Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0T] Problem z szyberdachem nie otwiera się. |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 30-08-2016, 20:49 [I 2.0T] Problem z szyberdachem nie otwiera się.
|
|
|
Witam forumowiczów. Po rozmowie telefonicznej z kolegą W@sio stwierdziłem że warto napisać taki temat gdyż nie było jeszcze podobnego przypadku na forum. Otóż w moim turbiaku nie otwiera się okno dachowe. Nie jest to bardzo kłopotliwa usterka z racji klimy i zbliżających się chłodnych dni ale skoro już posiadam ten dach to warto aby był sprawny. I tutaj rodzi się pytanie do Was. Chcę jakoś usunąć usterkę i kompletnie nie wiem z której strony to ugryźć. W internecie próżno szukać jakiegoś poradnika czy fotorelacji kompletnie nic. Nawet w ASO Folwark w Kielcach chcą wziąć Miśka na warsztat i "uczyć" się na nim gdyż nigdy tego nie naprawiali. Wszelkie potrzebne części tylko import Japan. Może ktoś słyszał o takim problemie, macie jakiś poradnik, manual, cokolwiek co pomoże uleczyć szyberdach? Jacyś magicy w okolicy? dodam że przyciski normalnie działają, słychać silnik szyberdachu, brak reakcji szyby. Coś dzieje się w mechanizmie nie w silniczku. Gdyby coś ktoś to wiecie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 31-08-2016, 12:43 Re: Problem z szyberdachem nie otwiera się.
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Witam forumowiczów. Po rozmowie telefonicznej z kolegą W@sio stwierdziłem że warto napisać taki temat gdyż nie było jeszcze podobnego przypadku na forum. Otóż w moim turbiaku nie otwiera się okno dachowe. Nie jest to bardzo kłopotliwa usterka z racji klimy i zbliżających się chłodnych dni ale skoro już posiadam ten dach to warto aby był sprawny. I tutaj rodzi się pytanie do Was. Chcę jakoś usunąć usterkę i kompletnie nie wiem z której strony to ugryźć. W internecie próżno szukać jakiegoś poradnika czy fotorelacji kompletnie nic. Nawet w ASO Folwark w Kielcach chcą wziąć Miśka na warsztat i "uczyć" się na nim gdyż nigdy tego nie naprawiali. Wszelkie potrzebne części tylko import Japan. Może ktoś słyszał o takim problemie, macie jakiś poradnik, manual, cokolwiek co pomoże uleczyć szyberdach? Jacyś magicy w okolicy? dodam że przyciski normalnie działają, słychać silnik szyberdachu, brak reakcji szyby. Coś dzieje się w mechanizmie nie w silniczku. Gdyby coś ktoś to wiecie. Pozdrawiam. |
witam,
mam ten sam objaw więc dołączam się do pytania |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-08-2016, 22:04
|
|
|
A jak się włączy silnik szyberdachu to pracuje cicho czy słychać jakieś chrobotanie lub inne niepokojące dźwięki? |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 01-09-2016, 07:07
|
|
|
apollo99 napisał/a: | A jak się włączy silnik szyberdachu to pracuje cicho czy słychać jakieś chrobotanie lub inne niepokojące dźwięki? |
żadnych niepokojących dźwięków czy chrobotań ... słychać tylko "bzyczenie" silniczka i tyle |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-09-2016, 17:42
|
|
|
U mnie tak samo cichutko tylko słychać ładnie pracujący silniczek. Mam dla porównania golfa 4 z szyberdachem i tam o wiele głośniej pracuje silnik z tym że się otwiera normalnie |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-09-2016, 17:50
|
|
|
To możliwości są chyba dwie
-zerwane linki lub ich mocowanie w szyberdachu
-popsuty, zużyty napęd z silniczka który przesuwa linki |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-09-2016, 17:58
|
|
|
apollo99 napisał/a: | To możliwości są chyba dwie
-zerwane linki lub ich mocowanie w szyberdachu
-popsuty, zużyty napęd z silniczka który przesuwa linki |
Wiesz jak zakładałem temat liczyłem na pomysły jak się do tego dobrać bo co tam jest zepsute to się dopiero okaże, nie trzeba wróżyć z fusów. Może ktoś ściągał podsufitke do prania czy innych celów? z tego co tam obejrzałem dzisiaj to w wersji z dachem jak i bez są dwa klipsy mocujące mniej więcej w środku dachu a reszta trzyma się na śrubach od uchwytów na ręce i na słupkach. Wydaje mi się że osłony słupków są na zatrzaskach ale kurde nie chciałbym urwać. |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-09-2016, 18:41
|
|
|
tu nie pomogę bo miśka mam krótko i nie doszedłem jeszcze do tego etapu ,ale z tego co do tej pory rozbierałem to większość rzeczy trzyma się na spinkach |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-09-2016, 20:32
|
|
|
Bzyk_R1, ściągnij z forum manuala, tam w dziale interior masz pokazane wszystkie spinki itp.
Tutaj masz jednego screena z owego manuala.
Aby wyrwać podsufitkę pewnie trzeba zdjąć plastiki słupków.
W dziale body pewnie znajdziesz schemat konstrukcji szybra . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-09-2016, 13:24
|
|
|
już nie pamiętam co i jak, ale bez problemów dostaniesz się do silniczka i linek od strony szyberdachu tylnego(zdejmujesz tą obwódkę i odchylasz podsufitkę) tam obejrzyj co i jak, u mnie tez coś się wykrzaczyło, ale zrobiłem to o tyle bezproblemowo że już nie pamiętam jak. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 02-09-2016, 23:50
|
|
|
Nie mam szyberdachu, ale mogę się podzielić wrażeniami ze zdejmowania podsufitki. Dla mnie największym problemem był demontaż zatrzasków trzymających osłony przeciwsłoneczne. Pozostałe elementy dało się demontować na logikę i delikatnie. Natomiast zatrzaski od osłon wymagały dużego gimnastykowania się żeby podgiąć zatrzaski trzymające je w suficie. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-09-2016, 20:03
|
|
|
Bizi78 dzięki za podpowiedź jestem niedawno na forum i ściągnąłem tylko instrukcje bez manuala a tu takie fajne rzeczy opisane i czytelnie. No teraz już wiem coś jak się dobrać do silniczka. Popróbuje w wolnym czasie no i oczywiście opowiem co i jak. Przynajmniej wiem gdzie są i jakie spinki i jakie trzeba dorobić narzędzia. qba spróbuje też Twojej rady może po zdjęciu ramki uwidoczni się wada. Dzięki Pany.
[ Dodano: 04-09-2016, 21:48 ]
Udało się rozwiązać problem szyberdachu. Bez wizyty w ASO bez płacenia 130/h trochę potu i krwi i się udało. Opowiem co i jak może się Wam przyda. Foto relacji nie ma sensu robić bo nic tam nie ma skomplikowanego żeby jakoś specjalnie fotografować No więc skorzystałem z rady i zdjąłem te ramkę z tylnego szyberdachu. Trzeba jeszcze wypiąć te dwie spinki pomiędzy szyberdachami. W końcu naszym oczom ukazuje się silnik szyberdachu który u mnie był odkręcony co skutkowało nie otwieraniem się dachu. Wszystkie 3 śruby mocujące udało mi się znaleźć po omacku były w takim zagłębieniu podsufitki. Trzeba było wsadzić koło zębate silniczka w frez na linkach szyberdachu i zakręcić go trzema śrubami. Jest to o tyle trudne że bez zdejmowania podsufitki jest tam strasznie mało miejsca na ręce i tym bardziej klucze. Dodatkowo prace utrudnia ostra blacha dachu która trochę pocięła mi palce przy montażu. Ja trzymałem silniczek szyberdachu grzbietem dłoni i za pomocą bita od grzechotki w kształcie śrubokręta krzyżakowego dokręcałem lekko śrubki. Zwróćcie uwagę żeby silnik dobrze "siadł" na frezie bo wtedy łatwo złapać śrubki. Radzę zacząć od tej najbardziej po prawej gdyż jest najlepszy dostęp i można "przyłapać" lekko silnik żeby nie trzymać. Po złapaniu pozostałych dwóch a wierzcie mi nie jest to proste dokręciłem wszystkie grzechotką z bitem. Nie da rady śrubokrętem. Potem już tylko dwa klipsy i rameczka i dach mi hula że aż miło. PROBLEM ROZWIĄZANY. Polecam sprawdzić czy u Was jest podobnie. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-09-2016, 09:23
|
|
|
Skoro śrubki lubią odkręcić się same, to powinny być przykręcone na klej do śrub. Bez zdjęcia posufitki może być ciężko. |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-09-2016, 13:42
|
|
|
no własnie! przypomniałeś mi, tak jak mówiłem - taka drobnostka że zapomniałem , u mnie też to było problemem. na razie działa. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-09-2016, 09:29
|
|
|
Zobaczymy na ile km wystarczy takie dokręcanie bez kleju i niezbyt mocno z racji słabego dostępu. Jak coś to mam niebieski klej bo został mi od Yamahy jak crashpady się odkręcały od wibracji |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|