może to być wina głowicy, zaworów ale sam nie wie dokładnie...
w poniedziałek będę mierzył ciśnienie sprężania w silniku , sprawdzę czy z ciśnieniem chociaż ok.
może to filtr paliwa .?? sam już nie wiem
części które:
wymieniłem na nowe tydzień temu :
uszczelkę pokrywy zaworów, świece, kable, kopułkę i palec
wczoraj wymieniłem aparat zapłonowy (używany ale sprawny)
Może Wy mitsumaniaki macie jeszcze jakieś pomysły jak odratować kolcika ;D |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-02-2016, 20:33
|
|
|
To widzę że podobny problem jak u mnie tylko że ja gazu nie mam
Regulowałeś zawory ? Bo u mnie autko po regulacji od razu zaczęło ciszej pracować ;D
Roboty na godzinkę max 2 ale warto.
Na dniach zabieram się za czyszczenie przepustnicy i krokowca może też spróbuj. |
|
|
|
 |
P4FKO
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-02-2016, 21:59
|
|
|
Właśnie ze nie regulowałem , musze sie wybrać do mechanika zeby mi to zrobił bo sam nie potrafie ,
będe śledził twoje poczynania, jak tylko zauwazysz jakąś zmiane to napisz prosze,
jak masz jakies tutoriale bądz instrukcje jak to wykonać będe wdzieczny ;D
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-02-2016, 22:51
|
|
|
Tutaj masz link do wątku z innego forum o regulacji luzów zaworowych Link
W skrócie instrukcja jak to się robi dla silnika 4G13 12V
Przed regulacją proponuję zaopatrzyć się w nową uszczelkę pokrywy zaworów wydatek ok.40zł a będzie spokój na przyszłość
1. Rozgrzewamy silnik aż włączy się wiatrak chłodzący.
2. Wyłączamy silnik.
3. Zaciągamy ręczny i włączamy piąty bieg.
4. Podnosimy samochód tak aby przednie koło od strony pasażera było w powietrzu.
5. Otwieramy maskę i demontujemy z pokrywy zaworów linkę gazu, wyciągamy kable WN z plastikowych chwytaków i wykręcamy świece zapłonowe.
6. Zdejmujemy pokrywę zaworów wraz z uszczelką, pokrywę przecieramy dokładnie szmatką w celu usunięcia oleju również w rowkach w które wchodzi uszczelka.
7. Kręcąc kołem od strony pasażera wykonujemy obrót do momentu aż poczujemy silniejszy opór, patrzymy na koło pasowe i sprawdzamy czy znacznik pokrywa się z literką T. Jeżeli nie to lekko kręcimy kołem i dopasowujemy znacznik MUSI SIĘ POKRYWAĆ równiutko z literką T.
8. Sprawdzamy dotykając "młoteczki" zaworów które z nich mają luz a następnie za pomocą szczelinomierza regulujemy na daną wartość. W tym celu należy nałożyć na śrubę kontrującą danego zaworu klucz oczkowy jednocześnie trzymając śrubokrętem śrubę krzyżakową czyli tę która odpowiada za regulację zaworu w celu poluzowania ich. Między młoteczek a trzpień zaworu wsadzamy szczelinomierz i ustawiamy luz a następnie dokręcamy śrubę kontrującą zaworu z dosyć mocną siłą ale też bez przesady.
9. Czynność powtarzamy na wszystkich zaworach na których jest luz.
10. Ponownie kręcimy kołem pasażera do momentu aż poczujemy opór i sprawdzamy czy znacznik pokrywa się z literą T , Jeżeli tak to teraz luz powinien być na tych zaworach na których uprzednio tego luzu nie było.
11. Regulujemy pozostałe luźne zawory
12. Wkładamy nową uszczelkę do rowków w pokrywie zaworów a następnie przykręcamy ją ponownie z wyczuciem na krzyż dokręcając śruby mocujące.
13. Zakładamy ponownie na swoje miejsce kable WN, linkę gazu wkręcić świece itp.
(Nie pomylić kolejności przewodów WN)
14. Opuszczamy samochód.
Wartości luzów zaworowych dla Colta CJ0
Wlot - 0.20
Wylot - 0.25
Tutaj masz jeszcze zdjęcie Instrukcji regulacji zaworów od Mitsubishi.
Poniżej link jeśli nie będzie wyświetlać zdjęcia
Link
Dam znać czy po wymianie filtrów coś pomogło. |
|
|
|
 |
P4FKO
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-02-2016, 09:11
|
|
|
Dzieki wielkie za tutorial !! Super to opisales !! Bede dzialal na tygodniu
Czekam na wiesci, pozdrawiam |
|
|
|
 |
Cyganejro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A GLX 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-03-2016, 00:23
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem w Colcie filtr paliwa z racji iż miałem trochę czasu to zabrałem się za czyszczenie przepustnicy. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zmianie filtra autko zaczęło normalnie jeździć , obroty trzymają się równo na 800 ustąpiło też dławienie się auta.
Ogólnie mam wrażenie że autko zaczęło ciszej pracować i lepiej się zbiera więc polecam każdemu wyczyszczenie przepustnicy niby nie dużo roboty a efekty są naprawdę super.
Jednak problem powrócił... Tzn autko jak na razie raz się zadławiło podczas ruszania ze świateł a obroty znów zaczęły wariować na luzie tym razem spadają do 700 i skaczą do 1000 potem stabilizują się na 800 i jest okej, chociaż przestało trząść budą przy spadku obrotów.
Chyba powoli zacznę się rozglądać za aparatem zapłonowym |
|
|
|
 |
P4FKO
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-03-2016, 22:14
|
|
|
u mnie wyregulowane luzy zaworowe filtr paliwa wymieniony zaplon ustawiony, aparat zaplonowy tez wymieniony. Samochód w koncu zaczął normalnie jedzic jak kiedys brak problemów jak narazie , odpukać ;D |
|
|
|
 |
|