Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Zapaliła się kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
reicz 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 23-02-2016, 19:56   [Cari 1.6] Zapaliła się kontrolka ładowania

Witam.
Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania i nie chce zgasnąć. Napięcie na włączonym silniku 14,6-14,7 V przy akumulatorze. Na wyłączonym silniku sam akumulator pokazuje 12,9 V. Odpięcie kostki od alternatora skutecznie wyłącza kontrolkę ale po ponownym podłączeniu kontrolka pali się nadal. Czy padł alternator? Czy może gdzieś indziej szukać przyczyny? Można narazie tak jeździć?
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-02-2016, 21:07   

Mógł paść regulator, to że ma dobre napięcie nie znaczy że ładuje dobrym prądem do tego trzeba, wpiąć amperomierz i sprawdzić jakim prądem ładuje przy różnych obciażeniach.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2016, 21:08   

Prawdopodobnie padł obwód pradowy alternatora, na wszelki wypadek możesz jeszcze sprawdzić przekaźnik alternatora, najbprawdopodobniej nie obędzie się jednak bez demontażu alternatora - jeżeli jest to uszkodzony obwód w alternatorze to akumulator tak długo nie posmiga
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
reicz 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 23-02-2016, 21:40   

a orientujecie się może czy od każdej cari podejdzie alternator czy trzeba szukać w zależności od silnika i rocznika auta?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2016, 21:46   

Najlepiej sprawdź jaki masz symbol na tabliczce na alternatorze abys dobrał sobie alternator zgodny z pradem obciązenia, jezeli nie masz zamiaru regenerować.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
reicz 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 23-02-2016, 21:48   

a jakie mogą być koszty regeneracji orientujecie się?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2016, 21:57   

Regulator w jakości oryginału koło 110 - 150zł, zalezy gdzie zapytasz
rozłożenie złożenie alternatora w zalezności od regionu, ale tak przeciętnie koło 40zł
do tego nalezy doliczyć wybudowanie i zabudowanie alternatora oraz koszty dodatkowe w postaci, ewentualnych łozysk na alternator, paska alternatora, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
reicz 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 24-02-2016, 18:03   

dzisiaj rano kontrolka normalnie się zachowywała czyli zapaliła się a potem zgasła. Jednak jadąc po pracy znów się zapaliła. Czy to coś nie łączy czy to normalne objawy uszkodzenia alternatora?

[ Dodano: 01-03-2016, 20:28 ]
a czy ktoś wie czy da carismy 1.6 z roku 2003 były montowane alternatory 90A czy 70A? może ktoś przerabiał temat i wie bo ja nie mam jak sprawdzić.
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-03-2016, 20:31   

Wg. instrukcji w 1.6 były montowane 90 i 70A.
Podaj vin na PW to sprawdzę w ASA.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.