Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia Colt cz3 1,5 2006r.
Autor Wiadomość
ViciousEagle 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-08-2016, 21:59   Skrzynia Colt cz3 1,5 2006r.

Szukam kogoś kto jest w miarę obeznany ze skrzyniami .

Problem wygląda tak - Colcik na felgach 15 jeździł jak należy , nic nie stukało nic nie pukało .
Postanowiłem wstawić felgi , zgodnie z zaleceniami mogłem dać 17 i tak też zrobiłem . W tym momencie po założeniu felg ujechałem 10 metrów i przy skręcie w lewo , ewidentnie coś z lewego przodu zaczęło stukać jak cholera !

Myślałem , że to może przegub , wymieniłem półoś i dalej rypie , sprawdziłem też łożyska piasty , też dobre . Silnik rozebrałem , skrzynie też bo stukało od strony dyferencjału / kosz sprzęgłowy gdzieś w tych rejonach .

Sprawdziłem czy może się coś w skrzyni nie rozwaliło , ale wszystko pasuje i jest całe .

Rozebrałem dyferencjał a tam satelity ( zębatki w które wchodzą półośki ) nie są ułożyskowane tylko siedzą w tworzywie sztucznym , czy to może być przyczyna ? Ma ktoś pojęcie ? Bo wygląda to licho !

Ktoś ma jakieś pomysły ? Bo nie wiem czego szukać .. Stuka tylko przy skręcie w lewo ! W prawo nie , jak jadę prosto to też nie .
_________________
Mitsubishi - Wbrew wszystkiemu i wszystkim dla mnie jest najlepsze <3
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 05-08-2016, 08:47   

A próbowałeś przełożyć 15" ponownie? Raczej to nie ma znaczenia ale spróbuje może wymiar ET w 17 coś haczy, z drugiej strony - prawa strona działa normalnie...

Podnieś auto na podnośnikach, rozepnij kostkę esp w środkowym tunelu pod ręcznym hamulcem i rozpędź auto i skręcaj - zrób test na podnośniku bez obciążenia kół. Druga osoba nasłuchuje. Wszystko wyłapiesz.
Jaki masz luz na mechanizmie różnicowym, gdy podniesiesz jedno koło do góry i na biegu np 1 kręcisz w prawo i w lewo. Ja mam luz 15" feldze (w górnej części opony) max 3cm a akceptowany jest teoretycznie do 10-12cm.

Wszystko wskazywało by na przegub lub dziwny objaw sypania się mechanizmu różnicowego. Skrzynia biegów miała by objaw taki sam przy skręcie w prawo - tak mi się wydaje.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
ViciousEagle 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-08-2016, 12:16   

Niestety nie mam możliwości przełożyć mu teraz 15 , ani czegokolwiek sprawdzić bo jest rozebrany na części pierwsze . Natomiast felgi są dedykowane i do tego jak i do turbo , nigdzie nie ociera , jest dużo luzu z każdej strony , nie ociera ani o zacisk ani o mcphersona .

Byłem na kanale , auto było podniesione i stukot przenosił się , trudno dokładnie określić z lewej strony przy dyferencjale , natomiast z prawej cisza . Zrobiłem jeszcze tak , że włożyłem półośkę samą w piastę i dociągnąłem ją śrubą z zewnątrz , czy łożysko po dokręceniu nie szwankuje , ale było dobre , nic nie stukało , totalna cisza .

Dziwna sprawa , dlatego szukam pomocy , każdego pomysłu ...

A czy ktoś się orientuje gdzie można zregenerować centralną sprężynę docisku sprzęgła , bo docisk jest miękki a nowe sprzęgła 9 stówek . Avanti w Kielcach tego nie robi , tylko szlifuje przylgnie docisku .
_________________
Mitsubishi - Wbrew wszystkiemu i wszystkim dla mnie jest najlepsze <3
 
 
digidy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: łódzkie
Wysłany: 06-01-2017, 19:46   

ViciousEagle napisał/a:
Niestety nie mam możliwości przełożyć mu teraz 15 , ani czegokolwiek sprawdzić bo jest rozebrany na części pierwsze . Natomiast felgi są dedykowane i do tego jak i do turbo , nigdzie nie ociera , jest dużo luzu z każdej strony , nie ociera ani o zacisk ani o mcphersona .

Byłem na kanale , auto było podniesione i stukot przenosił się , trudno dokładnie określić z lewej strony przy dyferencjale , natomiast z prawej cisza . Zrobiłem jeszcze tak , że włożyłem półośkę samą w piastę i dociągnąłem ją śrubą z zewnątrz , czy łożysko po dokręceniu nie szwankuje , ale było dobre , nic nie stukało , totalna cisza .

Dziwna sprawa , dlatego szukam pomocy , każdego pomysłu ...

A czy ktoś się orientuje gdzie można zregenerować centralną sprężynę docisku sprzęgła , bo docisk jest miękki a nowe sprzęgła 9 stówek . Avanti w Kielcach tego nie robi , tylko szlifuje przylgnie docisku .


Ja latem mam 205/40 R17 i wszystko gra, taki jest dedykowany rozmiar przez producenta na 17stce. Regenerować sprężyny docisku? Nie wiedziałem nawet, że tak można... Zakupiłem całe sprzęgło niestety... 800zł trzeba poświęcić niestety na cały komplet;-/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.