[EAxx] Nietypowy problem |
Autor |
Wiadomość |
ivo_ivo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-10-2016, 21:04 [EAxx] Nietypowy problem
|
|
|
Witam. W moim Galancie pojawił się dziwny problem. Może ktoś z was miał z czymś podobnym do czynienia. Ale do rzeczy:
Podczas pracy silnika w dowolnym momencie, niezależnie od tego czy jadę czy stoję od jakiegoś czasu zdarza się coś takiego, że silnik zaczyna pracować z wielkim oporem. Nagle spadają obroty, silnik zaczyna brzmieć jak w Fiacie 126p, totalnie braknie mu mocy. Stan ten utrzymuje się różną ilość czasu, raz 10-15s a raz przejadę dobrych kilka kilometrów zanim ni z tego ni z owego wszystko wraca do normy.
Coś powoduje duży opór, silnik ledwo utrzymuje się na obrotach. Nie da się go wkręcić na wyższe obroty. Po chwili w samochodzie zaczyna być czuć rozgrzewający się mocno metal (charakterystyczny zapach). Nie wzrasta jednak temperatura silnika (przynajmniej nie ta wskazywana na desce rozdzielczej).
Nie wiem co mogę więcej napisać, chętnie odpowiem na pytania. Może komuś przytrafiło się coś podobnego.
Z moich pomysłów - kończące się łożysko, które chwilowo łapie opór po czym opór zanika. Lub coś z elektroniką ale to tylko moje domniemania. Nie znam się na tyle dobrze na samochodach.
Dziś udało mi się nakręcić krótkie wideo gdy stałem w korku podczas gdy doszło do tej sytuacji.
Z góry dzięki za pomoc. |
_________________ Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.0 136KM 1997 r. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 04-10-2016, 16:21
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Sprężarka klimatyzacji? |
na 90% jak zacznie chodzic jak traktor i trześć budą to lepiej nie odpalaj auta...ostatnio przerabiałem to w nissanie kolegi....zwlekał z diagnozą na tyle długo że na części poszlo 1000 zl....^^ |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-10-2016, 16:34
|
|
|
Zaświeca się CE?
Jeśli tak to stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu. |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 04-10-2016, 19:47
|
|
|
Przy jakiej temperaturze na dworze się to dzieje?
Czy próbowałeś jeździć z wyłączoną klimatyzacją?
Jaki masz silnik 2.0 czy 2.5V6?
Masz LPG?
Sprawdzałeś cewki zapłonowe?
Sprawdzałeś błędy? |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2016, 20:02
|
|
|
musisz opisać więcej okoliczności przy których sie to dzieje, bo od w ten sposób można wybrać kierunek diagnozy... miałem podobne objawy gdy padała cewka, aż do CheckEngine... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24286 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2016, 09:41
|
|
|
West napisał/a: | Jaki masz silnik 2.0 | w podpisie ma, że 2.0
zdarzały się w tych silnikach problemy z pompą oleju, potem topiły się panewki i silnik nie miał siły pracować
sprawdziłbym ciśnienie oleju |
|
|
|
 |
ivo_ivo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2016, 13:02
|
|
|
Odpowiedzi na wasze pytania:
Zdarzyło się to około 5-6 razy do tej pory, ale tylko raz (nie ostatni) zaświecił się CE
Dzieje się tak od połowy września więc przy różnych temperaturach.
Zazwyczaj jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją, ale fakt, nie zwróciłem uwagi czy fakt ten jest skorelowany z pracą klimatyzacji.
Silnik 2.0, zagazowany (OMVL Dream XXI), ale ostatni miesiąc jeżdżę na benzynie, na gazie nie pracował ani razu
Nie sprawdzałem cewek zapłonowych
Nie sprawdzałem błędów ponieważ się nie pojawiają, raz podczas tej sytuacji na chwilę zapalił się CE |
_________________ Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.0 136KM 1997 r. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24286 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2016, 14:45
|
|
|
no to sprawdź błąd, który komputer zapamiętał - zwierasz 1 i 4 pin złącza OBD i włączasz zapłon - kontrolki wymrugają błędy, opis błędów na forum jest |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 07-10-2016, 07:11
|
|
|
Darku, masz rację że w tych motorach siadaly pompy, ale sporadycznie, trafiają się jednostki też bardzo zaniedbane. Pomiar ciśnienia oleju jak najbardziej się przyda (ja kupując swojgo miałem w zegarach zlutowane kontrolki aku i ciśnienia oleju aby ukryć jego brak - po sprawdzeniu wyszło wtedy 0,3 przy 3000 obrotów). Ale jeżeli mogę się "pochwalić" to póki nie znalazłem dawcy silnika to jeździłem tak ok 6 tygodni i nie czułem jako takiego spadku mocy. Tak jak piszesz trzeba by było sprawdzić błędy... Jeśli zostały zapamiętane to super jak nie to ja bym zaczął... - sprawdzenie błędów, ciśnienie oleju, świece, kable, cewki. Daje mi do myślenia tylko ten Twój "charakterystyczny zapach". Jak by Ci się to przytrafiło następnym razem to wyłączaj od razu klimatronica - całkiem. Pozdrawiam |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
|