 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
ppt
Nowy Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 3 Skąd: góry
|
Wysłany: 20-11-2009, 21:22 [CA1A 1.3] brak iskry
|
|
|
Na początku witam wszystkich, mój pierwszy post i już z problem. Mitsubishu Colt 1,3 12V 1995 z gazem, brak iskry, bezpieczniki, moduł, cewka i komputer sprawne. Wg opisu z forum jak sprawdzić moduł to na wtyczce od modułu mam napięcia zamiast 5V to 2,1V, masa na 1 i 5 pinie jest. Kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka zapala się i w końcu gaśnie po jakimś czasie. Przewody od modułu wchodzą bezpośrednio do kostki ECU (pin 2, 3, 4) więc wskazywało by to na uszkodzenie komputera, lub brak napięcia na którymś z pinów, może posiada ktoś wartości napięć jakie powinny być na poszczególnych pinach w ECU. |
Ostatnio zmieniony przez ppt 21-11-2009, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
elektro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CAO 1.3 GLI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 20-11-2009, 22:15
|
|
|
moim zdaniem gdzieś pin nie łączy
przejrzyj wiązke |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2009, 14:47
|
|
|
ppt, probowales na innym kluczyku, moze problem z immo? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ppt
Nowy Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 3 Skąd: góry
|
Wysłany: 22-11-2009, 21:53
|
|
|
Niestety posiadam tylko jeden kluczyk, lecz jak był problem z immo to nie zapalała mi się żadna kontrolka i było zero reakcji na kluczyk. Wiązkę od modułu do kompa sprawdzałem i jest ok tzn są połączenia. Przekaźniki też posprawdzałem i są ok. Udało mi się uruchomić auto po podaniu napięcia 12 V bezpośrednio z akumulatora na pin 2 w module (zasilanie optyki). Patrząc na schemat który znalazłem zasilanie to powinno iść z pod stacyjki, czyli pozostała by jeszcze stacyjka do wymiany? |
Ostatnio zmieniony przez ppt 23-11-2009, 21:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2009, 19:35
|
|
|
ppt, aparat zaplonowy sprawdzales? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ppt
Nowy Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 3 Skąd: góry
|
Wysłany: 23-11-2009, 22:02
|
|
|
Tak wszystko chyba już sprawdziłem, zrobiłem tymczasowo układ na przekaźniku który podaje 12 V na pin drugi modułu zapłonu i będę szukał nadal problemu ale pewnie pozostanie stacyjka do wymiany. |
|
|
|
 |
elektro
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CAO 1.3 GLI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:12
|
|
|
przejrzyj schemat czy ten przewód nie idzie do skrzynki bezpieczników z tyłu, tam często lubią nie łączyć piny
[ Dodano: 20-03-2010, 22:23 ]
Witam posiadam Colta 1.3 95r
założyłem gaz i wszystko było ok (grzebałem przy instalacji od wtrysków)
po skończeniu pracy autko nie odpala
diagnoza brak iskry
nie mam pojęcia co się stało
przewody z aparatu nie są po wyrywane
jak sprawdzić aparat?? ma ktoś jakieś pomysły??
[ Dodano: 20-03-2010, 22:24 ]
cewka sprawna
nie wiem tylko jak sprawdzić moduł |
|
|
|
 |
|
|