Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero IV] "napinać" budżet na polift ?
Autor Wiadomość
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-03-2016, 18:23   [Pajero IV] "napinać" budżet na polift ?

Gdyby kupić P4 z takim samym małym przebiegiem, salon PL, takie samo wyposażenie, to czy uważacie że warto "napinać" budżet na wersję po 2009 czyli 200KM czy można spokojnie kupić słabszą wersję 170KM , ewentualnie ją tuningując na 200KM ?
Jakie są największe różnice: wygłuszenie (duża różnica ?), moc silnika , coś jeszcze się zmieniło pomiędzy rocznikami 2008 a np 2010 ?
Ostatnio zmieniony przez gpls 03-03-2016, 09:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-03-2016, 18:59   

200 KM i tak nie jedzie.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 03-03-2016, 12:57   

Napisz raczej o jaki orientacyjnie przebieg chodzi i ile km zamierzasz zrobić rocznie - będzie mniej więcej wiadomo co się prawdopodobnie posypie i jaki będziesz miał pakiet startowy - wówczas będziesz tez wiedział czy napinać budżet w kierunku młodszego, czy i tak pakiet startowy zeżre całą nadwyżkę. I pytanie o jakiej różnicy w cenie myślisz.

Ważne też co w aucie zostało to tej pory zrobione - o ile da się to na twardo potwierdzić.

Ogólnie zawsze młodszy jest lepszy niż starszy (oczywiście jeżeli oba maja porównywalną historię i przebieg) - ale zawsze jest pytanie czy po zakupie będzie mnie stać na eksploatację (a w tym wieku to już nie tylko paliwo i opony). Jeżeli nie masz z tym problemu to młodszy.

Co do 200km/170km - zawsze lepiej mieć 30 km więcej i 1 l/100 km spalania mniej
Wyciszenie - jeżeli jeździłeś Audi A6 to i tak oba będą za głosne :mrgreen:
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-03-2016, 13:13   

2010 - 60...70tys PLN
2008 - 45...50 tys PLN
przebieg do zakupu około 130...150tys km
FULL opcja wyposażenia w obydwu rocznikach.
Na pakiet startowy jest sianko, ale powinien być porównywalny bo przebieg taki sam. Na tuning starszego mocy rocznika też jest sianko.

Czy dopłata jest warta ceny, oczekując lepszego wyciszenia, dużo lepszego przyspieszenia ?
Co jeszcze jest na plus w nowszym roczniku ?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 03-03-2016, 13:33   

Jeżeli różnica w cenie to rzeczywiście będzie 15-20 tys i masz kasę to się nie zastanawiaj ale przy tym samym przebiegu i wyposażeniu i historii bież młodszego.

Po prostu młodszy jest młodszy i tyle :D I za te dwa lata warto dopłacić tyle ile piszesz.
A 200 km oraz trochę lepsze wyciszenie to tylko dodatkowy bonus.
Prócz tego zużycie/awaryjność niektórych elementów zależy nie tylko od przebiegu ale i od wieku (a choćby wszystko co jest gumowe). Prócz tego szybciej 150 tys km pasuje mi do 2010 roku niż 2008 (choć to jak najbardziej możliwe ale na pewno łatwiej znaleźć 2010 z takim przebiegiem niż 2008).

Tylko mówimy o samochodach z oryginalnymi przebiegami i z pewnego źródła i naprawdę użytkowanych w podobnych warunkach. Jeżeli różnica wychodziłaby większa to można się zastanawiać nad starszym

PS. Zakładam że chcesz tym autem parę lat pojeździć. Jeżeli ma to być zakup krótkookresowy to wiek nie ma już takiego znaczenia tylko utrata wartości i znowu dylemat :D
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-03-2016, 13:47   

gpls napisał/a:
Jakie są największe różnice: wygłuszenie (duża różnica ?), moc silnika , coś jeszcze się zmieniło pomiędzy rocznikami 2008 a np 2010 ?

Z punktu widzenia użytkownika we wszystkich modelach i liftach pomiędzy rokiem 2000 a 2015 praktycznie nic się nie zmieniło. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 03-03-2016, 13:56   

Georg napisał/a:
gpls napisał/a:
Jakie są największe różnice: wygłuszenie (duża różnica ?), moc silnika , coś jeszcze się zmieniło pomiędzy rocznikami 2008 a np 2010 ?

Z punktu widzenia użytkownika we wszystkich modelach i liftach pomiędzy rokiem 2000 a 2015 praktycznie nic się nie zmieniło. :wink:


Niestety nie da się ukryć - ten samochód siedzi technicznie jeszcze w przełomie wieków :mrgreen:
Ale patrząc się na to co dzieje się na rynku to chyba dobra rekomendacja.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-03-2016, 15:16   

gpls napisał/a:
Czy dopłata jest warta ceny, oczekując lepszego wyciszenia, dużo lepszego przyspieszenia ?


Nie , nie warto . Tak samo nie warto patrzeć na rocznik , bardziej na przebieg . Mój miał 5 lat , kupiony w Polsce , w bardzo dobrym stanie . Trzeba było ciąć śruby w celu ustawienia zbieżności , wymienić zaciski hamulcowe ( wyrobione prowadzenia śrub) , wykonać konserwację podwozia bo wygladało nieciekawie ( samochód nie jeżdzony " w terenie " ) Tak więc czy będzie miał 6 czy 8 lat i tak będzie co robić . To po prostu pojazd japoński ,
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 03-03-2016, 15:42   

Po prostu kup ten który będzie Ci się bardziej podobał.
Cała reszta nie ma znaczenia.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-03-2016, 18:06   

jepm napisał/a:
Po prostu kup ten który będzie Ci się bardziej podobał. Cała reszta nie ma znaczenia.

W 2006 roku, w salonie Mitsubishi usłyszałem taką wypowiedź klienta: "Kupuję Pajero za dwieście tysięcy, bo mi się podoba profil przednich błotników."
Może właśnie w takich kategoriach trzeba rozważać zakup Pajero... :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-03-2016, 19:30   

jepm napisał/a:
Po prostu kup ten który będzie Ci się bardziej podobał.
Cała reszta nie ma znaczenia.
czyli różnią się tylko mocą, głośnością (jak bardzo?) i 1 litrem spalania ?
 
 
seba314 
Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Stargard
Wysłany: 03-03-2016, 20:48   

witam
mój jest rok mod 2012, pierwsza rej 2013, przebieg 25k km
jakos nie stwierdziłem żeby mułowato się zbierał, całkiem fajnie jeździ, spalanie ok 10.5 w cyklu miesz, nowy jest znacznie cichszy i lekko oszczędniejszy
lokalny salon mitsu ma na niego kupca, ja natomiast wezmę mod 2016 w "special price" wiec kontynuuje przygodę z pajero
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 04-03-2016, 13:49   

Georg napisał/a:
jepm napisał/a:
Po prostu kup ten który będzie Ci się bardziej podobał. Cała reszta nie ma znaczenia.

W 2006 roku, w salonie Mitsubishi usłyszałem taką wypowiedź klienta: "Kupuję Pajero za dwieście tysięcy, bo mi się podoba profil przednich błotników."
Może właśnie w takich kategoriach trzeba rozważać zakup Pajero... :wink:


O właśnie o to chodzi. Różnice miedzy III, IV przed liftem, IV po lifcie jakieś tam są. Ale postawmy Pajero przy jakimkolwiek obecnie sprzedawanym dużym SUVie i wyjdzie na to, że różnice w ramach generacji Pajero są naprawdę niewielkie, ale za to w porównaniu z innymi wozami jest przepaść: Pajero jest wolny, głośny i dużo pali. Na papierze chyba przegra każdy test. Właściwości terenowe pomijamy - bo też nie czarujmy się że używamy tych aut głównie do jazdy w teranie, myślę ze wiele z nich prawdziwego terenu nigdy nie widziało.
Ale są tacy (a świadczy o tym to Forum), którzy i tak go kupią i będą zadowoleni. Racjonalizmu w tym nie ma ale ten samochód po prostu nam pasuje bardziej niż inne :mrgreen:

Cytat:
czyli różnią się tylko mocą, głośnością (jak bardzo?) i 1 litrem spalania ?


Z tego co widzę to spalaniem na pewno tak (jest taki watek na forum). Mocą na pewno i osiągami pewnie też - jak bardzo nie wiem - miałem tyko dwie krótkie przejażdżki IV po lifcie. Głośność - subiektywnie - był cichszy od mojego ale nie wiem czy to tylko zaleta wygłuszenia czy tez po prostu fakt ze testowałem nówkę z salonu versus moje ponad 230 kkm przebiegu. Z drugiej strony mi głośność mojego nawet na trasach po 1000 km non stop nie przeszkadza, a ten nowy i tak jest głośniejszy niż dowolne auto klasy średniej. Trzeba po prostu lubić ten dźwięk :mrgreen:

A co do wieku to nadal uważam ze im młodszy tym lepszy, bo jak polubisz to auto to nie chcesz się z nim rozstawać (w szczególności jak jeszcze w niego zainwestujesz - a to pewnik :D ). Czyli masz o dwa lata dłuższa frajdę :mrgreen:
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-03-2016, 20:02   

jepm napisał/a:
Mocą na pewno i osiągami pewnie też - jak bardzo nie wiem - miałem tyko dwie krótkie przejażdżki IV po lifcie.


Porównywałem swojego czasu moją III z IV z salonu . było to chyba w 2013 lub 2014 . I w moim było ... ciszej , zamieniłem samochody i zrobiłem ta sama trasę.
Co do trasy to robiłem i dwu dniowe po 3000 km ze spaniem w samochodzie i przy jeżdzie 130-140 km/h jest do wytrzymania ale trudno mówić o komforcie akustycznym :wink:
Gorzej że spotykam się opiniami jazdy 200km/h po autostradzie , pomijam czas osiągnięcia tej prędkości i pochylenie autostrady oraz emocje związane z hamowaniem z tej prędkości , to hałas powyzej 150km/h jest dla mnie na dłuższy czas nieakceptowalny . :wink:
Ale do pewnego stylu jazdy i pewnych potrzeb samochód jest naprawdę dobry .
Kiedyś może do niego wrócę .
 
 
gpls 
Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 61
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 06-03-2016, 07:58   

Widzę że jeździsz turkiem i Q7, czy do jakiejś prędkości Pajero jest nimi porównywalne co do głośności (tylko klekoty) ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.