Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Silnik padl ...
Autor Wiadomość
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2016, 23:06   [CY3A 1.8] Silnik padl ...

No wiec opis pacjenta.

1.8 2009 , 180kkm, ostatnie 100kkm LPG.
Regularne przeglady co 20kkm, gazu co 10kkm.
Olej Shell helix ultra 5w30.
Ostatnio glownie jezdzacy obwodnica 120/130kkm.

Objaw:

2-3 dni przed awaria bylo slychac odglos zuzywajacej sie rolki lub lozyska (na ucho)
profilaktycznie sprawdzilem olej i dolalem bo bylo tak 1cm ponizej L, nigdy nie dolewalem
bo zawsze pomiedzy 20kkm nie brakowalo..
Awaria:
W trakcie jazdy zaczal narastac halas z silnika (poczatkowo jakby jakas oslona sie poluzowala),
z czasem coraz glosniej, a po chwili cisza. Zauwazylem ze odglos jakbykonczacej sie rolki byl
tylko przy odejmowaniu lub dodawaniu gazu.. Jednoczesnie czuc bylo ze silnik slabszy niz zwykle.

Jak sie zaczal robic gesty ruch, to mi zgasl przy zmianie biegu, odpalilem z rozpedu i ujechalem kilkaset m,
az mi nie zgasl (chcialem dojechac do f-my).

Przy odpaleniu na poboczu, halas z silnika (jakby ktos srub do srodka nasypal)...
Laweta do AutoTW, i tam osluch i wg panow "problem panewkowo-tlokowy".
Ale co wazne, po odpaleniu po awarii, pracuje na wolnych obrotach rowno, nie dymi,
tylko halasuje.

Jutro autko trafi do Serwisu Mitsumaniakow na dalsze ogledziny, bo jestem cholernie ciekaw co sie stalo..

Trafilem na watek o zapieczonych pierscieniach, ale wtedy powinien przepalac olej i dymic chyba,
wiec to chyba nie to..

Pozdr
AK
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 27-06-2016, 09:42   

dwakola napisał/a:
Trafilem na watek o zapieczonych pierscieniach


przy samych zapieczonych pierścieniach nie było by tak to ująłeś:
dwakola napisał/a:
halas z silnika (jakby ktos srub do srodka nasypal)


dwakola napisał/a:
Ale co wazne, po odpaleniu po awarii,


Dobra rada - przy takich problemach nie odpalaj silnika ponieważ możesz uszkodzić inne elementy włącznie z wałem nie mówiąc o bloku itd.

Z tego co opisujesz + informacja od panów że problem z dołem silnika konieczne będzie podniesienie głowicy i "organoleptyczne" stwierdzenie problemu. Kolejne każde uruchomienie silnika może powodować spustoszenie w sliniku czego wynikiem może być tylko wymiana słupka.

Czasem można zacząć od ściągnięcia miski olejowej (żeby od razu głowicy nie podnoscić) czy tam czegoś nie ma i ewentualnie sprawdzić wał.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-06-2016, 11:50   

Podejrzewam przekreconą panewkę, przy pierścieniach raczej by dymił bo wtedy pierścienie nie spełniały by swojej roli i puszczałyby olej,
Czy to był podobny dżwięk https://www.youtube.com/watch?v=ilugDMBVtPg
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2016, 12:21   

Tak, tylko glosniej ;-)

Byl odpalony na chwile celem osluchu, ale wczesniej byl przekrecony wal recznie, zeby sprawdzic czy plynnie chodzi.

A co moze byc przyczyna ?

W sumie przy konttroli w AutoTw ten poziom oleju byl ponizej L, jakies 1-1,5cm,
ale jak czytalem u wujka google to takie poziomy oleju nie powinny robic az takich spustoszen...

Pozdr
AK
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-06-2016, 13:06   

Czasami się zdarza ale licz się, że cylinder też może być porysowany. Silnik możesz na allegro trafić ale koszt niestety poraża i zaczyna się od 4 tyś. Na pewno nie przysłużyło się ponowne uruchamianie ale mądry człowiek po szkodzie. Mi w starym lancerze pekł pasek rozrządu i też próbowałem go odpalać jak jeszcze samochód jechał.

Co do oleju to ja powyżej 100tyś km staram się wlewać 10w40 ale blendowany na syntetyk (cokolwiek to znaczy) niektórzy leją syntetyk ale ja tam mam swój rozum.
Niski poziom oleju może przyczynić się do tego ale nigdy nie będzie główną przyczyną, po prostu panewki się wyrobiły. Gorzej się zużywają jak jeżdzi się ostro na zimnym silniku, przy jedzie się na wyższym biegu i zbyt niskich obrotach wtedy najbardziej słychać taki właśnie dźwięk jakby stuki.
Tutaj masz ciekawy art. http://www.autocentrum.pl...sterka-silnika/
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 27-06-2016, 14:16   

grzesiopol napisał/a:
Czasami się zdarza ale licz się, że cylinder też może być porysowany.


Wtedy też by dymił i to mocno, niezależnie od stanu pierścieni. Podobnie jest przy tzw. owalizacji cylindrów.

dwakola napisał/a:
A co moze byc przyczyna ?


przyczyną może być wiele rzeczy począwszy od przekręconej panewki po uszkodzenia zaworów czy uszkodzone elementy rozrządu (pomimo że lancer jest na łańcuchu to elementy jak napinacz itp są bolączką tych modeli).

dwakola napisał/a:
Ale co wazne, po odpaleniu po awarii, pracuje na wolnych obrotach rowno, nie dymi,
tylko halasuje.

czyli rozumiem że na 4 garach auto pracowało jak zapaliliście. W takim wypadku można raczej wykluczyć uszkodzenia zaworów.

Tak czy inaczej bez "zaglądania" do środka raczej nic się nie dowiesz. Sam zacząłbym od sprawdzenia rozrządu (w tym napinaczy, kół zębatych itd.) Potem zaglądnięcie od dołu. Potem ściągnięcie głowicy i już kompletny przegląd włącznie z mierzeniem wszelkich ścierających się elementów.
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2016, 14:40   

wiewioor napisał/a:
grzesiopol napisał/a:
Czasami się zdarza ale licz się, że cylinder też może być porysowany.


Wtedy też by dymił i to mocno, niezależnie od stanu pierścieni. Podobnie jest przy tzw. owalizacji cylindrów.

dwakola napisał/a:
A co moze byc przyczyna ?


przyczyną może być wiele rzeczy począwszy od przekręconej panewki po uszkodzenia zaworów czy uszkodzone elementy rozrządu (pomimo że lancer jest na łańcuchu to elementy jak napinacz itp są bolączką tych modeli).

dwakola napisał/a:
Ale co wazne, po odpaleniu po awarii, pracuje na wolnych obrotach rowno, nie dymi,
tylko halasuje.

czyli rozumiem że na 4 garach auto pracowało jak zapaliliście. W takim wypadku można raczej wykluczyć uszkodzenia zaworów.

Tak czy inaczej bez "zaglądania" do środka raczej nic się nie dowiesz. Sam zacząłbym od sprawdzenia rozrządu (w tym napinaczy, kół zębatych itd.) Potem zaglądnięcie od dołu. Potem ściągnięcie głowicy i już kompletny przegląd włącznie z mierzeniem wszelkich ścierających się elementów.


Ogolnie w trakcie jazdy odpalilem z "pychu" jak silnik nie halasowal, jak tylko zgasl drugi raz i przy odpaleniu halasowal to nie odpalalem tylko wezwalem lawete.
w AutoTW najpierw wal przekrecony recznie, potem odpalony zeby osluchac..
I tyle, pewnie na 10s sie odpali jak dowioze do Serwisu Mitsumaniakow, ale wg tego filmiku to wlasnie przekrecona panewka.

Czytajac o przyczynach, to dojazd do obwodnicy od domu 15km wiejskimi, z pracy 3km przez miasto
wiec silnik zawsze byl juz nagrzany (szczegolnie ze LPG juz dawno zalaczone).

I raczej czesciej stosowalem redukcje niz na 5 z niskich obrotow.
Moze jednak ten olej i jego poziom, ale to byloby dziwne. Zapytam chlopakow w serwisie ile spuscili z oleju przed rozebraniem.
Glowica pracuje normalnie, tj lekko cyka i raczej kolejnosc pojdzize taka:
1. rozrzad
2. osprzet (zdjecie paska i sprawdzenie czy nie cos z osprzetu).
3. dol.
4. glowica.

Pozdr
AK
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-07-2016, 11:15   

No i co tam się staneło :?:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 01-07-2016, 21:08   

dwakola napisał/a:
1.8 2009 , 180kkm,

To przebieg jak mój, tylko 2008 i bez LPG. Daj znak jak będziesz wiedział co padło.
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2016, 22:02   

Tak, po chwili nieobecnosci juz wiadomo i jest zle.

Mianowcie weszla panewka na panewke, w misce olejowej full opilkow.
Wg znajomych mechanikow, nie ma sensu robic, trzeba wymienic.

Przyczyn jest kilka, ale to sa rozne teorie, wiadomo ze w silniku bylo 1,5l oleju.
Pytanie co sie stalo z 2,5 ;-) , zadna kontrolka nic nie pokazala.

Teoria co do przyczyn mowi iz mialemshell-a 5w30, wg jednych za rzadki przy tym przebiegu i LPG, wiec prawdopodobnie olej sobie uciekal przez uszczelniacze stopniowo tak ze nie bylo widac, czuc, az w koncu
poziom osiagnal krytyczna wartosc i skutek jak powyzej.

Niestety, ale silnik sie nie nadaje do naprawy, wiec szukam silnika, ale z tym jest jak szukam mega problem.
Nauka mowi, ze w nastepnym aucie montuje czujnik cisnienia oleju, a wskaznik oleju odlaczam kontrolke bo jest bez sensu..

Pozdr
AK
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2016, 14:01   

To współczucia bo koszt silnika używanego to ponad 4tyś. Na allegro jest kilka propozycji i to w twoich okolicach.
Niektórzy dziwili się, że ja używałem przy przebiegu 120tyś km olej 10w40 a ja tam swoje wiem Valvoline Maxlife dla przebiegów powyżej 100tyś jest the best. :roll:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2016, 11:18   

Tak bede informowal troche moze komus na przyszlosc sie przyda.

Silnika z rozbitka nie biore, bo to loteria , i czesto jest tak ze takie silniki padalem.
Znalazlem firme do ktorej sie dostarcza sam silnik bez osprzetu i oni rozbieraja,
naprawiaja co sie da, ewentualnie wymieniaja. i skladaja + daja gwarancje.

Sa dosc znani w swoim rejonie, niestety musze tylko poczekac 1,5 m-ca na miejsce
w kolejce ;-)


Pozdr
AK
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 20-07-2016, 11:20   

Odnośnie tematu olejów proponuję przenieść wątek tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47461 lub tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76078

Wracając do tematu uszkodzenia motoru

dwakola napisał/a:
Mianowcie weszla panewka na panewke, w misce olejowej full opilkow.
Wg znajomych mechanikow, nie ma sensu robic, trzeba wymienic


w zależności co zostało uszkodzone czasem warto zastanowić się nad naprawą. Bo jeśli tylko z widocznych uszkodzeń tylko panewki można dać do zmierzenia, blok, wał itd. Jeśli okaże się że nie ma uszkodzeń ani nie trzeba szlifować przez co części nadwymiar naprawa mogła by być tańsza aniżeli kupno całego słupka. Z drugiej strony zawsze po starym motorze może uda Tobie się coś sprzedać. Np. głowica jak patrzyłem kosztuje około 400-500 zł.

dwakola napisał/a:
Nauka mowi, ze w nastepnym aucie montuje czujnik cisnienia oleju,

Ale w prawie każdym aucie masz kontrolkę ciśnienia oleju. I w twoim przypadku jak miałeś:
dwakola napisał/a:
w silniku bylo 1,5l oleju.

powinna również się zaświecić. Szczególnie na zakrętach gdy smok nie zawsze ładował by olej. Chyba że piszesz o dodatkowym zegarze ze wskaźnikiem ciśnienia jak np.
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2016, 09:14   

Dlatego dla mnie najdziwniejsze jest to ze nie zaswiecilo sie nic....

A zamontuje taki czujnik mniej wiecej jak pokazales, tj wskaznik cisnienia oleju a nie czujnik.

Co do stanu to sie zobaczy jak gosc rozbierze silnik.
Problem z tymi co sa jest taki ze nigdy nie wiesz co kupujesz
a najczesciej te silniki dosc szybko padaja potem, a ja jednak
za bardzo lubie swoje auto, wiec jesli sie da to bede remontowal.
Nawet jesli wyjdzie troche drozej, to jednak bede pewien stanu po remoncie.

Pozdrawiam
AK
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 21-07-2016, 13:43   

Jesli będziesz remontował przy okazji pamiętaj o tym żeby goście dobrze:

- pomierzyli tuleje czy nie ma owalizacji. Jeśli jest koszta będą większe bo wypada nowe tłoki i pierścienie (nadwymiar) - jeśli są dostępne
- pomierzyli wał - jeśli trzeba szlifować pawenki też nadwymiar
- możesz przy okazji sprawdzić głowicę, zawory itd.
- i stan innych podzespołów (sprzęgło itp.)

Znane mi jest powiedzenie że jak "ruszy się edit to śmierdzi" ale jeśli jest już pacjent rozebrany to za jednym razem można postarać się o inne wymiany (jeśli jest potrzeba). Oczywiście jest to więcej $ ale nie na tyle jakby trzeba było dwa razy dostawać się do części. itd.

dwakola napisał/a:
Dlatego dla mnie najdziwniejsze jest to ze nie zaswiecilo sie nic....

No dziwne. Gdzieś (nie pamiętam gdzie) wyczytałem że te motory jak mają poniżej 2l oleju to może się już zaświecać kontrolka ciśnienia oleju.
Ostatnio zmieniony przez tyku 21-07-2016, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.