Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Czujnik położenia wału-falujące obroty i chec
Autor Wiadomość
Siwy21 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 21-05-2021, 17:52   [II 2.4 MIVEC] Czujnik położenia wału-falujące obroty i chec

Witam! Panowie proszę o podpowiedzi. Na wolnych obrotach, zwykle po zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem, obroty zaczynają falować, a czasem tak nisko spadną, że silnik potrafi zgasnąć. Przy tym zapala się check silnika. Nie ma na to żadnej zasady, raz jest problem, a innym razem jest normalnie. Kontrolka gaśnie i zapala się dowoli.
Po podpięciu do kompa pokazuje błąd P0725 - obwód wejściowy prędkości silnika-usterka. Wymieniłem czujnik położenia wału, ale dalej jest to samo. Czy to może być wina tego, że wymieniłem na zamiennik Blue Print, a nie oryginał? Tak mi podpowiadają mechanicy/elektrycy. A może to okablowanie tego czujnika? Czy jednak szukać przyczyny całkiem gdzie indziej, np. rozciągnięty łańcuch rozrządu?
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 21-05-2021, 18:03   

A sprawdzałeś przepustnicę, świece, fajkocewki, sondę lambda i luzy zaworowe?
 
 
Siwy21 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 21-05-2021, 18:12   

Póki co czujnik i świece. Błąd raczej wskazuje na czujnik więc bardziej skupiłem się na tym. Objawy oczywiście podobne, ale czy od wymienionych pozostałych elementów może pojawiać się taki błąd?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-05-2021, 10:12   

A akumulator ostatnio odpinałeś :?:
Może trzeba przeprowadzić naukę obrotów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Siwy21 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 22-05-2021, 14:52   

Odpinałem dopiero jak już pojawił się opisany problem. A na czym w ogóle polega ta nauka obrotów?

[ Dodano: 25-05-2021, 21:11 ]
Nikt nie podpowie?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 26-05-2021, 02:00   

Słuchaj, miałem podobnie ale nie gasł, nie wywalało checka
Czyszczenie przepustnicy przywróciło wszystko do normy...
Nawet nie przeprowadzałem nauki obrotów, po kilku km samo się wszystko ustawiło.

Oczywiście sprawność układu elektrycznego, dolotu powietrza to podstawa, ale zakładam że to masz ok, więc przepustnica... Jeśli nikt tam nie zaglądał, to pewnie warto żebyś zrobił to Ty.
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Siwy21 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 26-05-2021, 06:59   

Pytanie tylko czy jeśli to byłaby wina przepustnicy to problem nie będzie ciągły? A u mnie obroty raz falują, a innym razem już nie. A w ostatnich dniach nic się nie działo prze 3 dni i nagle w kolejnych 2 dniach znów falowanie.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 26-05-2021, 10:16   

No logika podpowiada, że powinien być ciągły. Miałem tak samo, no może nie z takimi interwałami czasowymi jak piszesz, ale np co drugi dzień.
Wyeliminuj zabrudzenie przepustnicy, wtedy jeśli nie pomoze można szukać dalej.
Pamiętaj, że musisz ją wyjąć - brud będzie się zbierał po stronie od kolektora...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 26-05-2021, 15:49   

Siwy21 napisał/a:
Odpinałem dopiero jak już pojawił się opisany problem. A na czym w ogóle polega ta nauka obrotów?

[ Dodano: 25-05-2021, 21:11 ]
Nikt nie podpowie?


Nawet ci się nie chciało poszukać co to jest nauka obrotów?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.