 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DiD] Silnik traci moc - turbina? |
Autor |
Wiadomość |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-07-2016, 18:24 [MSS DiD] Silnik traci moc - turbina?
|
|
|
Witam, a więc jak w tytule dopadło i mnie.
Może opiszę od początku (uprzedzam, może być długie). Około tygodnia temu, w trakcie wyprzedzania na V biegu i prędkości tak ok. 100-110 km/h zapalił się "Check..." i samochód przestał ciągnąć. Jechać jechał ale strasznie mułowato. Najbliżej miałem do diagnosty posiadającego urządzenie diagnostyczne Mega Macs. Pokazało "Błąd systemu sterowania doładowania", czyli prawie wszystko i nic. Jak to bywa w podobnych przypadkach, powrót do garażu i organoleptyczne poszukiwania ew. pękniętych rur, zsuniętych wężyków, nasłuchiwanie gdzie świszczy a gdzie gwiżdże. Nic takiego nie stwierdziłem, ba w pianownicy urobiłem nawet mocno skoncentrowaną pianę i większość złączy została nią potraktowana. Bąbli nie widać i ciągle nic nie słychać. Turbina sucha jak pieprz. Cięgno na "gruszce" działa.
Kolejny dzionek, to myślenie, coś z elektroniką i stąd moje pytanie w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=97747 . Na dzień dzisiejszy już wiem, że wszystkie są takie same.
Kolejne kroki to przeczyszczenie przepływomierza:
upload
Zdemontowanie układu dolotowego i EGR'a (za pomocą narzędzia made in darcun4) celem przeczyszczenia:
how to capture screen
upload pics
screen shots
I powiem, że na chwilę obecną nie wiele to chyba dało, w dalszym ciągu borykam się z tym problemem, chociaż zaobserwowałem pewne stałe czynniki:
1. Rano gdy samochód jest zimny, przyspiesza dość dobrze.
2. Objaw utraty mocy występuje głównie na V biegu, gdy chcę np. wyprzedzić TIR' dość energicznie.
3. Nie ma różnicy, czy przejadę 5, 10 czy 20 kilometrów, coś mu "odbije" i traci moc.
I teraz przejdę do tego najważniejszego.
Poniżej znajduje się skan wydruku ze stacji ASO gdzie w determinacji oddałem auto na diagnostykę silnika sprzętem specjalistycznym MUT3. Nie będę opisywał całej mojej "walki" z tym ASO, w każdym razie dowiedziałem się, że "turbina nie ładuje". Tyle to ja wiedziałem nie wydając 120 złociszy. Na moje wyraźne żądanie, wydano mi wydruk parametrów silnika (te co dali radę sczytać, bo to "wie pan, im starsze auto, to mniej odczytów, a najlepiej niech je pan zostawi u nas w serwisie").
Panowie, czy ktoś z Was może się pokusić o rozszyfrowanie pozycji nr 1? Lub nawet po dobrnięciu do końca tej epistoły, podrzucić pomysł co jeszcze sprawdzić, gdzie jeszcze zajrzeć? Dodam, że podobne tematy na forum chyba już wszystkie przeczytałem.
free image hosting |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-07-2016, 20:33
|
|
|
code no. 27 - turbocharger waste gate selenoid system |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 04-07-2016, 21:11
|
|
|
Bizi78, dzięki. Jutro sprawdzam jak i czy działa. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-07-2016, 07:18
|
|
|
Tutaj masz info o diagnozie z manuala.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-07-2016, 20:42 ,
|
|
|
Dzisiaj powalczyłem dalej.
Pytań ciąg dalszy, czy elektrozawór nr 12421 na załączonym obrazku, powinien dmuchając w niego (rurka oznaczona "VAC"), przepuszczać powietrze bez względu na to, czy wtyczka jest podpięta, czy odłączona? Mój przepuszcza zarówno z napięciem jak i bez napięcia.
Co to za kolejny elektrozawór na dole rysunku o numerze "08277Z"?
free screen capture
[ Dodano: 15-07-2016, 18:04 ]
Skoro temat zacząłem, to wypadało by i zakończyć. Oto winowajca moich problemów:
upload images free
Dodam tylko, że w chwili obecnej Pierburg zastąpił ten zawór takim samym z końcowymi numerami .......44. |
|
|
|
 |
gogun
Nowy Forumowicz
Auto: space star 19did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 2 Skąd: polska
|
Wysłany: 04-05-2017, 21:16 Re: ,
|
|
|
WiWitam,
Mam podobny problem z moim space starem rocznik 2000 19 did mógł byś powiedzieć jak powinien zachowywać się sprawny elektrozawór bo byłem juz u kilku mechaników i miałem już parę rzeczy zrobionych (wymiana termostatu chłodnicy czyszczenie egr ale błąd dalej powracał i żaden nie wiedział dlaczego . |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
|
|
|
 |
gogun
Nowy Forumowicz
Auto: space star 19did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 2 Skąd: polska
|
Wysłany: 04-05-2017, 21:43
|
|
|
w takim razie kupuje w ciemno dzięki wielkie za pomoc marecki338 |
|
|
|
 |
|
|