[Cari 1.6] Długie odpalanie zimnego silnika |
Autor |
Wiadomość |
Gradobicie
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 08-09-2014, 20:23 [Cari 1.6] Długie odpalanie zimnego silnika
|
|
|
Witam,
Mam od dłuższego czasu pewien problem. W zeszłym roku im goręcej było na dworze, tym dłużej kręcił rozrusznik przed uruchomieniem silnika. Z kolei im chłodniej tym szybciej auto zapalało, by w zimie palić na dotyk. W tym momencie ta różnica zanikła i czy na dworze ciepło, czy zimno muszę kręcić dość długo aby odpalić. Problem występuje tylko gdy auto postoi kilka godzin (przez noc, czy pod robotą). Po godzinie-dwóch przestoju zapala normalnie. Wymieniałem w tym sezonie przewody i fajki, świece, filtry, olej a także czujnik położenia wałka rozrządu (padł mi). Stawiam na czujnik temperatury zasysanego powietrza, bo nic innego mi na razie nie przychodzi do głowy. Trzeba to jakoś naprawić, bo katuję rozrusznik i akumulator - w zimie od tego kręcenia mogę zostać na parkingu
Miał może ktoś z forumowiczów podobny problem??? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 14:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-09-2014, 20:34
|
|
|
Zaczniej od sprawdzenia parametrów rzeczywistych, może być walnięty czujnik temperatury silnika dla ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 08-09-2014, 21:06
|
|
|
Masz lpg? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gradobicie
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 08-09-2014, 21:18
|
|
|
Tak mam LPG (LPI). Czy zgaszę na gazie czy na benzynie, jest to samo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 09-09-2014, 05:45
|
|
|
Tez mialem lpi
Ciezko jest wylaczyc ta instalacje, ale zrob cos takiego przelacz na benzyne i nie jezdzij jakis czas na gazie (dzien moze 2 dni). problem pewnie ustapi ale do pierwszej jazdy na gazie
podejzewam ze wtryskiwacze lpi puszczaja gaz do kolektora i odpala na benzynie i gazie.
Troche droga sprawa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-09-2014, 06:53
|
|
|
Potwierdzam co napisał poprzednik, po dłuższym postoju silnik może być zalewany nadmiarem paliwa. |
|
|
|
 |
Gradobicie
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 09-09-2014, 19:42
|
|
|
eve1988, plecho1, też to podejrzewam. Na razie zrobię tak, że sprawdzę czujnik ECT dla ECU a potem wtryskiwacze. Jak dojdę o co chodziło to dam znać, może komuś się przyda. |
_________________
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 09-09-2014, 20:48
|
|
|
U mnie było identycznie, na zimnym odpalal za drugim razem badz po dlugim kreceniu.
Ktoregos razu 3 dni nie odpalalem auta potem wsiadam do srodka i pali na strzala, zaczelem drazyc temat i doszedlem do tego ze to gaz dostaje mi sie do kolektora wtryskami.
Juz odkladalem kase na 4 wtryskiwacze fioletowe (1000zl a sztuka 250zl) a tu nagle zatarla sie pompa gazu i kolejny 1000zl :/
więc zalozylem zwykla sekwencje podobne pieniadze i latwiejszy serwis. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gradobicie
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 11-09-2014, 20:27
|
|
|
eve1988, faktycznie w takim przypadku lepiej już założyć sekwencję. Nic jutro oddaje auto do mechanika, niech popatrzy i orzeknie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-09-2014, 21:42
|
|
|
Jeśli był by jakiś problem z czujnikami silnika to raczej zaświeciła by się kontrolka silnika.
Jeśli zdecydujesz się na zmianę na sekwencję, to nie daj się tylko namówić na wtryskiwacze Valtek i ważne aby gazownik był ogarnięty i dobrze wszystko zamontował i wyregulował. |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 08-10-2014, 18:08
|
|
|
Temat był wałkowany już baaardzo dawno temu. Pompa paliwa. Jest tam zaworek, przez który cofa się paliwo do zbiornika i dlatego za pierwszym razem nie zapala. Najłatwiej to sprawdzić tak, że jak po nocy zdejmiesz przewody paliwowe z pompy to nie będzie tam nie tylko ciśnienia, ale pewnie i paliwa. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Gradobicie
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 19-02-2016, 21:24
|
|
|
Witam ponownie.
Temat już dawno wyjaśniony. Było tak jak pisali: eve1988, plecho1 Wtryskiwacze puszczały gaz i zalewały silnik nadmiarem paliwa.
Zatarła mi się pompa gazu, kończyła legalizacja na butlę itp. więc założyłem sekwencję. Teraz śmigam aż miło i taniej wyszło niż naprawiać to co było. Auto zapala bardzo szybko, niezależnie od warunków.
Dziękuję za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-11-2016, 17:52
|
|
|
Carisma 1.6 jak wam odpala tzn od strzała czy trzeba troche zakręcić 3- 5 obrotów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2016, 18:15
|
|
|
U mnie czy zimny czy ciepły to trzeba trochę pokręcić ewentualnie najpierw ze trzy obroty sekunda przerwy i drugi raz od strzała. Kiedyś myślałem, że to wina cofającego się paliwa a że pompa działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem to dlatego odpala po napompowaniu paliwa. Zmodyfikowałem więc delikatnie zasilanie przekaźnika pompy dodając przekaźnik czasowy ustawiony na 3s uruchamiający dodatkowo pompę po włączeniu na zapłon. Nic to jednak nie zmieniło, silnik odpala jak przed modyfikacją. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 04-11-2016, 18:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-11-2016, 18:18
|
|
|
plecho1 napisał/a: | U mnie czy zimny czy ciepły to trzeba trochę pokręcić |
wszystkie tak maja ? nie pala od strzała ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|