Jarzma do zacisków hamulcowych 1.8 MPI |
Autor |
Wiadomość |
zomik
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2016, 09:59 Jarzma do zacisków hamulcowych 1.8 MPI
|
|
|
Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem nic w zasobach forum.
Szukam nowych jarzem do zacisków hamulcowych na oś przednia. Niestety nigdzie ale to nigdzie nie ma... e-pajero, intercarsy, ipartsy itp. - pusto. Jedynie gdzieś natknąłem się na komplet zacisków ale umówmy się... nie chcę wymieniać całości bo mam wyrobione gniazda w jarzmach.
Problem polega na tym, że podczas jazdy na (już) lekkich nierównościach zaczynają grać jak zwariowane. Sprawdzałem ręką i całość lata po prostu jakby były wyrobione. Wczesniej grzechotały klocki bo gość, który mi sprzedał auto nie zamontował sprężynek mocujących (! ) za kilka złotych. Zrobiłem to, włożyłem klocki świeżynki i do momentu jak się nie wyrównały było ok. Do tego nieco przetelepałem Piniaka po nierównościach (delikatnie) + przejazd przez kanałek z wodą i się zaczęło. Gra w zasadzie prawy ale wolałbym zdobyć jarzma na obydwie strony i wymienić dla spokoju.
Dzięki z góry jeśli ktoś, coś.
Ps. Z tego co pamiętam... jarzem nie regenerują w przeciwieństwie do części zacisku z tłoczkiem |
|
|
|
 |
mike-s
Forumowicz
Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 44 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 24-06-2016, 11:07
|
|
|
Z przodem jest problem bo nawet problem żeby kupić zestawy naprawcze.
Ostatnio niestety zapiekła mi się prowadniczka w zacisku(nie używam samochodu codziennie i trochę stoi) tak jak piszesz nie do kupienia tylko oryginał 800zł (lub więcej nie pamiętam)
pozostaje tylko kupić używany w dobrym stanie i zregenerować(nowy smar do zacisków + gumki)
Ogólnie samochód fajny ale tyle rzeczy może w nieoczekiwanym momencie się popsuć (jak np odklejony magnes w przepustnicy czy pompa) że nie mam zaufania , Samurajem pojechałem na koło podbiegunowe objechałem Bałtyk i nic a tu boję wyjechać się dalej jak 200km poszukuję alternatywy dla piniego może jakieś sugestie kolegów? |
|
|
|
 |
Kuba0
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Ostrołęka
|
|
|
|
 |
zomik
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2016, 13:25
|
|
|
Dzięki Kuba. To już coś
Ale Kuba0 napisał/a: | Za dwie z przesyłką wychodzi ok 800 zł | to niestety bardzo dużo :/ Aczkolwiek lepiej niż pełne zaciski za 800zł sztuka...
Ogólnie rzecz biorąc z tego co dotychczas włożyłem w mojego Piniaka to w zasadzie jeszcze jest optymalnie pod względem cenowym. Dalej podtrzymuję, że w większości można go łatać za symboliczną 100kę
Na upartego jednak zrobię chyba jak pisał mike-s. Dobiorę coś na alledrogo co nie będzie rozklekotane i dalej jazda. Bo 800zł wolę przeznaczyć na pulę do nowych opon, które i tak muszę kupić i to chyba już nawet w tym tygodniu.
Gdyby się jakimś cudownym sposobem okazało, że pasuje coś od innego rumpla to będę krzykać od razu |
|
|
|
 |
Kuba0
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 25-06-2016, 15:23
|
|
|
zomik napisał/a: | Ogólnie rzecz biorąc z tego co dotychczas włożyłem w mojego Piniaka to w zasadzie jeszcze jest optymalnie pod względem cenowym. Dalej podtrzymuję, że w większości można go łatać za symboliczną 100kę |
Ja lubię ten samochód bo jest prosty w budowie - stara szkoła terenówek. Taki samochód dla miłośników "zrób sam". Ale technolog który zastosował skład stali do jego budowy pewnie ukrywa się na bezludnej wyspie
W ciągu roku zdążyłem już urwać kilka śrub - dotknięciem klucza. No chyba że mam taką siłę w ręku |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 25-06-2016, 18:21
|
|
|
Bo śruby były włoskie nie japońskie, japońska jak puści to można palcami wykręcać. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-06-2016, 13:58
|
|
|
Pinin nie miał jakichś wymyślnych hamulców tylko do siebie. Teraz z głowy nie pamiętam, ale Space Wagon i inne z lat 90 tych maja chyba te same zaciski to i pewnie jarzma - zresztą ten element kupić używany to chyba żaden strach.
Co do włoskości części to fakt. Był składany z elementów we Włoszech, więc pewnie śruby i inne takie były włoskie. Ostatnio nawet przeczytałem na spodniej części lusterka (odwróćcie głowy to zobaczycie) logo Magneti Marelli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 01-07-2016, 14:22
|
|
|
Porównaj na iparts wymiary tarcz z innymi modelami z tamtych lat, w ten sposób najszybciej dowiesz się co miało te same hamulce |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
zomik
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2016, 22:17
|
|
|
Piotrek4 napisał/a: | Porównaj na iparts wymiary tarcz z innymi modelami z tamtych lat, w ten sposób najszybciej dowiesz się co miało te same hamulce |
Jak znajdę chwilę to spróbuję. Czemu nie. Aczkolwiek na razie na próbę jakąś używkę kupię. Może będzie w lepszym stanie niż u mnie.
Dzięki! |
|
|
|
 |
|