Wymiana osłony wewnętrznego przegubu |
Autor |
Wiadomość |
grzesix81
Forumowicz

Auto: Pajero 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 52 Skąd: Ząbki-Siedlce
|
Wysłany: 22-04-2016, 21:28 Wymiana osłony wewnętrznego przegubu
|
|
|
Mam pękniętą osłonę przegubu wewnętrznego i noszę się z zamiarem jej wymiany, i teraz pytanie do Was, może to ktoś już przerabiał i podpowie jak to wymienić po najmniejszej linii oporu? Zastanawiam się czy wystarczy odkręcić całą piastę od wahaczy, zdjąć zacisk i wyjąć razem z półosią czy trzeba jednak rozbierać i wyjmować przegub zewnętrzny, tak zawsze w quadzie robiłem ale nie wiem czy w Miśku to przejdzie?
Dzięki za pomoc, |
|
|
|
 |
RR1111
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 22 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 22-04-2016, 23:11
|
|
|
Ja wymieniałem osłony zewnętrzne ale przegubu zewnętrznego nie ruszałem bo dużo łatwiej jest rozłączyć przegub wewnętrzny (wystarczy wyjąć pierścień zabezpieczający). |
|
|
|
 |
grzesix81
Forumowicz

Auto: Pajero 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 52 Skąd: Ząbki-Siedlce
|
Wysłany: 23-04-2016, 10:19
|
|
|
No wiem że tam jest pierścień i nie trzeba go zbijać jak zewnętrznego, ale dalej nie wiem, czy uda mi się całą piastę z tarczą i przednim przegubem wyjąć i tego wszystkiego nie rozbierać, tylko końcówki poodkręcać z wahaczy i z drążka? |
|
|
|
 |
RR1111
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 22 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 23-04-2016, 18:15
|
|
|
Nie jestem pewny, ale do wymiany osłony być może wystarczy odkręcić tylko końcówkę drążka kierowniczego i górny sworzeń żeby trochę odchylić zwrotnicę, jeżeli nie wystarczy to odkręcasz też dolny i zabierasz wszystko na stół. |
|
|
|
 |
grzesix81
Forumowicz

Auto: Pajero 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 52 Skąd: Ząbki-Siedlce
|
Wysłany: 27-04-2016, 13:36
|
|
|
Zapytam jeszcze, wewnętrzny przegub wystarczy wyszarpać, czy jest jakoś przykręcony? |
|
|
|
 |
tuptus9997
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Classic 2,5TDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 15-06-2016, 22:32
|
|
|
Ja kupiłem na ebayy osłonę przegubu którą jest przecięta. Nazywała się UNIVERSAL SPLIT CV BOOT KIT CVS18 Driveshaft Boot kit. Wymiana to tylko zdjęcie koła, potem zdjęcie uszkodzonej osłony bez wymontowywania półosi. Zakłada się nową osłonę, nakłada klej na wyprofilowane pióro wpust. Klej błyskawicznie wiąże i osłona jest na półosi. Wymieniałem rok temu i na razie bez zarzutu. Połączenie klejowe trzyma mocno. |
_________________ jk |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-06-2016, 08:56
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Problemem może być tylko twardość/sztywność gumy https://youtu.be/4U2A14JHnKg
Ciekawe czy jest warsztat posiadający takie urządzenie ?? Wymiana osłony minut parę |
Do tego urządzenia musisz kupować specjalne osłony. Te w powszechnej sprzedaży nie dają się tak rozciągać. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-06-2016, 09:26
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: |
Do tego urządzenia musisz kupować specjalne osłony | A jak z wytrzymałością, szczególnie przy wizytach w terenie ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-06-2016, 12:40
|
|
|
jawaldek napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: |
Do tego urządzenia musisz kupować specjalne osłony | A jak z wytrzymałością, szczególnie przy wizytach w terenie ?? |
Własnie , nie mam doświadczenia i nie zainwestowałem w to.
Boję się że będą słabe, a ja dużo robię rajdówek, więc się boje, wole oryginalne zakładać albo sprawdzony zamiennik. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|