Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przy hamowaniu trzepie kierownicą
Autor Wiadomość
rocy72 
Nowy Forumowicz


Auto: III 3.2 DID 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 24-05-2016, 10:40   Przy hamowaniu trzepie kierownicą

Witam

Mam problem, przy hamowaniu trzepie ostro kierownicą, myślałem ze tłoczki zatarte, co prawda były w nienajlepszy stanie zostały wymienione na nowe, tarcze też są ok, niestety dalej trzepie. Objaw jest taki że przy szybkiej jeździe trepie kierownica jak cholera, przy wolniejszej jak trzymam pedał hamulca równo aż do zatrzymania to wygląda to tak jakby hamował i puszczał hamował i puszczał tak jakby tarcza była już ósemką a jest ok. Może to pompa, macie jakieś pomysły ? Akumulator ciśnień wymieniony na akcji serwisowej, może zapowietrzyło sie co . Auto troche stało nie ruszane ok 1 mies i po tej przerwie to się zaczeło.

pozdrawiam
Robert
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-05-2016, 12:43   

Na tyle hamulce tez sprawdzałeś?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rocy72 
Nowy Forumowicz


Auto: III 3.2 DID 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 24-05-2016, 12:58   

zbyszekm2 napisał/a:
Na tyle hamulce tez sprawdzałeś?


Na tyle tez wszystko wymienione, tłoczki i klocki, juz nie mam pomysłów, przejże jeszcze raz wszystko, mam nadzieje ze to nie pompa

Może podpowiesz co można jeszcze we własnym zakresie sprawdzić

pozdrawiam
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-05-2016, 13:23   

a tarcze hamulcowe na tyle wymieniłeś?
zamień koła tez z przodu do tyłu.
I sprawdź piasty oraz przekładnie kierownicza.
Rozumie, ze koła wyważone i czyste od środka?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2016, 13:24   

Geometria? U mnie (PIV) lekko biły, okazało się, że mam lekko ponad normę, po ustawieniu bicie zniknęło.
_________________
Sebastian_T
 
 
rocy72 
Nowy Forumowicz


Auto: III 3.2 DID 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 24-05-2016, 13:34   

zbyszekm2 napisał/a:
a tarcze hamulcowe na tyle wymieniłeś?
zamień koła tez z przodu do tyłu.
I sprawdź piasty oraz przekładnie kierownicza.
Rozumie, ze koła wyważone i czyste od środka?


Tarczy niestety nie wymieniałem z tyłu, piasty przód OK, jeszcze przekładnia do sprawdzenia
Dziękuje za sugestie posprawdzam i dam znać czy pomogło

pozdrawiam

[ Dodano: 24-05-2016, 13:41 ]
Sebastian_T napisał/a:
Geometria? U mnie (PIV) lekko biły, okazało się, że mam lekko ponad normę, po ustawieniu bicie zniknęło.


Geometrii nie sprawdzałem ale to chyba nie to bo przed tym jak go odstawiłem na 1 miech to było OK, tak wiec stojąc chyba się nie przestawił.

pozdrawiam
 
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 23-05-2017, 20:28   

Znalazłeś przyczynę tego szarpania przy hamowaniu . Mam to samo . Wymieniłem klocki przód i tył , tarcze przód i tył i dalej szarpie . Przy większej prędkości masakra .
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 24-05-2017, 09:17   

Prawdopodobnie zaciski - było już gdzieś na forum.
Albo wymagają regeneracji albo śruba/prowadnice jarzma.

[ Dodano: 24-05-2017, 09:22 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96157

O tutaj masz o prowadnicach. A u mnie przykładowo taki problem zwykle pojawia się regularnie po 30 - 40 tys. i oznacza regeneracje zacisków :mrgreen: Przy czym u mnie przy zwalonych zaciskach objawy występują już przy lekkim hamowaniu na niewielkiej prędkości - auto wyraźnie szarpie.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 24-05-2017, 10:28   

Częstym - popełnianym także przez mechaników - błędem jest smarowanie powierzchni styku tarczy hamulcowej z piastą. Nawet minimalna ilość smaru powoduje zwichrowanie tarcz.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-05-2017, 13:51   

Georg napisał/a:
Częstym - popełnianym także przez mechaników - błędem jest smarowanie powierzchni styku tarczy hamulcowej z piastą. Nawet minimalna ilość smaru powoduje zwichrowanie tarcz.

są do tego specjalne piasty.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 24-05-2017, 20:18   

Dzięki za sugestie i podpowiedzi . Prosiłem mechaników przy wymianie klocków i tarcz (jakiś miesiąc temu -jak pojawiło się szarpanie ) aby wszystko sprawdzili . Twierdzą ,że tłoczki i zaciski i jarzma są Ok . Przy okazji wymienili jedną piastę ( miała minimalny luz ) . Wydawało mi się wtedy ,ze jest dobrze ale nie sprawdzałem hamowania przy większej prędkości ( tak 120 , 110 ) I wczoraj nacisnąłem hamulec jadąc autostradą tak ok 110 -120 h i tak częsie ,że masakra . Przy wolnej jeździe czuć jakby hamował i puszczał .
 
 
Mr_Piona 
Nowy Forumowicz

Auto: Montero 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 3
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 27-05-2017, 00:15   

Miałem ten sam problem z latającą kierownicą i trzęsącą się karoserią podczas hamowania
Nawet po wymianie klocków i tarcz problem pojawił się po kilku tysiącach kilometrów ponownie
wymieniłem klocki hamulcowe na miękkie klocki- w moim przypadku ferrodo i problem ustąpił
 
 
Ma82 
Forumowicz

Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 58
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-05-2017, 08:54   

No niestety, hamulce w pajero to porażka.
Kupiłem samochód w październiku. Było bicie przy hamowaniu, więc przy pierwszej okazji wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Po jakiś 2 tys. problem praktycznie powrócił. Po kolejnych 5 tys. nie dało się już jeździć. Wstawiłem do serwisu, wymienili tarcze na gwarancji. Wszystko fajnie, pojechałem w trasę, zaczęło tak tłuc, że powyżej 100 strach dotykać hamulca.
Akurat i tak byłem umówiony na większy serwis, więc po 500km komplet tarcz i klocków przód + tył (ATE), regeneracja zacisków. No i rewelacja, wreszcie można normalnie hamować. Ale nie za długo. Po 3-4 tys. zaczęły się lekkie wibracje, teraz po 6 tys. km znowu zwyczajnie telepie. A po pierwszych przygodach z hamulcami w pajero naprawdę zacząłem je szanować, hamuję delikatnie, uważam na kałuże itd.. Nie przypominam sobie też żadnego ostrzejszego hamowania. Przy takim stylu jazdy w osobówkach klocki wystarczały na 60-80tys, tarcze na 80-120 tys.
I teraz znowu powinienem odwiedzić serwis, tyle że nie mam na to czasu. Samochód ma służyć do jeżdżenia, a nie 6 wizyt rocznie na naprawę hamulców. Jeśli kiedyś sprzedam to pudło, to właśnie przez hamulce.
 
 
Luke Enduro 
Nowy Forumowicz

Auto: P III Long 3,2 DID Expedition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-05-2017, 08:55   

butynski napisał/a:
nacisnąłem hamulec jadąc autostradą tak ok 110 -120 h i tak częsie ,że masakra . Przy wolnej jeździe czuć jakby hamował i puszczał .

U mnie identyczne objawy były efektem zapieczonego zacisku w tylnym kole. Po zastosowaniu zestawu naprawczego (tłoczek, uszczelki etc) problem zniknął i obyło się nawet bez wymiany tarcz. Sprawdzałeś, czy któreś z kół nie grzeje się bardziej niż inne?
_________________
Slowly, but steady.
Było: P III Long 3,5 V6 GDI '02 - cywil
Jest: P III Long 3,2 DID '01 - Expedition: lift 2" OME, zderzak ARB, snorkel Safari, 32" AT, osłony podwozia etc...
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 29-05-2017, 22:02   

Nie grzeje się nadmiernie żadne z kół - będę jeszcze obserwował dzięki za sugestie . Jutro jadę w dalszą trasę (pohamuję dobrze przy większych prędkościach i zobaczę czy się coś nie rozgrzeje ) . Na przeglądzie wyszło mi teraz ,że do wymiany jest końcówka drążka kierownicy . Może to pomoże . Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.