Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
OUTLANDER II USA 3.0 naprawa/wymiana katalizatora
Autor Wiadomość
romeck 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: znienacka
Wysłany: 30-05-2016, 10:34   OUTLANDER II USA 3.0 naprawa/wymiana katalizatora

Witam, mam problem z katalizatorem, generuje błędy checkengineu. Czy któryś z szacownych forumowiczów miał już taki temat zrobiony ? kupić nowy( droooogo) regenerować (ryzykownie ? ) czy może jakieś inne rozwiązanie ?

Auto w wersji USA 3.0

Dzięki za pomoc
_________________
Mitsubishi Outlander II 3.0
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-05-2016, 10:47   

Ale jaki pokazuje nr. błędu :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-05-2016, 19:19   

Pewnie błąd katalizatora, że się kończy.
Lekarstwo - emulator sondy lamba - cena około 80-100 zł na allegro. Pewnie Check Engine zaświeca się czasami ale gaśnie. Jest to wkurzające ale nieszkodliwe.
Takie coś powinno być dobre
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 31-05-2016, 20:13   

U mnie od niedawna w 3,0 wyskakuje blad P421 -Nagrzany katalizator poza zakresem.Dodam ze mam instalacje gazową z dotryskiem benzyny i ustawione ze od 4500 obr/min dotryskuje az 80 % benzyny.Czy to może być tego wina ??
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-05-2016, 21:36   

Pewnie tak. Ale musicie wziąc pod uwagę, że to powyższe lekarstwo nie jest lekiem na uzdrowienie katalizatora a tylko na oszukanie pojawiającego się błedu z z sondy lambda za katalizatorem. Lekarstwem prawdziwym jest wymiana katalizatora bo i tak z czasem się zapcha i będzie mulił samochód i utrudniał wydech itd. lub wersja dla tych co nie chcą kupować katalizatora, wypruć bebechy lub wymienić na niby katalizator. :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
romeck 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: znienacka
Wysłany: 01-06-2016, 08:16   

Hej, ja też mam LPG. Właśnie z wymianą katalizatora jest problem. bo są 2 i każdy w mitsu kosztuje 5000. wydawać 10000 na wymianę orginalnego jest trochę szkoda więc pytanie czy jakieś zamienniki wchodzą w grę ?
_________________
Mitsubishi Outlander II 3.0
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-06-2016, 09:29   

romeck, zrób na SKP analizę spalin bo może katy są dobre a szwankuje sonda :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 01-06-2016, 09:33   

z tego co widziałem kiedyś na filmach na youtube to sa dwa katy po jednym na każdej V - ce oraz trzeci wspólny prawie centralnie pod autem.W filmach wycinali je i osiągi auta wzrastaly.

[ Dodano: 01-06-2016, 09:39 ]
https://www.youtube.com/watch?v=XuAXh8KH0Jk
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-06-2016, 12:53   

Panowie tak jak napisał Rafał - SKP sprawdzić spaliny jak jest OK to znaczy, że katalizator jest dobry a tylko szwankuje sonda, jeżeli pojawia się wam CE a potem znika lub pojawia sie tylko przy określonych predkosciach to prawdopodobnie jest to wina tej sondy za katalizatorem w tym wypadku pokazuje się przeważnie bład P0421, jest to nie4szkodliwe ale wkurzające. Ta sonda jest odpowiedzialna tylko za diagnostyke i nie zmienia parametrów pracy silnika. W takim wypadku trzeba założyć ten emulator a potocznie mówiąc rurę, tylko najlepiej takie wygięte kolanko. Powodować to będzie u sondy otrzymywanie poprawnych parametrów spalin.
Z tego co się orientuję takie błedy wynikają powiedzmy to sobie dosłownie z emeryckiej jazdy, jest wtedy powolny przelot spalin, gdy nagle dodaje się gazu lub przyśpiesza się powoduje się szybszy przelot spalin w tym też większa jest ich ilość bo pozostały jeszcze resztki z emeryckiej jazdy i wtedy sonda dostaje sygnał o dużej ilości spalin czyli, że katalizator nie spełnia swojego zadania do końca. To tak łopatologicznie wytłumaczone.
Lekarstwem na takie coś jest normalna jazda w powiedzmy całym zakresie obrotów ale niestety przy ałtomacie to raczej jest nie do końca możliwe, ewentualnie od czasu do czasu pojeździć na "łopatkach" aby trochę wyżej pociągnąć obroty. Albo częściej robić kickdowna robiąc z siebie rajdowca.

Jeżeli z analizy spalin wynika, że spaliny nie spełniają normy to trzeba się liczyć, że trzeba wymieniać katalizator lub go po prostu wyciać wstawiając np strumienicę lub tłumik imitujący katalizator.

Tak przy okazji źle wyregulowany LPG jest przyczyną szybszego zużycia katalizatora z czym powinni sie liczyć posiadacze tego niby ekologicznego rozwiązania. Również jazda z niedogrzanym silnikiem przyczynia się do szybszego zużycia wkładu katalizatora.
I jeszcze jedno, jeżeli będziecie wymieniać lub usuwać katalizator to zabierzcie ze sobą stary katalizator aby go potem odsprzedać - będzie częściowy zwrot kosztów, chyba, że na miejscu zaoferują wam zniżkę na robociznę i części za pozostawienie katalizatora. Ceny skupu katalizatorów musicie sobie sami ustalić u siebie w regionach. Poniżej przykładowe ceny znalezione na necie http://www.autokat-katali...pA#!prettyPhoto lub np http://kankat.pl/mitsubishi/ ale każdy katalizator jest inaczej wyceniany zależnie od modelu i zawartości środka.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
romeck 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: znienacka
Wysłany: 25-06-2016, 10:33   

grzesiopol napisał/a:
Panowie tak jak napisał Rafał - SKP sprawdzić spaliny jak jest OK to znaczy, że katalizator jest dobry a tylko szwankuje sonda, jeżeli pojawia się wam CE a potem znika lub pojawia sie tylko przy określonych predkosciach to prawdopodobnie jest to wina tej sondy za katalizatorem w tym wypadku pokazuje się przeważnie bład P0421, jest to nie4szkodliwe ale wkurzające. Ta sonda jest odpowiedzialna tylko za diagnostyke i nie zmienia parametrów pracy silnika. W takim wypadku trzeba założyć ten emulator a potocznie mówiąc rurę, tylko najlepiej takie wygięte kolanko. Powodować to będzie u sondy otrzymywanie poprawnych parametrów spalin.
Z tego co się orientuję takie błedy wynikają powiedzmy to sobie dosłownie z emeryckiej jazdy, jest wtedy powolny przelot spalin, gdy nagle dodaje się gazu lub przyśpiesza się powoduje się szybszy przelot spalin w tym też większa jest ich ilość bo pozostały jeszcze resztki z emeryckiej jazdy i wtedy sonda dostaje sygnał o dużej ilości spalin czyli, że katalizator nie spełnia swojego zadania do końca. To tak łopatologicznie wytłumaczone.
Lekarstwem na takie coś jest normalna jazda w powiedzmy całym zakresie obrotów ale niestety przy ałtomacie to raczej jest nie do końca możliwe, ewentualnie od czasu do czasu pojeździć na "łopatkach" aby trochę wyżej pociągnąć obroty. Albo częściej robić kickdowna robiąc z siebie rajdowca.

Jeżeli z analizy spalin wynika, że spaliny nie spełniają normy to trzeba się liczyć, że trzeba wymieniać katalizator lub go po prostu wyciać wstawiając np strumienicę lub tłumik imitujący katalizator.

Tak przy okazji źle wyregulowany LPG jest przyczyną szybszego zużycia katalizatora z czym powinni sie liczyć posiadacze tego niby ekologicznego rozwiązania. Również jazda z niedogrzanym silnikiem przyczynia się do szybszego zużycia wkładu katalizatora.
I jeszcze jedno, jeżeli będziecie wymieniać lub usuwać katalizator to zabierzcie ze sobą stary katalizator aby go potem odsprzedać - będzie częściowy zwrot kosztów, chyba, że na miejscu zaoferują wam zniżkę na robociznę i części za pozostawienie katalizatora. Ceny skupu katalizatorów musicie sobie sami ustalić u siebie w regionach. Poniżej przykładowe ceny znalezione na necie http://www.autokat-katali...pA#!prettyPhoto lub np http://kankat.pl/mitsubishi/ ale każdy katalizator jest inaczej wyceniany zależnie od modelu i zawartości środka.


Dzięki za info :)
_________________
Mitsubishi Outlander II 3.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.