 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Zasilanie świec żarowych |
Autor |
Wiadomość |
pewu78
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2016, 12:33 [Cari 1.9DI-D] Zasilanie świec żarowych
|
|
|
Witam,
Czy to normalne że na wszystkich 4 przewodach zasilających świece żarowe (po odłączeniu ich od świec) jest napięcie 6V przy wyłączonym zasilaniu w stacyjce (bez kluczyka), oraz przy uruchomionym silniku po czasie dogrzewania (spada do 7V z 12V) ?
Po włączeniu zapłonu i po uruchomieniu silnika pojawia się tam 12V na kilka sekund, czyli prawidłowo, ale poza tym jest te 6-7V. W/g manuala powinno być chyba 0. Problem z przekaźnikiem ?
Pytam bo zapaliła mi się kontrolka silnika, i w warsztacie odczytali mi 2 błędy wskazujące na system świec żarowych i same świece (przypuszczam że chodzi o kody 24 i 34, sprzęt podawał tylko nazwy).
Świece wszystkie mam padnięte, a nie chciałbym żeby nowe zaraz poszły śladem obecnych...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
hurt.hurt
Forumowicz
Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: rumia
|
Wysłany: 06-11-2016, 18:31
|
|
|
A niemasz gdzies zwarcia??? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2016, 19:21
|
|
|
Na pewno po wyłączeniu zapłonu nie powinno być tam napięcia. Nie wiem jak jest zrealizowane dogrzewanie przez świece tego silnika ale często w innych autach przy rozruchu jest podawane napięcie 12V a podczas dogrzewania niższe napięcie podawane przez oporniki. Może to wina przekaźnika który cały czas załącza to niższe napięcie a może wina sterownika załączającego przekaźnik. |
|
|
|
 |
pewu78
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2016, 23:01
|
|
|
Podłączyłem przekaźnik pod zasilacz 12V (+ na wejście 7, czyli pin oznaczony jako 3) i okazuje się że bez podawania niczego na 1 i 3 (to z ECU) daje te 6V na każde wyjście do świec (u mnie świece 1-4 to wyjścia 4,5,6,8 - inna kolejność niż na schemacie - na przekaźniku są to piny oznaczone jako 1,2,6,7).
Mam nadzieję że to jednak wina przekaźnika a nie ECU...
Sprawdziłem rezystancję pomiędzy 7 a 4,5,6,8 jest ok. 580 ohm na każdym. Jakby ktoś miał możliwość i chęci sprawdzić u siebie będę wdzięczny
Zdjęcia gniazda przekaźnika
[ Dodano: 23-11-2016, 15:23 ]
OK, wygląda że jest to normalna sytuacja. Przypuszczam że te 6V jest potrzebne dla ECU do diagnozowania problemów ze świecami, po wpięciu w nie zanika.
Finalnie jak sprawdziłem okazało się że miałem padnięte 2 świece, wymieniłem wszystkie (nr1 to była masakra, przypuszczam że nigdy nie ruszana ze względu na dojście, ale o dziwo to jedna z dwóch sprawnych), skasowałem błędy i na razie jest dobrze
Przy okazji potwierdzam spostrzeżenia navi i lesiom0 z wątku [Cari 1.9DI-D] Podłączenie interfejsu ELM327 z ECU - DDT2000 + interfejs VAG KKL działa, można odczytać i skasować błędy, ELM 327 nie był w stanie nic pokazać poza napięciem aku (DI-D 2003). |
|
|
|
 |
|
|