 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] ECU - kod błedu błąd 13 |
Autor |
Wiadomość |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 04-08-2016, 09:13 [C62A 1.5] ECU - kod błedu błąd 13
|
|
|
Ostatnio wymrugalem błąd 13 i 11. 11 to sonda ale nie zauwazylem zeby wiecej palil. Jak ją sprawdzic? 13 czujnik temperatury powietrza. I ten wlasnie rozwial moje watpliwosci. Szukalem na forum i nic nie moglem zrobic az w koncu sie pojawil. Objawy mialem i mam:
-szarpanie
-brak mocy
-problem z wyprzedzaniem
-buczenie
Wydech szczelny ale nie mam katalizatora. Ostatnio szarpal az zgasl i nie chcial zapalic. Okazalo sie ze aparat zaplonowy. Mialem na podmiane. Kondensatory w ECU zmienione. Moze ktos z Warszawy bedzie chcial mi pomoc w leczeniu Lancera?
[ Dodano: 09-08-2016, 18:06 ]
Po regulacji zaworów nie zauważyłem różnicy w jeździe oprócz bardziej kulturalnej pracy silnika - pracuje bardziej miękko, ciszej.
Wyczyściłem przepustnicę, ustawiłem obroty, TPS na 0,5 V (nie wychodzi po środku możliwej regulacji). Wymagała czyszczenia i oczywiście ustawienia obrotów, ale nie była strasznie zakopcona, raczej delikatny nalot. Obroty zachowują się lepiej.
Ale mój problem nie rozwiązany. Odpiąłem akumulator - restet ECU. Pojeździłem, żeby nagrzać, ale nadal muli. Miałem może dwa razy na kilkanaście sekund, ustąpienie usterki i Lancer wciskał w fotel tak jak powinien (czuć było te 90KM). Teraz wyświetla mi tylko błąd 41 ale tylko kiedy przełączę go na gaz (sekwencja). Po nocy do momentu przejechania kilku km jeździ jak powinien a później już nie....
Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2016, 22:07
|
|
|
Czujnik temperatury powietrza jest w przepływomierzu. Wygląda jak dioda, taki pomarańczowy. Sprawdzisz jego oporność omomierzem, w temp. ok. 20°C powinien mieć ok. 2kOm (do sprawdzenia w instrukcji). |
|
|
|
 |
|
|