Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0T] Problem z szyberdachem nie otwiera się.
Autor Wiadomość
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
  Wysłany: 30-08-2016, 20:49   [I 2.0T] Problem z szyberdachem nie otwiera się.

Witam forumowiczów. Po rozmowie telefonicznej z kolegą W@sio stwierdziłem że warto napisać taki temat gdyż nie było jeszcze podobnego przypadku na forum. Otóż w moim turbiaku nie otwiera się okno dachowe. Nie jest to bardzo kłopotliwa usterka z racji klimy i zbliżających się chłodnych dni ale skoro już posiadam ten dach to warto aby był sprawny. I tutaj rodzi się pytanie do Was. Chcę jakoś usunąć usterkę i kompletnie nie wiem z której strony to ugryźć. W internecie próżno szukać jakiegoś poradnika czy fotorelacji kompletnie nic. Nawet w ASO Folwark w Kielcach chcą wziąć Miśka na warsztat i "uczyć" się na nim gdyż nigdy tego nie naprawiali. Wszelkie potrzebne części tylko import Japan. Może ktoś słyszał o takim problemie, macie jakiś poradnik, manual, cokolwiek co pomoże uleczyć szyberdach? Jacyś magicy w okolicy? :D dodam że przyciski normalnie działają, słychać silnik szyberdachu, brak reakcji szyby. Coś dzieje się w mechanizmie nie w silniczku. Gdyby coś ktoś to wiecie. Pozdrawiam.
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 31-08-2016, 12:43   Re: Problem z szyberdachem nie otwiera się.

Bzyk_R1 napisał/a:
Witam forumowiczów. Po rozmowie telefonicznej z kolegą W@sio stwierdziłem że warto napisać taki temat gdyż nie było jeszcze podobnego przypadku na forum. Otóż w moim turbiaku nie otwiera się okno dachowe. Nie jest to bardzo kłopotliwa usterka z racji klimy i zbliżających się chłodnych dni ale skoro już posiadam ten dach to warto aby był sprawny. I tutaj rodzi się pytanie do Was. Chcę jakoś usunąć usterkę i kompletnie nie wiem z której strony to ugryźć. W internecie próżno szukać jakiegoś poradnika czy fotorelacji kompletnie nic. Nawet w ASO Folwark w Kielcach chcą wziąć Miśka na warsztat i "uczyć" się na nim gdyż nigdy tego nie naprawiali. Wszelkie potrzebne części tylko import Japan. Może ktoś słyszał o takim problemie, macie jakiś poradnik, manual, cokolwiek co pomoże uleczyć szyberdach? Jacyś magicy w okolicy? :D dodam że przyciski normalnie działają, słychać silnik szyberdachu, brak reakcji szyby. Coś dzieje się w mechanizmie nie w silniczku. Gdyby coś ktoś to wiecie. Pozdrawiam.


witam,
mam ten sam objaw :confused1: więc dołączam się do pytania :wink:
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-08-2016, 22:04   

A jak się włączy silnik szyberdachu to pracuje cicho czy słychać jakieś chrobotanie lub inne niepokojące dźwięki?
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 01-09-2016, 07:07   

apollo99 napisał/a:
A jak się włączy silnik szyberdachu to pracuje cicho czy słychać jakieś chrobotanie lub inne niepokojące dźwięki?


żadnych niepokojących dźwięków czy chrobotań ... słychać tylko "bzyczenie" silniczka i tyle :?:
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-09-2016, 17:42   

U mnie tak samo cichutko tylko słychać ładnie pracujący silniczek. Mam dla porównania golfa 4 z szyberdachem i tam o wiele głośniej pracuje silnik z tym że się otwiera normalnie :)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-09-2016, 17:50   

To możliwości są chyba dwie
-zerwane linki lub ich mocowanie w szyberdachu
-popsuty, zużyty napęd z silniczka który przesuwa linki
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-09-2016, 17:58   

apollo99 napisał/a:
To możliwości są chyba dwie
-zerwane linki lub ich mocowanie w szyberdachu
-popsuty, zużyty napęd z silniczka który przesuwa linki


Wiesz jak zakładałem temat liczyłem na pomysły jak się do tego dobrać bo co tam jest zepsute to się dopiero okaże, nie trzeba wróżyć z fusów. Może ktoś ściągał podsufitke do prania czy innych celów? z tego co tam obejrzałem dzisiaj to w wersji z dachem jak i bez są dwa klipsy mocujące mniej więcej w środku dachu a reszta trzyma się na śrubach od uchwytów na ręce i na słupkach. Wydaje mi się że osłony słupków są na zatrzaskach ale kurde nie chciałbym urwać. :(
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-09-2016, 18:41   

tu nie pomogę bo miśka mam krótko i nie doszedłem jeszcze do tego etapu :D ,ale z tego co do tej pory rozbierałem to większość rzeczy trzyma się na spinkach
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-09-2016, 20:32   

Bzyk_R1, ściągnij z forum manuala, tam w dziale interior masz pokazane wszystkie spinki itp.
Tutaj masz jednego screena z owego manuala.
Aby wyrwać podsufitkę pewnie trzeba zdjąć plastiki słupków.

W dziale body pewnie znajdziesz schemat konstrukcji szybra :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-09-2016, 13:24   

już nie pamiętam co i jak, ale bez problemów dostaniesz się do silniczka i linek od strony szyberdachu tylnego(zdejmujesz tą obwódkę i odchylasz podsufitkę) tam obejrzyj co i jak, u mnie tez coś się wykrzaczyło, ale zrobiłem to o tyle bezproblemowo że już nie pamiętam jak. :mrgreen:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-09-2016, 23:50   

Nie mam szyberdachu, ale mogę się podzielić wrażeniami ze zdejmowania podsufitki. Dla mnie największym problemem był demontaż zatrzasków trzymających osłony przeciwsłoneczne. Pozostałe elementy dało się demontować na logikę i delikatnie. Natomiast zatrzaski od osłon wymagały dużego gimnastykowania się żeby podgiąć zatrzaski trzymające je w suficie.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-09-2016, 20:03   

Bizi78 dzięki za podpowiedź jestem niedawno na forum i ściągnąłem tylko instrukcje bez manuala :P a tu takie fajne rzeczy opisane i czytelnie. No teraz już wiem coś jak się dobrać do silniczka. Popróbuje w wolnym czasie no i oczywiście opowiem co i jak. Przynajmniej wiem gdzie są i jakie spinki i jakie trzeba dorobić narzędzia. qba spróbuje też Twojej rady może po zdjęciu ramki uwidoczni się wada. Dzięki Pany.

[ Dodano: 04-09-2016, 21:48 ]
Udało się rozwiązać problem szyberdachu. Bez wizyty w ASO bez płacenia 130/h trochę potu i krwi i się udało. Opowiem co i jak może się Wam przyda. Foto relacji nie ma sensu robić bo nic tam nie ma skomplikowanego żeby jakoś specjalnie fotografować :) No więc skorzystałem z rady i zdjąłem te ramkę z tylnego szyberdachu. Trzeba jeszcze wypiąć te dwie spinki pomiędzy szyberdachami. W końcu naszym oczom ukazuje się silnik szyberdachu który u mnie był odkręcony co skutkowało nie otwieraniem się dachu. Wszystkie 3 śruby mocujące udało mi się znaleźć po omacku były w takim zagłębieniu podsufitki. Trzeba było wsadzić koło zębate silniczka w frez na linkach szyberdachu i zakręcić go trzema śrubami. Jest to o tyle trudne że bez zdejmowania podsufitki jest tam strasznie mało miejsca na ręce i tym bardziej klucze. Dodatkowo prace utrudnia ostra blacha dachu która trochę pocięła mi palce przy montażu. Ja trzymałem silniczek szyberdachu grzbietem dłoni i za pomocą bita od grzechotki w kształcie śrubokręta krzyżakowego dokręcałem lekko śrubki. Zwróćcie uwagę żeby silnik dobrze "siadł" na frezie bo wtedy łatwo złapać śrubki. Radzę zacząć od tej najbardziej po prawej gdyż jest najlepszy dostęp i można "przyłapać" lekko silnik żeby nie trzymać. Po złapaniu pozostałych dwóch a wierzcie mi nie jest to proste dokręciłem wszystkie grzechotką z bitem. Nie da rady śrubokrętem. Potem już tylko dwa klipsy i rameczka i dach mi hula że aż miło. PROBLEM ROZWIĄZANY. Polecam sprawdzić czy u Was jest podobnie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 05-09-2016, 09:23   

Skoro śrubki lubią odkręcić się same, to powinny być przykręcone na klej do śrub. Bez zdjęcia posufitki może być ciężko.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-09-2016, 13:42   

no własnie! przypomniałeś mi, tak jak mówiłem - taka drobnostka że zapomniałem :mrgreen: , u mnie też to było problemem. na razie działa.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-09-2016, 09:29   

Zobaczymy na ile km wystarczy takie dokręcanie bez kleju i niezbyt mocno z racji słabego dostępu. Jak coś to mam niebieski klej bo został mi od Yamahy jak crashpady się odkręcały od wibracji :D
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.