Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG do Outlander 2.0 147KM 2012r
Autor Wiadomość
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 26-10-2016, 12:34   LPG do Outlander 2.0 147KM 2012r

Hej! Proszę o radę, bo nie znam się na LPG, a chcę założyć instalację w moim Outlanderze :)
Poradzicie mi, co może do niego pasować? Przeglądałem wątki, ale było o innych modelach, więc pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2016, 14:05   

Instalacja ma być taka jak do każdego innego silnika czterocylindrowego z pośrednim wtryskiem o podobnej mocy. Ważne są dobre wtryski np. Barracudy, odpowiednio wydajny reduktor oraz sterownik którego ogarnia gazownik a jaki dokładnie to nie ma większego znaczenia bo większość ma podobną funkcjonalność. Najważniejszy jest uczciwy i kumaty gazownik bo taki zamontuje właściwą instalację w odpowiedni sposób i dobrze ja wyreguluje.
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 27-10-2016, 13:35   

A jakieś marki jeszcze byś polecił?

Słyszałem też, że są różne generacje, ktoś wytłumaczy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2016, 14:05   

Reduktory KME Silver KME Tur, ACR01, Magic III a sterowniki to zależy od gazownika co preferuje ale tak dla przykładu to np. Optima Nano, Optima Expert, Tech 224 czy coś z OBD, może być tez coś od Staga czy KME czy Zenita. Wybór jest bardzo duży bo wiele sterowników ma taką samą funkcjonalność.
Wszystkie te podzespoły to elementy IV generacji czyli sekwencji i taką warto zamontować.
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 28-10-2016, 14:34   

Ale to są polskie czy zagraniczne? I czemu akurat te polecasz, w sensie używałeś ich?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-10-2016, 14:48   

Wtryski, sterowniki i prawie wszystkie reduktory są polskie i bardzo dobre, LPG od około 5 lat to moje hobby.
Ważne aby do wykonania nawiertów w kolektorze ssącym kolektor został zdemontowany aby nawierty były zrobione we właściwych miejscach oraz aby wióry powstałe podczas wiercenia nie dostały się do silnika. Regulacja instalacji powinna być wykonana podczas jazdy z wykorzystaniem korekt benzynowych oraz zewnętrznej sondy AFR.
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 02-11-2016, 11:50   

O, to masz przydatne hobby :) Ale mówisz, że niektórzy robią nawierty bez zdejmowania kolektora? Czymkolwiek on jest hehe ;) Pachnie to fuszerką jakąś. Regulacja to jest jeżdżenie z laptopem i dostrajanie instalacji?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-11-2016, 12:02   

Poprzez kolektor ssący podawane jest powietrze silnikowi, u ujścia kolektora przy samej głowicy zamontowane są wtryskiwacze benzynowe. Jak najbliżej wtryskiwaczy w kolektorze wierci się otwory pod wloty gazu z wtryskiwaczy gazowych. Jeśli do wykonania tej operacji nie zdejmie się kolektora to wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania tych otworów dostaną się później wraz z powietrzem do silnika. Być może przelecą przez silnik nic mu nie robiąc a możliwe też, że z powodu wysokiej temperatury przykleją się do zaworów głowicy uniemożliwiając szczelnego ich domknięcia... Gazownik może czarować, że ma jakiś tam patent aby "niby" się tak nie stało ale to w większości przypadków bajki bo i tak najczęściej jakiekolwiek problemy z tym związane nie wyjdą od razu po montażu instalacji.
Regulacja, jak zauważyłeś, powinna być przeprowadzona podczas jazdy podglądając parametry pracy silnika i ma być tak przeprowadzona aby te parametry były takie same jak podczas jazdy na benzynie.
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 03-11-2016, 11:42   

A nie można użyć wtryskiwaczy benzynowych zamiast robić osobne na gaz?

To szczerze są ludzie, którym się nie chce zdejmować kolektora i robić klientowi problemy? Aż się wierzyć nie chce... Z tego, co piszesz, to jest loteria i bomba z opóźnionym zapłonem :(

Rozumiem, że to strojenie parametrów jest po to, żeby nie było spadków mocy?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20957
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-11-2016, 12:19   

Andrzejek RPK napisał/a:
A nie można użyć wtryskiwaczy benzynowych zamiast robić osobne na gaz?

Ale po odpaleniu auto musi chodzić na Pb a po uzyskaniu odpowiedniej temp. przełączyć się dopiero na Lpg :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 03-11-2016, 18:35   

Haha, no tak, bo jakby używały tych samych to trzeba by zainstalować zbiornik w baku, już kumam :oops:

A jak z tymi spadkami mocy po montażu LPG? Zauważyliście coś takiego?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-11-2016, 19:16   

Jak instalacja składa się z dobrych i odpowiednio dobranych podzespołów i właściwie zamontowanych oraz jak monter dobrze ją wyreguluje to nie powinno się czuć żadnej różnicy.
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 04-11-2016, 19:47   

Cytat:
Wtryski, sterowniki i prawie wszystkie reduktory są polskie i bardzo dobre


To Polska stała się potentatem na światowym rynku LPG? :D

Cytat:
Jak instalacja składa się z dobrych i odpowiednio dobranych podzespołów i właściwie zamontowanych oraz jak monter dobrze ją wyreguluje to nie powinno się czuć żadnej różnicy.


I tu jest chyba pies pogrzebany, bo są trzy czynniki, które składają się na sukces. Tego się trochę boję, że jak jeden zawiedzie, to wszystko bierze w łeb :/
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2016, 22:11   

Dlatego warto szukać dobrego i uczciwego gazownika bo taki we właściwy sposób zamontuje i wyreguluje właściwą instalację. Polecam poszukać właściwego gazownika na LPG-Forum a podczas dogadywania szczegółów wspomnieć że zna się go z tamtego forum co dodatkowo zmotywuje go do działania aby nie wystawić mu tam negatywnej opinii ;)
Co do polskich podzespołów, produkujemy wtryskiwacze (Barracudy) wzorowane na japońskich Keyhinach które uważane są za najlepsze, 100 tys km powinny spokojnie wytrzymać a niektórzy twierdzą że i nawet 300 tys km. Reduktory tez wytrzymują po 100 tys km lub więcej.
 
 
Andrzejek RPK 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 147 KM 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: PL
Wysłany: 15-11-2016, 21:37   

plecho1 napisał/a:
Dlatego warto szukać dobrego i uczciwego gazownika bo taki we właściwy sposób zamontuje i wyreguluje właściwą instalację. Polecam poszukać właściwego gazownika na LPG-Forum a podczas dogadywania szczegółów wspomnieć że zna się go z tamtego forum co dodatkowo zmotywuje go do działania aby nie wystawić mu tam negatywnej opinii ;)
Co do polskich podzespołów, produkujemy wtryskiwacze (Barracudy) wzorowane na japońskich Keyhinach które uważane są za najlepsze, 100 tys km powinny spokojnie wytrzymać a niektórzy twierdzą że i nawet 300 tys km. Reduktory tez wytrzymują po 100 tys km lub więcej.


Ha, dobre z tą opinią, rzeczywiście może to człowieka zmotywować ;)
Kurczę, mają niezłą wytrzymałość! Nie miałem wyobrażenia nawet jaka jest żywotność tych podzespołów...

Tylko jaka jest recepta na dobrego gazownika :)

Wiesz, specjalnie pytam tu na forum modelowym, bo na lpg-forum jest jakaś dziwna atmosfera; poczytałem sobie trochę, ale uznałem, że tu dowiem się więcej od użytkowników mojego auta, lub ogólnie Mitsu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.