| [Cari 1.8 GDI] 1.8Gdi umiera | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Mackowsky   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo v40 1.8Gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Mar 2016
 Posty: 21
 Skąd: Ostrzeszow
 
 | 
            
               |    Wysłany: 01-03-2016, 23:23   [Cari 1.8 GDI] 1.8Gdi umiera |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam serdecznie. Mam problem z volvo v40 1.8 gdi. Pisze tutaj gdyz jest to silnik montowany miedzy innymi w carismie. Ale do rzeczy. Problem polega na tym ze samochod stracil moc a komputer wskazuje kosmiczne spalanie. Zaczelo sie od tego ze przy delikatmym dodaniu gazu auto szarpalo. Ale tylko'wtedy gdy silnik byl cieply. Na zimnym bylo ok. Przyspieszal dobrze. Jednakze przy ok 140 km na godz auto slablo i gaslo. Po uruchomieniu bylo ok. Dzis jadac z pracy przy gwaltownym dodaniu gazu zapalila sie kontrolka i auto stracilo moc. Aktualnie auto jezdzi ale przy gwaltownym dodaniu gazu zamula i nie przyspiesza. Do tego kosmiczne spalanie na wyswietlaczu.' nie pali sie zadna kontrolka. Odpala normalnie.  Zalozone nowe swiece irydowe bosch. Gdzie szukac problemu ? Od czego zaczac? Podejrzewam pompe wysokiego cisnienia. Prosze o pomoc. pozdrawiam☺
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 07:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najprościej sprawdzić parametry rzeczywiste pracy, jezeli przy gwałtownym dodawaniu gazu ciśnienie na pompie wysokiego cisnienia będzie spadac to masz odpowiedź (przy tym powinien być rejestrowany bład wysokiego ciśnienia) |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janq   Forumowicz
 
  
 Auto: Primera P11GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 20 Lis 2015
 Posty: 384
 Skąd: LU/DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 07:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pompa wysokiego ciśnienia - pierwsze co bym sprawdził. |  
				| _________________ プリメーラ P11GT
 
 _
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 09:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak sięu nas śpiewa: Wszystko co booosza wy...rzuć do koooosza. Do tego silnika jedne świece tylko pasują - masz w instrukcji samochodu jakie   
 A przyczyną jest koniec pompy wysokiego ciśnienia, lub zatkane filterki na wejściu do pompy (od tego bym zaczął poszukiwania), lub koniec pompy niskiego ciśnienia. ECU braki w ciśnieniu paliwa nadrabia czasem otwarcia wtryskiwaczy, stąd kosmiczne spalanie na wyświetlaczu
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janq   Forumowicz
 
  
 Auto: Primera P11GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 20 Lis 2015
 Posty: 384
 Skąd: LU/DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek, nie tylko w Mitsubishi tak jest :] Nissany to nawet na świecach bosza średnio pracują   |  
				| _________________ プリメーラ P11GT
 
 _
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mackowsky   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo v40 1.8Gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Mar 2016
 Posty: 21
 Skąd: Ostrzeszow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Filterki pompy nowe i dalej nic. Zaraz podlacze go do kompa i zobacze czy sa jakies bledy. 
 [ Dodano: 02-03-2016, 12:12 ]
 Jeszcze takie pytanko. Jak bede mial juz wszystko rozebrane to czy bezpiecznie bedzie umyc przepustnice i silnik krokowy w myjce ultradzwiekowej czy lepiej to sobie darowac i umyc normalnie benzynka ekstrakcyjna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie problem przepustnicy i krokowego (tak w ogóle) masz linkę przepustnicy, czy elektroniczną? |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mackowsky   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo v40 1.8Gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Mar 2016
 Posty: 21
 Skąd: Ostrzeszow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Linka. Ale chodzi mi o to czy bezpiecznie bedzie w ten sposob myc te elementy☺ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niekoniecznie - łożyskowanie przepustnicy i krokowca może tego nie polubić. Carbcleaner w zupełności wystarczy, ale na wyjętej przepustnicy, żeby nie zalać kanałów |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mackowsky   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo v40 1.8Gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Mar 2016
 Posty: 21
 Skąd: Ostrzeszow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-03-2016, 19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziwne. Chcialem wyciagnac pompe WC ale wczesniej go odpalilem i jakby reka odjol wkreca sie na obroty ladnie przyspiesza i nie zamula. Sam sie naprawil. A przeciez nic nie zrobilem tylko wykasowalem bledy na kts. Ale potem wracalem do domu ok stu km i nie bylo poprawy. Tak mysle czy problem nie byl spowodowany tym ze w sobote wyciagany byl dolot i byly odpiete wszystkie kostki a aku nie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2016, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie regulator ciśnienia się zacina w takim razie |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mackowsky   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo v40 1.8Gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Mar 2016
 Posty: 21
 Skąd: Ostrzeszow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2016, 16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teraz przy stalej predkosci delikatnie szarpnie od czasu do czasu. W ktorym miejscu ten regulator ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fanatyku   Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Wrz 2011
 Posty: 109
 Skąd: Odchlan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-03-2016, 14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba zaczyna Ci się dziać to samo co u mnie   
 Ja wymieniałem i pompę i regulator WC.
 Regulator jest przykręcony do góry napędu pompy. Z prawej strony dolotu jak stoisz przodem do auta. Wchodzi do niego wtyczka od przodu. Ogólnie to kompletna pompa składa się z 3 elementów: pompa, mechaniczny napęd pompy (napędzany z wałka) no i regulator.
 
 Jak padała mi pompa to autem szarpało przy stałych obrotach, silnik nie reagował na gaz, auto czasami zamulało a po przekroczeniu 3-4tyś obr zapalała się kontrolka silnika i błąd 56 (z powodu niskiego ciśnienia paliwa). Był problem z wyjeżdżaniem pod górkę. Zdarzało się tak, że podczas jednego podjazdu do domu odpalałem auto 2-3 razy.
 
 Jak padał mi regulator pompy to na rozgrzanym silniku obroty falowały między 500 a 800, czasami spadały poniżej 500 na moment.
 
 Objawy mogą być różne. Po pierwszej kontrolce i błędzie 56 wymieniłem pompę paliwa w baku, wymieniłem filtr paliwa przy nadkolu, wymieniłem te małe filterki w pompie wysokiego ciśnienia - też objawy zniknęły, jak ręką odjął. Ale tylko na tydzień.
 Potem do wymiany poszła cała pompa z regulatorem, listwa wtryskowa, wtryski, sterownik od wtrysku paliwa ale to też pomogło na chwilę.
 Taka zagadka z tym ciśnieniem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mackowsky   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Volvo v40 1.8Gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Mar 2016
 Posty: 21
 Skąd: Ostrzeszow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-03-2016, 00:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kupilem druga pompe z tym ze uzywka i jest jeszcze gorzej.   😠 a niby sprawna miala byc itd. Po wymianie pompy auto chodzilo elegancko puki sie nie zagrzalo. teraz swieci kontrolka duzo pali szarpie traci moc. Kupie jeszcze jedna pompe a ta oddam. jak nie pomoze to wieszam kartke na szybe😝 a takie pytanie. Co ulega uszkodzeniu w takiej pompie i regulatorze. Moj stary regulator wrzucilem w myjkdm ultradzwiekowa. Moze mu pomoze😉. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wirusmdkk   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Mar 2016
 Posty: 12
 Skąd: z internetu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-03-2016, 05:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | a na postoju też się nie wkręca  jak tylko podczas jazdy to chyba coś z dolotem nie masz czasami stożka |  
				| _________________ gdi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |