LPG do Outlander 2.0 147KM 2012r |
Autor |
Wiadomość |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 26-10-2016, 12:34 LPG do Outlander 2.0 147KM 2012r
|
|
|
Hej! Proszę o radę, bo nie znam się na LPG, a chcę założyć instalację w moim Outlanderze
Poradzicie mi, co może do niego pasować? Przeglądałem wątki, ale było o innych modelach, więc pozwoliłem sobie założyć nowy wątek. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-10-2016, 14:05
|
|
|
Instalacja ma być taka jak do każdego innego silnika czterocylindrowego z pośrednim wtryskiem o podobnej mocy. Ważne są dobre wtryski np. Barracudy, odpowiednio wydajny reduktor oraz sterownik którego ogarnia gazownik a jaki dokładnie to nie ma większego znaczenia bo większość ma podobną funkcjonalność. Najważniejszy jest uczciwy i kumaty gazownik bo taki zamontuje właściwą instalację w odpowiedni sposób i dobrze ja wyreguluje. |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 27-10-2016, 13:35
|
|
|
A jakieś marki jeszcze byś polecił?
Słyszałem też, że są różne generacje, ktoś wytłumaczy? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-10-2016, 14:05
|
|
|
Reduktory KME Silver KME Tur, ACR01, Magic III a sterowniki to zależy od gazownika co preferuje ale tak dla przykładu to np. Optima Nano, Optima Expert, Tech 224 czy coś z OBD, może być tez coś od Staga czy KME czy Zenita. Wybór jest bardzo duży bo wiele sterowników ma taką samą funkcjonalność.
Wszystkie te podzespoły to elementy IV generacji czyli sekwencji i taką warto zamontować. |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 28-10-2016, 14:34
|
|
|
Ale to są polskie czy zagraniczne? I czemu akurat te polecasz, w sensie używałeś ich? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-10-2016, 14:48
|
|
|
Wtryski, sterowniki i prawie wszystkie reduktory są polskie i bardzo dobre, LPG od około 5 lat to moje hobby.
Ważne aby do wykonania nawiertów w kolektorze ssącym kolektor został zdemontowany aby nawierty były zrobione we właściwych miejscach oraz aby wióry powstałe podczas wiercenia nie dostały się do silnika. Regulacja instalacji powinna być wykonana podczas jazdy z wykorzystaniem korekt benzynowych oraz zewnętrznej sondy AFR. |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 02-11-2016, 11:50
|
|
|
O, to masz przydatne hobby Ale mówisz, że niektórzy robią nawierty bez zdejmowania kolektora? Czymkolwiek on jest hehe Pachnie to fuszerką jakąś. Regulacja to jest jeżdżenie z laptopem i dostrajanie instalacji? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-11-2016, 12:02
|
|
|
Poprzez kolektor ssący podawane jest powietrze silnikowi, u ujścia kolektora przy samej głowicy zamontowane są wtryskiwacze benzynowe. Jak najbliżej wtryskiwaczy w kolektorze wierci się otwory pod wloty gazu z wtryskiwaczy gazowych. Jeśli do wykonania tej operacji nie zdejmie się kolektora to wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania tych otworów dostaną się później wraz z powietrzem do silnika. Być może przelecą przez silnik nic mu nie robiąc a możliwe też, że z powodu wysokiej temperatury przykleją się do zaworów głowicy uniemożliwiając szczelnego ich domknięcia... Gazownik może czarować, że ma jakiś tam patent aby "niby" się tak nie stało ale to w większości przypadków bajki bo i tak najczęściej jakiekolwiek problemy z tym związane nie wyjdą od razu po montażu instalacji.
Regulacja, jak zauważyłeś, powinna być przeprowadzona podczas jazdy podglądając parametry pracy silnika i ma być tak przeprowadzona aby te parametry były takie same jak podczas jazdy na benzynie. |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-11-2016, 11:42
|
|
|
A nie można użyć wtryskiwaczy benzynowych zamiast robić osobne na gaz?
To szczerze są ludzie, którym się nie chce zdejmować kolektora i robić klientowi problemy? Aż się wierzyć nie chce... Z tego, co piszesz, to jest loteria i bomba z opóźnionym zapłonem
Rozumiem, że to strojenie parametrów jest po to, żeby nie było spadków mocy? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20957 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-11-2016, 12:19
|
|
|
Andrzejek RPK napisał/a: | A nie można użyć wtryskiwaczy benzynowych zamiast robić osobne na gaz? |
Ale po odpaleniu auto musi chodzić na Pb a po uzyskaniu odpowiedniej temp. przełączyć się dopiero na Lpg . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-11-2016, 18:35
|
|
|
Haha, no tak, bo jakby używały tych samych to trzeba by zainstalować zbiornik w baku, już kumam
A jak z tymi spadkami mocy po montażu LPG? Zauważyliście coś takiego? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-11-2016, 19:16
|
|
|
Jak instalacja składa się z dobrych i odpowiednio dobranych podzespołów i właściwie zamontowanych oraz jak monter dobrze ją wyreguluje to nie powinno się czuć żadnej różnicy. |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-11-2016, 19:47
|
|
|
Cytat: | Wtryski, sterowniki i prawie wszystkie reduktory są polskie i bardzo dobre |
To Polska stała się potentatem na światowym rynku LPG?
Cytat: | Jak instalacja składa się z dobrych i odpowiednio dobranych podzespołów i właściwie zamontowanych oraz jak monter dobrze ją wyreguluje to nie powinno się czuć żadnej różnicy. |
I tu jest chyba pies pogrzebany, bo są trzy czynniki, które składają się na sukces. Tego się trochę boję, że jak jeden zawiedzie, to wszystko bierze w łeb :/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2016, 22:11
|
|
|
Dlatego warto szukać dobrego i uczciwego gazownika bo taki we właściwy sposób zamontuje i wyreguluje właściwą instalację. Polecam poszukać właściwego gazownika na LPG-Forum a podczas dogadywania szczegółów wspomnieć że zna się go z tamtego forum co dodatkowo zmotywuje go do działania aby nie wystawić mu tam negatywnej opinii
Co do polskich podzespołów, produkujemy wtryskiwacze (Barracudy) wzorowane na japońskich Keyhinach które uważane są za najlepsze, 100 tys km powinny spokojnie wytrzymać a niektórzy twierdzą że i nawet 300 tys km. Reduktory tez wytrzymują po 100 tys km lub więcej. |
|
|
|
 |
Andrzejek RPK
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-11-2016, 21:37
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Dlatego warto szukać dobrego i uczciwego gazownika bo taki we właściwy sposób zamontuje i wyreguluje właściwą instalację. Polecam poszukać właściwego gazownika na LPG-Forum a podczas dogadywania szczegółów wspomnieć że zna się go z tamtego forum co dodatkowo zmotywuje go do działania aby nie wystawić mu tam negatywnej opinii
Co do polskich podzespołów, produkujemy wtryskiwacze (Barracudy) wzorowane na japońskich Keyhinach które uważane są za najlepsze, 100 tys km powinny spokojnie wytrzymać a niektórzy twierdzą że i nawet 300 tys km. Reduktory tez wytrzymują po 100 tys km lub więcej. |
Ha, dobre z tą opinią, rzeczywiście może to człowieka zmotywować
Kurczę, mają niezłą wytrzymałość! Nie miałem wyobrażenia nawet jaka jest żywotność tych podzespołów...
Tylko jaka jest recepta na dobrego gazownika
Wiesz, specjalnie pytam tu na forum modelowym, bo na lpg-forum jest jakaś dziwna atmosfera; poczytałem sobie trochę, ale uznałem, że tu dowiem się więcej od użytkowników mojego auta, lub ogólnie Mitsu. |
|
|
|
 |
|