Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:07 |
[EAxx] Prędkościomierz zawiesza sie, nie działa |
Autor |
Wiadomość |
Quatro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 20:17 [EAxx] Prędkościomierz zawiesza sie, nie działa
|
|
|
witam serdeznie, jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość za gafy.
jestem posiadaczem galanta z 99 roku z silnikiem diesla no i mam problem, mianowicie skrzynia biegów (manualna) nie chodzi tak jak powinna (wiem, wiem opcja "szukaj"), pzeczytałem wszystkie posty na ten temat i u mnie jest troszkę inaczej jak opisują koledzy, tzn też ciężko wchodzi 1 i redukcja na 2, ale kompletnie nic nie zgrzyta, cały czas jest tak samo, jak już wejdzie 1 to pozostałe bez problemu, dziwnie też wygląda luz (bieg jałowy) tzn drążek ciężko chodzi i teraz meritum sprawy, kiedyś miałem identycznie w carismie, wymieniono mi plastikowe tulejki przy drążku zmiany biegów i skrzynia ak nowa, czy oby w galancie nie ma takich tulejek, albo coś podobnego?
a może na 100% są to synchronizatory i nie ma co innego szukać?
kolejne pytanie, mianowicie nie działa mi prędkościomierz, co może być powodem?
i juz ostatnie, tzn czy zna ktoś jakiś godny polecenia warsztat w okolicach wrocławia, gdzie mogliby mi zrobić tą skrzynie?
z góry dziękuję za wszelkie info |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 04-04-2016, 20:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 10:23
|
|
|
1. niestety jest to niechlubna norma tych skrzyn z dieslem - musisz kupic kompletne zestawy naprawcze 1 i 2 biegu (na pewno bylo o tym pisane na forum, bo sam pamietam), koszt byl wysoki
2. predkosciomierz - musisz poszukac przy skrzyni wejscia na linke i sprawdzic czy dziala (czy kreci sie koncowka w skrzyni itd. - eliminujac dojdziesz czy to cos w skrzyni, czy linka, czy sam licznik)
3. we Wrocku chyba Kochajj (czlowiek z tego forum) zrobil kilka takich skrzynek i ma o tym pojecie |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-05-2007, 11:21
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 2. predkosciomierz - musisz poszukac przy skrzyni wejscia na linke i sprawdzic czy dziala (czy kreci sie koncowka w skrzyni itd. - eliminujac dojdziesz czy to cos w skrzyni, czy linka, czy sam licznik) |
Linki brak
Trzeba oscyloskopem sprawdzić czujnik prędkości w skrzyni, druga opcja podać sygnał z generatora fali prostokątnej na 11 pin złącza diagnostycznego i powinien działać licznik. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Elmosquito
Forumowicz BORN TO RIDE
Auto: Mitsubishi Galant V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 42 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 22-02-2012, 23:15
|
|
|
Witam,
Mam problem z predkościomierzem, mianowicie po podpięciu radia nie działa, gdy odepne radio wszystko wraca do normy. Mam tak od momentu kupna auta. Dla ułatwienia dodam zegary "high contrast". |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 22-02-2012, 23:25
|
|
|
Masz szczęście że mieszkasz w mieście kolegi RobertaDG, zwanego inaczej "Człowiek-pomógł" lub "Człowiek-biblioteka"...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-02-2012, 23:46
|
|
|
Elmosquito napisał/a: | Witam,
Mam problem z predkościomierzem, mianowicie po podpięciu radia nie działa, gdy odepne radio wszystko wraca do normy. Mam tak od momentu kupna auta. Dla ułatwienia dodam zegary "high contrast". |
Pewnie radio ma w kostce pobieranie sygnału vss (blokowanie video, gps lub co tam jeszcze). Innymi słowy masz spartolone podłączenie elektryczne radia (pozwolę sobie zaoszczędzić słów powszechnie uważanych za wulgarne na określenie macherów którzy to robili... ). Sygnał vss jes zakłócony przez radio. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Elmosquito
Forumowicz BORN TO RIDE
Auto: Mitsubishi Galant V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 42 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-02-2012, 08:18
|
|
|
Jak sądzicie do kogo trzeba się z tym zgłosić, do elektromechanika, czy speca od car audio? Ja sam tego nie ogarne |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-02-2012, 08:25
|
|
|
Przyjedź na spota w niedziele do Siemianowic, tyle czasu się z tym przemeczyles to kilka dni Cię nie zbawi.
P.S. W Dąbrowie cięzko o dobrego elektromechanika, znam dosłownie jednego którego mógłbym polecić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 27-05-2012, 11:27
|
|
|
Podepne sie do tematu.
Jakis tydzien temu predkosciomierz przestal dzialac, oprocz tego rowniez w komputerze pokladowym jak i w apexi, myslalem ze kabelki sie poluzowaly przy ecu wiec polutowalem jeszcze raz ale przed tym poruszalem kabelkami przy ecu i predkosciomiez zalapal doslownie na kilka sekund. Po lutowaniu kompletnie przestalo dzialac. Co moze byc przyczyna, czyzby sensor padl?
Sorki za brak polskich znakow. |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:11
|
|
|
jkrzysztof80, pewnie padł czujnik... ale "zadziałanie" na chwile w czasie ruszania kabelkami może świadczyć, że coś w nich nie łączy. Ja miałem taki efekt przy podłączaniu UKP, jak na próbę wbiłem się w przewód od VSS tak, że połączenie przerywało to na wyświetlaczu pojawiała się prędkość. |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 27-05-2012, 20:13
|
|
|
Zhan, tylko ze polutowalem wszystko wiec chyba napewno czujnik. Zrobilem dzis 100 mil a licznik zalapal tylko 0.1 mili wiec chyba musi cos nie stykac, czy jest jakas opcja sprawdzenia czujnika lub przewodu czujnik-ecu? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 27-05-2012, 20:24
|
|
|
jkrzysztof80, manual dział 13, strona 19
 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 27-05-2012, 20:24
|
|
|
jkrzysztof80, A sprawdzałeś na odłączonym UKP? Może to nie problem z niełączeniem ale gdzieś Ci się zwarcie robi? |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 02-06-2012, 20:29
|
|
|
Zhan, mialem dzis czas wiec sprawdzilem tak jak pisales odczepilem komputerek i apexi polutowalem od nowa kabelki, i co sie okazalo, ze kabelek wyrwal sie z wtyczki komputerka i dotykal gdzies masy. Podlaczalem wszystko od nowa i wszystko dziala spowrotem, dzieki. |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
usmiech82
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 59 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 03-06-2013, 20:35
|
|
|
starałem się coś znaleźć na forum ale nie widzę aby ktoś miał podobny problem mianowicie było wszystko ok aż w pewnym momencie zauważyłem że do 100 działa dobrze a powyżej zaczyna się zacinać albo staje w miejscu albo idzie do 130 skokami i wtedy staje w miejscu jak zwalniam to dopiero kolo 80 wskoczy na nią i zaczyna iść dobrze czy ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną |
|
|
|
 |
|