Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia chodzi gorzej po zmianie oleju na Castrol
Autor Wiadomość
chris junior 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD LONG 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków/Bielany k.Oświęcimia
  Wysłany: 10-04-2016, 10:17   Skrzynia chodzi gorzej po zmianie oleju na Castrol

Witajcie:) Postanowiłem wymienić oleje w moim Pajero 2.8. Po zlaniu starego brunatnego oleju ze skrzyni manualnej wlalem do niej castrol 75w90 syntetyk.Weszło 3.7 litra.
http://www.castrol.com/pl...xle-75w-90.html

Po wymianie jest gorzej niż przed , skrzynia chodzi toporniej i haczy na 2 i 3 ( nie zawsze ale jednak ) . Przed wymianą jedynym minusem była 3-ka która bardzo rzadko haczyla zazwyczaj przy schodzeniu z wyższych obrotów ( przy bardziej dynamicznej jeździe )
Co jest nie tak? Jeśli skrzynia jest przechodzona to dlaczego chodziła ok na starym zużytym ciemnobrunatnym oleju a po wymianie na markowy castrol daje ciała? Czy zmiana na inny olej np półsyntetyk lub np 75w80/85 może pomóc?
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków
 
 
brzyydal 
Forumowicz

Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 66
Skąd: krk
Wysłany: 10-04-2016, 21:14   

Niewlasciwy olej moze byc przyczyna zlej pracy synchronizatorow i dlatego np ciezej zapiac bieg lub zgrzyty przy zmianach /pomijajac stan techniczny/. Osobiscie wymienilbym ale moze ktos biegly w olejach niech sie jeszcze wypowie;)
 
 
chris junior 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD LONG 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków/Bielany k.Oświęcimia
Wysłany: 10-04-2016, 21:35   

Dzięki za odpowiedź. Sęk w tym że robiłem rozeznanie zanim kupiłem olej i z tego co udało mi się dowiedzieć oraz z opinii serwisanta od Mitsubishi polecono mi olej 75w90 o specyfikacji gl 4 do skrzyń i reduktora oraz gl 5 do mostów. Kupiłem uniwersalny olej castrol o specyfikacji gl4 oraz gl5
czyli można go bez obaw ( przynajmniej z opinii ludzi ) stosować do skrzyń oraz mostów. Kurcze będę wdzięczny o poradę fachowca bo jeśli faktycznie moja skrzynia jest przelatana to byc może są oleje które pozwolą przynajmniej wrócić do stanu sprzed wymiany...niestety nie mam pojęcia kto i co wlał tam wcześniej... Pozdrawiam!
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 10-04-2016, 21:50   

castrol to nie jest olej :] Trzeba było zalać Millersa, Ravenola, Eni albo Motula.

Zresztą nie tylko po castrolu są problemy ze zmianą. Znany jest mi przypadek, gdzie po zmianie na mobila były efekty takie same jak masz tera u siebie.

To, że olej ma GL4/GL5 oznacz, że może być zastosowany zarówno tam, gdzie jest wymagana specyfikacja GL4 lub GL5.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
chris junior 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD LONG 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków/Bielany k.Oświęcimia
Wysłany: 10-04-2016, 23:10   

Ok. Czyli reasumując czy mógłbyś konkretnie podrzucić link do właściwego oleju? Czy ravenol taki jak tu http://www.ravenol.pl/ole...tsg-75w-90.html będzie Twoim zdaniem ok? Bede wdzięczny☺ Pozdrawiam i dzięki😁
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 11-04-2016, 06:27   

Tak, taki do skrzyni może być :] Sam miałem zalany taki olej w swojej Primerze w skrzyni, a obecnie mam taki http://www.oleje-eni.pl/p...-GL5-1-LITR/196

Zobacz dokładnie w instrukcje, jaka lepkość oleju jest wymagana.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
chris junior 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD LONG 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków/Bielany k.Oświęcimia
Wysłany: 11-04-2016, 10:11   

Ok. W takim razie pytanie do forumowiczów posiadających manual do Pajero 2.8 , 97 rok. Czy możecie podrzucić specyfikację oleju do skrzyni. Bede wdzięczny bo jak widać jest spora rozbieżność między danymi z internetu i opiniami użytkowników.
Najchętniej wlalbym identyczny jaki był od nowości tyle że nie wiem jaki był fabrycznie. I ostatnie pytanie bo gdzies wyczytalem żeby nie stosować półsyntetykow lub mineralnych do skrzyń bo sa kłopoty w zimie na mineralnym a półsyntetyk to podobno niewiele lepszy mineralny.... Ehhh strasznie trudno dokonać właściwego wyboru...
Ktoś podał też na innym forum że powinno się lac 75w80 a nie 90 ... Badz tu madry ☺Pozdrawiam
 
 
RR1111 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 11-04-2016, 19:01   

Ja zalałem tego Castrola co ty i nie narzekam.
Nic więcej nie robiłeś poza zmianą oleju?
 
 
chris junior 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD LONG 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków/Bielany k.Oświęcimia
Wysłany: 11-04-2016, 19:14   

Kompletnie nic. Przyjechałem samochodem do warsztatu i po wymianie przy której byłem i widziałem że weszło tyle ile powinno z korka wlewu wylewał się już samoczynnie. Zakrecono i natychmiast po wyjechaniu z warsztatu pogorszyło się. Czy jest prawdopodobne że skrzynia zakleila się starym olejem i jakimś cudem chodziły ok a po wymianie świeżego o już właściwej gęstości wyplukalo ten "klej"( taka koncepcja Ala motodoktor w silniku - ubytki się zakleily ale po wymianie na świeży olej silnik staje się kaplicą ?
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 11-04-2016, 19:21   

Ten olej co zalałeś, to nie jest GL4, tylko GL4+................

Jeśli ma się normę GL4 to można zalać olej z normą GL4 lub GL4/GL5
Nie można zalać oleju, który ma GL4+ lub GL5
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
RR1111 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 11-04-2016, 20:11   

Czym różni się GL4+ od GL4/5?
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 11-04-2016, 20:54   

RR1111, pakietem dodatków :] GL4+ może mieć dodatki EP, które mogą doprowadzić do korozji powłoki synchronizatorów.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
RR1111 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 11-04-2016, 21:23   

Dzięki
Castrol podaje w karcie produktu że ten olej jest odpowiedni do skrzyń wymagających GL-4
więc mam nadzieję że nie zniszczy synchroniaztorów
 
 
chris junior 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD LONG 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Kraków/Bielany k.Oświęcimia
Wysłany: 12-04-2016, 09:27   

Koledzy przeszukujac Internet natknąłem się na forum Mazdy na którym to okazało się że użytkownicy również mający problem ze skrzynia zastosowali 75w80 gl4 i większość zanotowała polepszenie pracy skrzyni a co najważniejsze nikt nie zanotował pogorszenia się sytuacji tak jak u mnie, zobaczymy ...Postanowiłem przetestować tą sprawę, będę kupował albo polecany Fuchs sintofluid albo valvoline durablend albo co się trafi dobrego o tej specyfikacji... Zobaczymy co się wydarzy... Pozdrawiam

P.S. zadzwonilem do autoryzowanego dystrybutora Motul i po sprawdzeniu parametrów auta wyszło że powinienem zalać skrzynie i reduktor 75w80 ...polecono mi Motul motyl gear 75w80 półsyntetyk...co sądzicie ? Zaryzykować?

[ Dodano: 15-04-2016, 18:28 ]
Problem rozwiązany, wymieniłem olej w skrzyni na Motul 75w80 półsyntetyk i skrzynia wróciła do normy. Potwierdzam empirycznie. Miłego weekendu.
 
 
pablo1999 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 17
Skąd: WAWA
Wysłany: 18-04-2016, 09:58   

A czy Po wlaniu tego nadal masz haczenie "3" czy jest lepiej ?
_________________
Pablo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.