 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
McPersony z xtraila do pinina - jaki mod? |
Autor |
Wiadomość |
Crusher
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 26 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 08-10-2016, 21:52 McPersony z xtraila do pinina - jaki mod?
|
|
|
Cześć,
1. przymierzam się do podniesienia przodu mojego pingwina na tylnich mcpersonach z xtrailach. Kupione na allegro, zamierzam udać sie do mechanika. Chcę mu jednak troche pomóc i powiedzieć co jest dokładnie do zrobienia, bo ponoć nie jest to takie "plug and play".
Wiecie dokładnie jakie przeróbki trzeba wykonać zakładając te mcpersony? Pytam bo nie wiele o tym informacji na forum.
2. Czy ktoś kto ma już je założone próbował maksymalnej opony jaka wejdzie? Mam dodatkowo podkładki z olkusza na przedzie i z tyłu, i mam nadzieje ze wejdą opony 225 75 16? |
|
|
|
 |
bylet
Mitsumaniak
Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-10-2016, 09:06
|
|
|
Cześć,
Będę pisał z pamięci (będę zaznaczał dokładnie miejsca), gdyż auto u blacharza już długo stoi i nie mam możliwości dokładnie sprawdzić.
1. Do założenia kolumn z X-trail, to niestety nie jest typowe plug'n'play.
- dolne mocowanie amortyzatora do zwrotnicy ma ten sam rozstaw śrub, ale rozstaw mocowania jest o 6mm szerszy, także wypada dorobić po 2 płytki na każdy amorek o wymiarach 30x105x3 i otworach o rozstawie 70, na śrubę chyba M10 (lepiej sprawdzić). Łącznie 4 sztuki takich płytek.
- sprężynę należy przełożyć z kolumny od Pinina, ta akurat pasuje idealnie.
- górę kolumny można wykonać na 2 sposoby, zostawić łożysko od X-trail, ale wtedy musisz wykonać nowe otwory w kielichu auta na rozstaw mocowania łożyska z X-trail, z tego co pamiętam trójkąt o bokach 110 (lepiej zmierzyć). No i druga opcja to zmienić łożysko na to z Pinina, natomiast tu sprawa ma się następująco. Otwór talerza trzymającego sprężynę należy lekko rozfrezować, gdyż ma nacięcie do montażu na amortyzatorze Pinina, czego X-trail nie ma. Łożysko Pinina posiada większą średnicę montażową, więc należy dorobić tuleję z tego co pamiętam to średnica jest większa o 3mm, nie kojarzę dokładnie wymiaru, ale chyba było to 12 wewnątrz i 15 na zewnątrz (lepiej sprawdź zanim dorobisz). Długość tulei to 20mm, osobiście zrobiłem na wszelki 19mm i pasuje idealnie.
- manszeta amortyzatora z odbojem od X-trail.
Po dorobieniu części składasz i cieszysz się liftem o około 35mm (kielich amortyzatora również wyżej o te 35mm) , a z podkładkami z deutera o kolejne 30mm.
2. Przeróbki wykonałem zostawiając łożysko od Pinina, niestety jeszcze nie przymierzałem większych opon, gdyż jak pisałem na wstępie auto od długiego czasu stoi u blacharza. Teoretycznie przy podniesieniu kielicha powinno wejść 225 75 16 przy zmianie ET o jakieś 10-15 (ET 30-35) z felgą o szerokości 7 cali, ale nie wiem jak z przednimi nadkolami, gdyż ostatnio jak byłem u blacharza to były zdjęte i nie mogłem pomierzyć, także gwarancji nie daję.
Jakbyś potrzebował, to mogę poszukać w domu na dysku zdjęć z wykonywania przeróbki, powinienem je jeszcze gdzieś mieć upchnięte.
Miłego motania życzę. |
|
|
|
 |
Crusher
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 26 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-10-2016, 22:09
|
|
|
Super! Dziekuje bardzo! Nie dosc ze dzieki Tobie mechanik to szybko ogarnal to jeszcze jest na forum na przyszlosc dla potomnych instrukcja
Ale okazalo sie ze bardzo sie zmienily katy opon i ponoc tego nie da sie ogarnac przez zbieznosc. Tez tak macie? Moze jakis sposob na to? Bardzo dol opon sciagnelo do siebie. |
|
|
|
 |
bylet
Mitsumaniak
Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-10-2016, 08:42
|
|
|
Nie wiem w jaki sposób poradziłeś sobie z montażem góry amortyzatora, co też może wprowadzać zmianę kąta. Nie wiem też jak mocno zmienił Ci się ten kąt lub ile wykracza poza wartość akceptowalną. Natomiast amortyzatory od X-trail mają większe otwory na śruby przy montażu zwrotnicy o około 2mm, także można przesunąć zwrotnicę po poluzowaniu tych śrub, tak żeby kąt był odpowiedni, albo jak najbardziej zbliżony. Niech mechanik spróbuje zmienić ustawienie zwrotnicy i jeszcze raz sprawdzi co się dzieje z kątem pochylenia. |
|
|
|
 |
Crusher
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 26 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 19-10-2016, 12:01
|
|
|
Zaproponowałem mu to i powiedział że to co chce zrobić będzie bardzo źle wpływać na sworznie wahacza i przeguby..
Założone oponki 225 / 75 / 16 . Kąt wyraźnie jest zmieniony i nie mogę już wrócić do starych mcpersonów , pozostaje jedynie wyjąć podkładki 30mm żeby odciążyć podzespoły a zeby kąty wróciły do swoich normalnych wartości.. (jazda przy tych kątach jest wyraźnie gorsza, oponki przy zakrętach nieraz się ślizgają i są dużo głośniejsze z przodu, poza tym kiepsko to wygląda).
Mechanik powiedział, że oczywiście może mi zrobic to jak zaproponowałeś Bylet, ale on by tego nie robił jakby to było jego auto, żeby sie nie okazało za rok że do wymiany będzie dużo więcej częsci.
Jak macie jeszcze jakieś pomysły to dajcie szybko znać , bo ide dzisiaj wyjąc te podkładki 30mm |
|
|
|
 |
bylet
Mitsumaniak
Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-10-2016, 13:55
|
|
|
Nadal nie napisałeś w jaki sposób zamontowałeś górę amortyzatora, czy użyłeś łożyska z X-trail, czy z Pinina z dołożeniem tulei?
Przy podniesieniu o około 60mm zmiana kąta na pewno będzie większa niż u mnie o 30mm, gdyż wydłuża się znacznie amortyzator, a wahacz ciągnie do środka. Niestety nie jest jak w Pajero 2 gdzie zwrotnicę w pionie trzymają 2 wahacze. To co zaproponowałem nie jest niczym innym jak poprawa montażu zwrotnicy w zakresie w jakim pozwalają na to otwory w amortyzatorze z X-trail, bez żadnych dodatkowych przeróbek. Chodzi o to, żeby była bardziej w pionie, gdyż nie wiem na ile mogą się zmienić, bo sam mam podniesiony o około 30mm.
Przy takim podniesieniu auta, nawet jeśli kąty są poprawne to i tak wahacze, końcówki drążków i krzyżaki wałów zużywają się szybciej, gdyż pracują pod innym kątem, w sensie coś za coś. Nie rozumiem opinii mechanika, że przy takiej poprawce będą się zużywały elementy, na pewno nie bardziej niż ze względu na lift, chyba że chodziło mu właśnie o wykonany lift.
Napisz też i pochwal się jakie dokładnie oponki założyłeś. Proponuję zamieścić jakieś zdjęcie |
|
|
|
 |
Crusher
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1,8MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 26 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 19-10-2016, 14:18
|
|
|
Szczegolow nie znam bo mechanikiem nie jestem wiem jednak ze robil tuleje i tyle
Tak, chodzilo mu o wykonany lift bo mowil ze juz byl problem aby pozakladac i sa bardzo ponaciagane te podzespoly na granicach swoich możliwości.
Opis moich przygod ze zdjeciami zamieszcze w kolejnym temacie jak dojde do ladu i skladu jako miniporadnik dla potomnych |
|
|
|
 |
duchu77
Nowy Forumowicz

Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 18 Skąd: BRZEG
|
Wysłany: 16-09-2017, 01:48
|
|
|
ale generalnie ile centymetrów liftują te mcpersony z x-traila ? bo ja mam teraz założone simexy 245/75/16 czyli 31cali i właśnie myślałem o założeniu z X-traila tylko co mi to da jakie zalety? |
|
|
|
 |
Dzikusf
Nowy Forumowicz
Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: !00-lica
|
Wysłany: 25-10-2017, 14:13
|
|
|
Australijczycy robią podkładki międzu budę a sanki, raz że zmniejszy pozytyw, dwa że poprawi kąty pracy przegóbów... przy 30mm przekładki powinno załatwić sprawę i nie powinno zabraknąc kolumny kierowniczej, tam jest chyba jakaś regulacja z tego co widziałem... |
|
|
|
 |
|
|