[MSS DID] Żółta kontrolka check engine |
Autor |
Wiadomość |
StarSpace
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 MR 02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2013, 13:10 [MSS DID] Żółta kontrolka check engine
|
|
|
Witam.
Przypadłość dotyczy Space Star 1.9 DID 115 koni. Podczas szybkiego przyśpieszania (gaz do dechy) zapala się kontrolka check engine w momencie maksymalnego obciążenia silnika. Gdy zdejmuje nogę z gazu (niekoniecznie całkowicie) kontrolka popali się 0,5-1 sekundy i znika. Czy ktoś miał za sobą lub ma podobną sytuację i wie jak temu zaradzić aby kontrolka się nie paliła.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 05-03-2013, 13:52
|
|
|
Najpierw trzeba odczytać numer błędu komputerem i wtedy szukać usterki. Może się EGR przycina, albo dolot jest nieszczelny, albo przepływomierz nawala. Możliwości jest dużo. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
StarSpace
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 MR 02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2013, 14:29
|
|
|
Tak po cichu obstawiałem EGR, w weekend wyczyszczę przepływkę i sprawdzę czy od strony obudowy filtra powietrza nie ma żadnych szpar. z wydechu nic nie dymi nadprogramowo więc lewego powietrza na linii turbo-intercooler mi raczej nie wciąga. Szukam także przyczyny dziwnego rezonansu w który wpada mi samochód przy +-1000 rpm i 2100-2500 rpm, drży całą budą. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-03-2013, 18:06
|
|
|
StarSpace, a może to kontrolka od spryskiwaczy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-03-2013, 20:16
|
|
|
W DID z tego rocznika nie było kontrolki płynu spryskiwacza.
Była w którychś tam wersjach przedliftowych....
Z tym czyszczeniem przepływki uważaj, żeby nie pogiąć tych drucików |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
StarSpace
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 2002 MR 02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2013, 11:10
|
|
|
Bizi78, dolanie płynu nieznacznie wpłynęło na poprawę sytuacji z kontrolką ale jednak nadal się pali.
Druciki wiem że są nietykalne. Używam zmywacza do tarcz i klocków w sprayu.
EGR też można tym czyścić czy wd40 czy benzyna ekstrakcyjna ?
Miałem niedawno podpinany komputer przy wymianie uszczelki pod głowicą, zero błędów wyszło ale zastanawiam się czy komputer z oprogramowaniem do renault czyta te same kody błędów co komputer dedykowany do "Mitsu" |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 08-03-2013, 07:07
|
|
|
Numery kodów pewnie czyta ale opisy już niekoniecznie - mogą się znacznie różnić. Zreszta próbowałem się kiedyś zorientować czy program do renowki zadziala z mitsu- w jego opisie jest Renault, Nissan,Dacia , ni słowa o Mitsu więc nie wiem (program DDT2000 czy jakoś tak).
Przyszło mi do głowy,że to może czujnik ciśnienia doładowania ten na rurze od intercoolera po prawej stronie komory silnika- przy pełnym wcisnieciu gazu turbo daje za male lub za duze cisnienie i wywala CE sprawdź czy nie jest zatkany ew.spróbuj podmienić.
A moze cos z podcisnieniami jest? W 115KM jest zmienna geometria łopatek turbiny, jak cos jest przytkane przy podcisnieniach to nie zmienia kąta łopatek i ten sam efekt?
EGR zazwyczaj o ile wiem daje błąd ktòry komp zczytuje ale nie zapala CE.
Nie jestem ekspertem w temacie ale wydaje mi się,że jeśli CE pali się przy pełnym obciążeniu i głęboko wciśniętym gazie to ja bym w turbo i przyległościach szukał. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-03-2013, 20:31
|
|
|
Podobny objaw miałem u teścia w pasacie tylko tam przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu i późniejszym odpuszczeniu check tak szybko nie znikał (dopiero po kilku odpaleniach). Błąd był chyba związany (nie wiem czy dobrze powtórzę ) z przeładowaniem turbiny. Po drodze wyszło jeszcze coś, masakryczne kopcenie z wydechu, olej w turbinie i ostatecznie zakończyło się na regeneracji turbiny. |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 26-07-2016, 20:34 Re: Żółta kontrolka check engine
|
|
|
StarSpace napisał/a: | Witam.
Przypadłość dotyczy Space Star 1.9 DID 115 koni. Podczas szybkiego przyśpieszania (gaz do dechy) zapala się kontrolka check engine w momencie maksymalnego obciążenia silnika. Gdy zdejmuje nogę z gazu (niekoniecznie całkowicie) kontrolka popali się 0,5-1 sekundy i znika. Czy ktoś miał za sobą lub ma podobną sytuację i wie jak temu zaradzić aby kontrolka się nie paliła.
Pozdrawiam |
I jak się temat zakończył ? Coś udało się ustalić ? W moim od wczoraj mam coś podobnego, od czasu do czasu ( nie za każdym razem ) jak depnę w podłogę to zapala się kontrolka i po odpuszczeniu zaraz gaśnie. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 27-07-2016, 20:37
|
|
|
w silnikach renault 1.9 dci to jest stały objaw . za mało powietrza przez zawalony kanał dolotowy od zaworu egr. zwalamy kolektor im czyszczenie smoły. wyczyściłem przez wlot zaworu egr pomogło na chwile . |
|
|
|
 |
wojtek199223
Nowy Forumowicz
Auto: space star 2003 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-08-2016, 01:11
|
|
|
Miałem podobny objaw. Czyszczenietego kroćca pomogło. Odpinasz dwa wężyki od podciśnienia. Imbus w rekę- dwie śrubki do odkręcenia. |
|
|
|
 |
|