Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przepływomierzem POMOCY
Autor Wiadomość
levunson 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: torun
Wysłany: 24-10-2016, 10:40   Problem z przepływomierzem POMOCY

Witam serdecznie jestem od niedawna posiadaczem Pajero II 2,4 rok 1991. Problem z jakim sie borykam jest następujący: jak podpinam przepływomierz to obroty silnika spadają i falują... moj mechanik stwierdził, że winna jest przepływka wiec... kupiłem inna uzywana i problem ten sam.. wiec pomyslałem ze kupiłem tez uszkodzona wiec kupiłem kolejną i .. to samo.. pomocy!!! sprawdziłem dolot i wydaje mi się ze jest szczelny niewiem co dalej nie mam kompa żeby podłaczyc i w okolicy jest z tym problem. prosze o rady
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-10-2016, 11:26   

Napisałeś, że wymieniłeś 2 przepływomierze na podstawie diagnozy mechanika. Niestety brak informacji, co było pierwotną przyczyną, jak do tego doszło, co było naprawiane/wymieniane, czy odpinany był akumulator, etc. Uściślij pytanie, żeby łatwiej było zdiagnozować usterkę i podpowiedzieć jakieś rozwiązanie.
 
 
levunson 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: torun
Wysłany: 24-10-2016, 12:32   

wiec tak.. kupiłem auto z instalacja gazową zwykła i mój mechanik stwierdził ze to nie będzie dobrze chodziło(tzn będzie duże spalanie gazu i możliwe szarpanie i strzelanie w przepływke) wiec wymieniłem ta instalacje na sekwencyjną.... kolejnym etapem mechanik stwierdził właśnie uszkodzoną przepływke...wiec wymieniłem ich 2 oprócz mojej starej. nic to nie pomogło. dziś chce sprawdzić czy sonda możne mięć z tym coś wspólnego .lecz podobno oczywiście z opinii rożnych mechaników (p.s. wymieniaczy) sonda dwu przewodowa nie ma znaczenia za dużego do tej pracy -wole sam to sprawdzić. Nadmienię ze jak wyciągam wtyczkę od przepływomierza to auto chodzi normalnie wkręca się na obroty aż miło lecz działa w trybie awaryjnym i dawkuje za dużo paliwa. jakieś sugestie ??

[ Dodano: 24-10-2016, 12:40 ]
Powodem szukania rozwiązania problemu jest zbyt duże spalanie na odłączonym przepływomierzu.co do akumulatora to sam go odłączałem celem skasowania błędów nic to nie pomogło. świece wymienione na nowe.
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-10-2016, 14:57   

Nasuwają się kolejne pytania, czy jak kupiłeś auto, to na benzynie i gazie działało poprawnie, czy spalanie było poprawne, czy przepływomierz był na pewno podpięty? Rozumiem, że w tej chwili problem występuje zarówno na benzynie i gazie.

W tej chwili bez odpowiedzi, to można domniemywać błędu w sztuce podczas demontażu starej i montażu nowej instalacji. Inna opcja to adaptacja obrotów po odpięciu akumulatora, gdyż kasują się dane komputera. Nie jestem pewien czy przy twoim silniku to występuje, ale już nieraz się z tym spotkałem, więc jak piszę źle (w sensie tu nie trzeba) to niech ktoś mnie poprawi. Poniżej zamieszczam linka do procedury jaką stosuję z powodzeniem w swoim 1.8 MPI w Pininie, gdzieś też czytałem, że 3.0 V6 z P2 też musi przejść adaptację. Adaptację wykonujemy tylko na benzynie.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
 
 
brzyydal 
Forumowicz

Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 66
Skąd: krk
Wysłany: 24-10-2016, 15:13   

Jedyna sensowana rada na odleglosc jest zmiana mechanika no a reszta to strzelanie. Tak jak pisales sprawdz sonde lambda /Ilosc przewodow nie ma tu nic do rzeczy/. Sprawdz czujnik temperatury powietrza/jezeli jest osobno od przeplywomierza/ i temp silnika. Motor pracuje lepiej po odpieciu przeplywomierza poniewaz koputer stosuje usrednione parametry. Szukaj nieszczelnosci dolotu takze przy odmie. Nie wiem czy w tym silniku jest egr ale jezeli tak to mogl sie zawiesic. Akumulator odlacz na dluzszy czas. Nie uruchamiaj silnika na gazie nie przelaczaj na gaz. Istnieje mozliwosc wymigania usterek lampka /jak sie da moze uprosci sprawe/. Ja wiem co sie zepsulo ja wiem co sie zepsulo... co sie zepsulo??? autobus... ;) ))
 
 
levunson 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: torun
Wysłany: 24-10-2016, 15:17   

Gdy kupiłem auto to na bezynie nie chodził(gość mówił żeby działał na benie trzeba odpiąć przepływke) na gazie chodził z zapieta lecz z uwagi na to iż to zwykła instalacja to dział i tak bo pobierał bezpośrednio gaz. spalanie bylo tez ogromne wiec uważam że problem był już wcześniej. teraz tak samo zachowuje sie na benie jak i gazie. Sprawdze to co podpowiedziałes bo już kazda informacja jest cenna.

[ Dodano: 18-12-2016, 15:13 ]
Witam w moim pajero padł najprawdopodobniej komputer sterownik silnika. Elektronik który miał zregenerować go stwierdził że prościej będzie kupić od innego modelu byle wtyczki pasowały bo ma na 3. Nie zdążyłem się dowiedzieć czy będzie on coś jeszcze w nim przerabial czy w tym rocznik ecu będzie wszystko chodziło. Możecie podpowiedzieć czy samemu szukać podobny bo mojego nr nigdzie nie znalazłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.