Kontrolki od napędów . Czemu mrugają ? |
Autor |
Wiadomość |
sebo_runner
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 2 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 21-08-2016, 17:16 Kontrolki od napędów . Czemu mrugają ?
|
|
|
Witam !
Nie wiem czy to normalne. Ale w czasie jazdy kontrolki od kół mi mrugają. Tył nie mruga bo jest stały. Jak dopne przód to świeca 4 koła. Dopne reduktor to swieci reduktor. Dopne blokadę swieci blokada. Ale jak jadę na 2H to mrugają 2 koła z przodu plus reduktor. ( tylne się świecą )
Czy to norma ? Napędy wszystkie działają bez zarzutów |
|
|
|
 |
mario998
Nowy Forumowicz mario
Auto: Pajero ll 3.0 V6 /OT 1 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Kwi 2014 Posty: 28 Skąd: Wzw
|
Wysłany: 21-08-2016, 20:09 Re: Kontrolki od napędów . Czemu mrugają ?
|
|
|
sebo_runner napisał/a: | Witam !
Nie wiem czy to normalne. Ale w czasie jazdy kontrolki od kół mi mrugają. Tył nie mruga bo jest stały. Jak dopne przód to świeca 4 koła. Dopne reduktor to swieci reduktor. Dopne blokadę swieci blokada. Ale jak jadę na 2H to mrugają 2 koła z przodu plus reduktor. ( tylne się świecą )
Czy to norma ? Napędy wszystkie działają bez zarzutów |
A czy po wyłaczeniu napedów cofasz autem kilka metrów tak jest chyba w serwisówce jesli sie nie mylę . przełaczając z 4 h na 2 h nie ma potrzeby cofac autem ale juz wszysko powyzej 4h to po wyłaczneiu reduktora producent chyba zaleca cofnac autem kilka metrów i powinny zgasnąc kontrolki tak jest przynajmniej u mnie jesli sie myle niech mnie ktos poprawi |
_________________ Pajero 3.0 v6
Outlander 2.0 Turbo
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 22-08-2016, 09:15 Re: Kontrolki od napędów . Czemu mrugają ?
|
|
|
mario998 napisał/a: | sebo_runner napisał/a: | Witam !
Nie wiem czy to normalne. Ale w czasie jazdy kontrolki od kół mi mrugają. Tył nie mruga bo jest stały. Jak dopne przód to świeca 4 koła. Dopne reduktor to swieci reduktor. Dopne blokadę swieci blokada. Ale jak jadę na 2H to mrugają 2 koła z przodu plus reduktor. ( tylne się świecą )
Czy to norma ? Napędy wszystkie działają bez zarzutów |
A czy po wyłaczeniu napedów cofasz autem kilka metrów tak jest chyba w serwisówce jesli sie nie mylę . przełaczając z 4 h na 2 h nie ma potrzeby cofac autem ale juz wszysko powyzej 4h to po wyłaczneiu reduktora producent chyba zaleca cofnac autem kilka metrów i powinny zgasnąc kontrolki tak jest przynajmniej u mnie jesli sie myle niech mnie ktos poprawi |
To jeszcze zależy, czy Sebo ma SuperSelect (nie potrzeba cofać), czy ES.
Mruganie kontrolek przy włączonych napędach to najczęściej brak podciśnienia, natomiast mruganie przy wyłączonych wskazuje na problem z czujnikami.
Ale ja tego jeszcze nie miałem okazji robić, więc tylko teoretyzuję. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
sebo_runner
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 2 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-08-2016, 09:25
|
|
|
Skrzynia SS wiec chyba nie muszę cofać z tego co zauważyłem z jazdy w terenie. Moze byc te mruganie przez ABS ? Bo widziałem że jeden czujnik mam ucięty kabel |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-08-2016, 11:12
|
|
|
Rander napisał/a: |
Mruganie kontrolek przy włączonych napędach to najczęściej brak podciśnienia | a przy wyłączonych ?? Zimny silnik - nie mruga, po rozgrzaniu silnika przy ponownym uruchomieniu mruga. Jak temp na zewnątrz po niżej komfortu termicznego nie mrugają. Przy jeździe w deszczu nie mrugają |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
sebo_runner
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 2 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-08-2016, 13:08
|
|
|
Nic nie rozumiem |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 17-09-2016, 09:09
|
|
|
Problem z kontrolkami rozwiązany?
Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik położenia wajchy reduktora. W redaktorze jest 5 czujników o ile się nie mylę. Jak przełączysz napęd na 2H to drążek od reduktora mocno dociśnij do tyłu w pozycje 2H. Jeśli to nie pomoże to sprawdź czujniki bo lubia się zapiekac. Moduł od kontrolek nie dostaje sygnałów z reduktora.
[ Dodano: 17-09-2016, 09:19 ]
Zobacz zasadę działania kontrolek i sam zdiagnozujesz który czujnik nie podaje sygnału. Pobierz PDF
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85524 |
|
|
|
 |
|