 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
(LF) ecu ROM pod mh7203fa - silnik przygasa po starcie |
Autor |
Wiadomość |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-03-2016, 20:18 (LF) ecu ROM pod mh7203fa - silnik przygasa po starcie
|
|
|
Witam serdecznie.
Krótko.
Bardzo mocno, wręcz z desperacją, poszukuję romu do ECU silnika o konkretnej specyfikacji:
- ostatni lift
- brak TCL
- manualna skrzynia biegów
- chip MH7203
Posiadam ecu na mh7203fa. Po pierwsze da się go zflashować i rom nie resetuje się po odłączeniu akumulatora. Niestety wszystkie romy, które posiadam to 7202 lub 7201 i ich niestety moje ECU nie chciało zaakceptować. Jedyny rom, który udało się wgrać to 23810004 (EM2428) 7203 niestety jest to rom pod A/T.
Mam problem z cold startem (trzeba dłużej kręcić i zaraz po odpaleniu przygasa na 200 obr na 1-2 sek, potem chodzi normalnie). Chciałbym wgrać rom'a pod manuala, no i dowiedziałbym się czy to wina rom'u pod A/T czy muszę szukać problemu gdzieś indziej.
Jeśli ktoś posiada takowy rom, albo ma możliwość zgrania z Swojego miśka, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
ps. przygarnę każdy rom z polifta/manuala/bez TCL. Będę próbować, może któryś uda się wgrać. |
Ostatnio zmieniony przez Jokusan 06-03-2016, 19:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 06-03-2016, 16:07
|
|
|
Szukaj przyczyny gdzieś indziej, wielokrotnie sam jeździłem na ROMie z MT/AT a mam automata i nie zauważyłem takich zachowań.
pozdr
AW |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-03-2016, 18:00
|
|
|
Jokusan, dłużej kręcić to znaczy ile? |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-03-2016, 19:18
|
|
|
2.5 v6 odpalał mi na styk dosłownie. Ten kręci ze 3-5 razy, im zimniej tym dłużej.
Może najlepiej będzie spojrzeć na filmik, dziś nagrany z cold startu po nocy.
https://www.youtube.com/watch?v=IPGQyeeNJt0
Dodam taką obserwację. Gdy auto stało jeszcze z przykręconym samym downpipem i niczym więcej, miałem bardzo duży problem odpalić. Wręcz było trzeba go kręcić i kręcić i kręcić. Po dospawaniu reszty wydechu (obecnie downpipe - kwas 2.5" - tłumik końcowy 2.5") czyli praktycznie pełny przelot, auto odpala dużo lepiej niż z samym DP. Więc zastanawiam się czy większa "luźna" pojemność układu wydechowego z powodu braku katalizatora, który skutecznie tłumił spaliny zaraz za DP, nie spowodował to iż silnik potrzebuje dłuższej chwili żeby go napompować spalinami i co za tym idzie, dłużej kręci. To może być idiotyczna teoria, ale zmagam się z problemem długiego kręcenia i przygasania po rozruchu dobre 2 miesiące, więc rozważam najróżniejsze opcje.
Z kolei problem przygasania zaraz po uruchomieniu to dla mnie trójkąt bermudzki. Jak odpali jeździ bez problemu, jedynie na wolnych trzyma koło 900-1000 obr gdy powinien 650. Pompa paliwa sprawna, z oględzin nigdzie nie ma miejsca gdzie ssałby dodatkowe powietrze, silnik krokowy reaguje poprawnie na odpalenie klimy, trzyma obroty i nic nie faluje. Oryginalnie silnik był z przepustnicą z APS i TPS (fi60). Podszlifowałem flansze kolektora do fi68 i przykręciłem przepustnice poliftową z samym APS. Potem wgrałem roma z polifta/ AT/ bez TCL. Check engine (od TCL) przestał się palić. Niestety nie pamiętam czy na przepustnicy fi60 też przygasał, wydaje mi się, że nie z tego co pamiętam gdy go 1 raz uruchamiałem. Gdybym zostawił na ECU roma z przedlita to faktycznie mogłoby to być powodem, ale przecież wraz z większą przepustnicą, ECU dostało roma z polifta.
Coś przeoczyłem ?
ps. na przepustnicy pierwotnej tj fi60 trzymał te okolice 600 obrotów. Może to faktycznie kwestia większej przepustnicy, ale jakim cudem skoro jest na ecu odpowiedni rom. Jeśli to kwestia większej przepustnicy, rozumiem że trzeba ją wyregulować ?
ps.2
zastanawiam się nad tą zmianą przepustnicy cały czas i pukam się w głowę, że szukałem problemu przygasania po pompie paliwa, sondzie L, uszczelkach, czujnikach a tym czasem niech mnie ktoś poprawi czy dobrze myślę:
(wybaczcie za amatorskie nazewnictwo) mianowicie o tyle co "odbój" przepustnicy (śrubka hamująca) jest ustawiona na dane minimalne otwarcie przepustnicy i jest to wartość stała dla wszystkich takich przepustnic, to ustawienie TPS oraz regulacja tej śrubki odpowiedzialnej za obroty jałowe, są ustawiane indywidualnie dla kazdego silnika. Dobrze myślę ?
Jeśli tak, no to mam odpowiedź skąd te 1000 obr na jałowym i skąd przedstawione na filmiku, przygasanie silnika po starcie. TPS i obr jałowe do ustawienia.
Pytanie za miliony monet: dobrze kombinuje czy nie ?
Jeśli dobrze to widziałem na forum instrukcje ustawiania TPS i jałowych. Aczkolwiek boję się tego ruszać, szczególnie TPS, nie wiem jakie powinny być wartości, bo opisy na forum są pod 4g63 i zwykłe 2.5 v6. Orientujecie się Panowie czy ktoś na Śląsku potrafiłby mi to ustawić, czy zostaje mi robota samemu albo atakowanie serwisu mitsu ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-03-2016, 16:54
|
|
|
Co do tego kręcenia podczas odpalania to moje zwykłe 2,5 V6 po II lifcie tak samo długo kręci jak postoi całą noc lub cały dzień. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia. Jednak obroty nigdy nie spadają. Mam tak od kiedy nim jeżdżę. Legnum z 1997 r. po tygodniu, dwóch lub trzech odpala "na cyk". Nawet rozrusznika nie usłyszysz, tylko świst i silnik mruczy.
Twoje objawy są identyczne jak w autach ze źle podłączonym Webasto, czyli pod wąż powrotny paliwa z listwy wtryskowej. Wtedy po uruchomieniu Webasta spada ciśnienie paliwa w listwie. W Mitsu pompa paliwa działa dopiero jak kręci rozrusznik.
Do czego zmierzam? Jeśli nie masz Webasta to uszkodzony regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej będzie powodował identyczne objawy jak źle podłączone Webasto. Będzie spadało ciśnienie paliwa i auto dłużej kręci, a po odpaleniu ciśnienie przez moment jeszcze jest zbyt niskie i obroty spadają. Myślę, że to trzyma się kupy...
Myślę również, że zwykłe 2,5 V6 ma taki sam regulator ciśnienia paliwa, więc jak masz jeszcze stary silnik to podmień regulator. To tylko 2 śrubki na klucz 10, jedna opaska zaciskowa i wężyk podciśnienia do zdjęcia.
W moim niedługo będę podmieniał na próbę regulator, ciekawe czy będzie różnica. |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 07-03-2016, 23:21
|
|
|
Rozumiem, aczkolwiek należy nadmienić, że vr4 przed demontażem silnika odpalał na styk i bez duszenia się. To powiedzmy, sugerowałoby iż owy regulator był i raczej powinien być sprawny, bo co mu się mogło stać.
Bardziej chyba ciągnie mnie do tej przepustnicy, tym bardziej przez te 1000 obrotów na biegu jałowym (350 za dużo, ewidentnie coś jest gdzieś nie tak).
Pozwolę sobie ponowić pytanie, czy TPS i obroty jałowe na przepustnicy są ustawiane indywidualnie pod każdy silnik, czy uniwersalnie i przepustnica wzięta z innego auta, powinna działać bez problemu i dawać te same obroty jałowe co na silniku "dawcy" ?
ps. oczywiście regulator dopisuje do listy rzeczy do sprawdzenia i dziękuję za podsunięcie kolejnego tropu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2016, 08:17
|
|
|
Nie jestem pewien, ale raczej każda przepustnica będzie ustawiana pod dany silnik. Co nie oznacza, że przepustnica z jednego auta nie podejdzie do innego i silnik będzie pracował poprawnie. |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 08-03-2016, 12:47
|
|
|
gubię się, od czego masz przepustnice teraz? i czy jest ona szczelna/domknięta itp?
jeżeli tak to sprawdź TPS czy jest dobrze ustawiony, instalacje masz od VR-a? dawcy? czy jakaś rzeźba od gala?, sprawdź czy TPS na starej przepustnicy tej gdzie było okej jest taki sam.
wiesz jak sprawdzić TPSa? na zamkniętej ma mieć na wyjściu 0 lub 5 V już nie pamiętam:) i jak dajesz gazu powinno rosnąc do tych 5 lub malec do 0. Pamiętaj przypustnica musi być mechanicznie zamknięta a TPS sprawdzaj na zapłonie.
Jak odepniesz krokowy jest jakaś zmiana?
[ Dodano: 08-03-2016, 13:05 ]
i jeszcze odpowiadając na pytania: TPS ma byc ustawiony do przepustnicy a nie do silnika, przepustnica z innego silnika będzie działać o ile będzie taki sam silnik krokowy (chyba ze jest oddzielnie to w każdym przypadku) no i oczywiście prawidłowe ustawienie tps-a.
Jokusan napisał/a: | Pozwolę sobie ponowić pytanie, czy TPS i obroty jałowe na przepustnicy są ustawiane indywidualnie pod każdy silnik, czy uniwersalnie i przepustnica wzięta z innego auta, powinna działać bez problemu i dawać te same obroty jałowe co na silniku "dawcy" ? |
[ Dodano: 08-03-2016, 13:11 ]
PS. rozumiem ze to jest w ośce? masz jakiś film jak lata? |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-03-2016, 21:46
|
|
|
1. Poprzednia przepustnica (fi60) to był komplet razem z silnikiem (przed lift) A/T + TCL. I z tego co pamiętam, na niej silnik tez kręcił chwile ale nie było przygasania po starcie.
2. Obecna przepustnica (fi68) pochodzi z (po lifta) A/T + brak TCL. Na tej silnik przygasa jak na filmiku.
3. W moim galu n/a nie było TCL, którego też nie podłączałem z silnika dawcy vr4, więc wrzuciłem przepustnice bez TCL.
4. Przepustnica domyka się bez problemu, jest szczelna, poprawnie przykręcona do kolektora, bez nieszczelności na uszczelce.
5. Cała elektryka jest oryg z gala n/a i do niej została zaimplementowana wiązka silnika z vr4, zgodnie z radami Swinksa (tutaj mały ukłon w Jego stronę, większy pojawi się w temacie tego auta
Dla uporządkowania.
1. "Odbój (fixed sas jesli dobrze pamietam) ustawia się dla przepustnicy, nie ruszam go.
2. TPS też ustawia się dla przepustnicy, to muszę sprawdzić miernikiem. Wiecie Panowie w które kabelki trzeba się wpiąć ? Jeśli dobrze doczytałem w manualu, przy zamkniętej przepustnicy powinno być 0 - rozwacie. Z kolei przy ruchu przepustnicy, powinien być utrzymany zakres 400-1000 mV. 13.pdf manuala strona 185.
3. Z kolei obroty jałowe, sam już nie wiem, wydaje mi się, że są pod silnik ustawiane. Wiem tylko że u mnie stoją obecnie na poziomie blisko 1000 a powinny 650 +/-.
Pytania:
1. TPS sprawdzam na zapłonie. Powinien wykazywac rozwarcie przy zamkniętej przepustnicy i zmieniać napięcie przy ruchu przepustnicą.
2. na czym polega test odpiętego krokowca ? po prostu odpiąc wtyczkę i uruchomić silnik ?
3. Jeśli chodzi o regulację obrotów (SAS) w pdf pisze o podłączeniu złącza mut II i uziemieniu go. Ten krok pomijam jak rozumiem, ponieważ nie posiadam kompa serwisowego jeśli dobrze myślę ? Czyli ograniczam się do odpalenia silnika, doprowadzeniu go do pełnego rozgrzania i regulacji obrotów czyli kręcenia SAS i bieganiem do zegarów sprawdzać obroty ?
4. Czy jeśli poprzednia przepustnica miała APS i TPS, obecna ma tylko TPS, na ECU jest wgrany rom z po-lifta, A/T, non-TCL. To czy wtyczka APS może być po prostu wypięta, czy mimo wszystko powinna być jakoś zmostkowana z wtyczką TPS ?
--------------
Już tak na boku. Za dużo tego się dzieje i zwyczajnie uleciało mi zarejestrowanie faktu czy się dusił po starcie na oryg przepustnicy, ale jestem praktycznie przekonany, że nie bo liczyłem że po przykręceniu większej przepustnicy zniknie problem z dłuższym kręceniem a tymczasem nie zniknął a dodatkowo doszedł problem duszenia. Idąc tym tropem coś musi być nie tak przy przepustnicy skoro tak się dzieje.
Co do ostatniego pytania. Przyznam uczciwie - powstanie temat na forum o owym "projekcie", który nie wiem czy zostałby ruszony gdyby nie podpowiedzi Pana Tomasza aka Swinksa (przepraszam za tyle PW). Już dawno powinien powstać, ale zwyczajnie z kompletnego braku czasu, każde wolne minuty spędzałem przy aucie. Materiału mam od groma, wiec myślę niebawem usiądę i to pozbieram do kupy, publikując jakoś sensownie. Tak jest to ośka, cięzko mi obecnie ocenić jak to jeździ ponieważ od chwili uruchomienia silnika cały czas jest albo minus albo mokro. Był jeden czy dwa dni suche. O przyciskaniu na 1 można zapomnieć - brak trakcji, a że też nie chcę rozwalić skrzyni to raczej z 1 biegiem obchodzę się delikatnie. Jak było 14 stopni na 2 biegu już nie było problemów z trakcją, choć w tej materii trzeba się wstrzymać z oceną do dni kiedy będziemy mogli pojeździć na ciepłym asfalcie raczej. Póty co uczzciwie przyznaje, że nie daje mi spać te trudne odpalanie + przygasanie i jestem kompletnie skupiony na rozwiązaniu tego problemu a auto stoi bo czekam na skończenie wydechu - tj na downpipe. Bez wątpienia, nie ma co równać tego auta z Waszymi pełnymi vr4 czy legnumami. Tutaj widzę u Ciebie Anwi nawet konwersje na single turbo ... fiu fiu fiu. Dużo było z tym roboty ? Jak efekty ?
Szkoda mi tylko trochę, że jestem na takim etapie. Gdyby wszystko działo się później albo wcześniej, pewnie obecnie byłbym w trakcie kupowania Legnuma od Danino88 Wiadomo, co własny projekt to własny. Niestety moją bolączką jest brak zaplecza. Mieszkam w bloku, nie mam garażu ani dostępu do żadnego podwórka. Jak chce coś dłubać muszę wynajmować jakiś garaż czy kombinować jakiś plac. Gdybym miał jeszcze raz brać się za ten projekt, z obecnym doświadczeniami nie zrobiłbym tego. Masa straconych nerwów właśnie z powodu braku zaplecza. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-03-2016, 07:34
|
|
|
Jokusan napisał/a: | 1. TPS sprawdzam na zapłonie. Powinien wykazywac rozwarcie przy zamkniętej przepustnicy i zmieniać napięcie przy ruchu przepustnicą. | IPS zwarty na zamkniętej przepustnicy - sygnał dla ECU że przepustnica jest zamknieta i sterowanie odbywa się w procesie biegu jałowego
TPS - zmiana napięcia proporcjonalnie do odchylenia przepustnicy
Te parametry można ustawiać za pomocą evoscana i multimetru jednocześnie
Co do APS - w autach z TCL w czujniku APS zabudowany jest IPS, zatem podejrzewam, że Twoja wiązka bęzie wymagała jakiegoś hybrydowego połaczenia (pewnie ECU nie widzi sygnału IPS, skoro wtyczka od APS jest luźna)
Cytat: | 3. Jeśli chodzi o regulację obrotów (SAS) w pdf pisze o podłączeniu złącza mut II i uziemieniu go. Ten krok pomijam jak rozumiem, ponieważ nie posiadam kompa serwisowego jeśli dobrze myślę ? Czyli ograniczam się do odpalenia silnika, doprowadzeniu go do pełnego rozgrzania i regulacji obrotów czyli kręcenia SAS i bieganiem do zegarów sprawdzać obroty ? |
Nie wiem jak wygląda procedura adaptacji przepustnicy dla VR4, ale w wolnossacym V6 inaczej przebiega procedura ustawiania przepustnicy na golym gardzielu a inaczej na takim wyposazonym w TCL/Cruise control |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 09-03-2016, 08:53
|
|
|
Tak na szybko jedna rzecz mi przyszła do głowy, możesz na szybko podłączyć stara przepustnice elektrycznie i odpalić? mechanicznie niech zostanie nowa.
pozdr
AW |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-03-2016, 18:11
|
|
|
anwi napisał/a: | Tak na szybko jedna rzecz mi przyszła do głowy, możesz na szybko podłączyć stara przepustnice elektrycznie i odpalić? mechanicznie niech zostanie nowa.
pozdr
AW |
Pomyślałem o tym samym wczoraj. Tylko jeśli dobrze myślę, podłączyć jedynie wtyczke APS i TPS. Wtyczkę od krokowca zostawić wpiętą w przepustnicę przy silniku?
UPDATE:
Właśnie wróciłem z auta. Zostawiłem TPS i krokowca wpiętego w obecnie przykręconą do kolektora przepustnice, a jedynie do starej (luźno położonej przepustnicy) wpiąłem wtyczke APS. I co ? I silnik nadal kręci dłużej, ale nie zamuliło go tak jak na filmiku. Po prostu odpalił, obroty wskoczyły na okolice 1700 do grzania i zaczął się grzać.
Czyli wpięta wtyczka APS likwiduje problem przygasania po starcie i dodatkowo redukuje obroty grzania silnika z 2000 na 1700. Czyli zakładam że i obroty jałowe spadną z tych obecnych 1000 na okolice 650. Głupi mogłem posiedzieć te 15 min w aucie, nie pomyślałem. W każdym razie przyjrzałem się (większej) przepustnicy i śrubki z TPS jak i fixed sas, wszystko 99,9% w stanie fabrycznym nieruszonym, znaczniki z farby na śrubkach nietknięte.
Heh myślałem że jak wgram ROM bez TCL to ECU zacznie ignorować kabel APS, po prostu przestanie go widzieć, więc nie rozumiem czemu nadal coś chce z kabla APS. Potrafi to ktoś wytłumaczyć ?
No i zostaje pytanie co zrobić ? Chciałbym zachować większą przepustnicę, więc czy jest jakiś sposób na zmostkowanie APS albo coś innego ? Czy może po prostu wgrałem rom'a bez TCL ale za to z tempomatem (miały vr4/legnumy tempomaty ?)
UPDATE.2
Dysponuje ktoś romem pod MH7203 z silnika pozbawionego APS ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-03-2016, 18:57
|
|
|
Jokusan napisał/a: | Heh myślałem że jak wgram ROM bez TCL to ECU zacznie ignorować kabel APS, po prostu przestanie go widzieć, więc nie rozumiem czemu nadal coś chce z kabla APS. Potrafi to ktoś wytłumaczyć ?
No i zostaje pytanie co zrobić ? Chciałbym zachować większą przepustnicę, więc czy jest jakiś sposób na zmostkowanie APS albo coś innego ? Czy może po prostu wgrałem rom'a bez TCL ale za to z tempomatem (miały vr4/legnumy tempomaty ?) | A to nie prościej sprawdzic wiązke względem wysterowania czujników, względnie poprzepinać kable miejscami - tak aby pinout ECU zgadzal się z osprzętem przepustnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-03-2016, 19:13
|
|
|
Wszystko poskręcałem w aucie. Oczywiście będę to musiał zrobić jak nie znajdę innego wyjścia, aczkolwiek podejrzewam, że w mojej instalacji elektrycznej, w wtyczce APS leci sygnał który w legnumie (tylko z TPS) leci w wtyczce z TPS i jedyne co musze zrobić to zmostkować jakiś kabel z TPSu z kablem z APSu. Jakby na to nie patrzeć, to znacznie mniej roboty niż rozgrzebywanie środka. A ja serio mam kompletnie lipne warunki do takiego grzebania, więc szukam najmniej problematycznego rozwiązania.
UPDATE
Szybki look do schematów elektrycznych i mamy odpowiedź.
Po lewej układ z TCL a po prawej bez TCL. Jak można zauważyć wszystko rozchodzi się o kabelek Y-R, który w układzie bez TCL jest w TPS, w układzie z TCL jest w wtyczce APS, stąd mimo wgranego romu bez TCL, silnik mi głupieje bo zwyczajnie kabelek Y-R wisi luzem w niewpiętej wtyczce APS'u. Pozostałe 3 kable się pokrywają, zatem zwyczajnie 3 kable zmostkuje a Y-R wyprowadzę z TPSu do wtyczki APS i myślę, że problem powinien zostać zażegnany. |
Ostatnio zmieniony przez Jokusan 09-03-2016, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-03-2016, 20:22
|
|
|
Jokusan napisał/a: | Oczywiście będę to musiał zrobić jak nie znajdę innego wyjścia, aczkolwiek podejrzewam, że w mojej instalacji elektrycznej, w wtyczce APS leci sygnał który w legnumie (tylko z TPS) leci w wtyczce z TPS i jedyne co musze zrobić to zmostkować jakiś kabel z TPSu z kablem z APSu. Jakby na to nie patrzeć, to znacznie mniej roboty niż rozgrzebywanie środka. A ja serio mam kompletnie lipne warunki do takiego grzebania, więc szukam najmniej problematycznego rozwiązania. | Od początku o tym pisze, weź jednak pod uwagę, że lepiej trochę czasu wiecej poświecić i zrobić dokładnie niż szukać szybkiego rozwiązania, dobrać się do ECU nie jest źle |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|