[Cari 1.8 GDI] Moduł zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 25-08-2016, 19:08 [Cari 1.8 GDI] Moduł zapłonu
|
|
|
Witam! Od pewnego czasu mój obrotomierz wariuje tzn. zawyża bądź zaniża obroty, ale faktyczne obroty silnika są poprawne. Znalazłem na forum, że za obroty jest odpowiedzialny tzw. moduł zapłonowy czyli czujnik obrotów i chciałbym go sprawdzić, ale nie mam pomysłu gdzie się znajduje. Czy ktoś pomoże? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-08-2016, 22:11
|
|
|
W GDI zapłonem steruje sterownik silnika, sygnał obrotów dla obrotomierza generuje czujnik położenia wałka rozrządu. |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 25-08-2016, 23:08
|
|
|
W takim razie za co odpowiada ten moduł zapłonowy? Czy czujnik od Cari 1.6 podejdzie do GDI? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-08-2016, 05:56
|
|
|
W Carismie GDI nie ma zewnętrznego modułu zapłonowego, sygnał na cewki zapłonowe jest podawany bezpośrednio ze sterownika silnika. Czujnik wałka da się rozebrać i naprawić podobnie j jak w Galancie ale nie znajdę teraz linka do tematu bo nie mam czasu. |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 26-08-2016, 15:25
|
|
|
Już znalazlem w dziale Galanta jak go naprawic. Obrotomierz wariuje tylko od czasu do czasu, ale jest to irytujace. A jak sprawdzic czy dziala ten czujnik, bo błedu żadnego mi nie wyrzuca. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-08-2016, 17:53
|
|
|
Jak go sprawdzić to nie wiem ale podobno jak zaczyna padać ten czujniks to też zaczyna tak się zachowywać obrotomierz. Miałem też kiedyś coś takiego w Carismie GDI że czasem obrotomierz więcej wskazywał niż było faktycznie ale sprzedałem tak auto bo w sumie nic poza tym się nie działo. |
|
|
|
 |
|