 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Silnik 4G15 - zmiana z 12V na 8V. Potencjalne pro |
Autor |
Wiadomość |
pbuhne [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2007, 22:45 [C62A 1.5] Silnik 4G15 - zmiana z 12V na 8V. Potencjalne pro
|
|
|
Witam forumowiczow
Serduszko mojego lancerka (12V) najpewniej zakonczylo swoj zywot... brak kompresji na 2 garach... Nie wiem jeszcze dokladnie co jest przyczyna ale juz sie nastawiam na drugi silnik.
Mam pytanka:
1. Wydaje mi sie ze z mechanicznej strony zmiana jest bezproblemowa, tak ?
2. ECU - czy komp od 12 bedzie dzialal z 8 ?
3. Jakie inne problemy moga sie pojawic ?
Tytulem wyjasnienia - pytam bo 8v moge obejrzec niedaleko siebie, w okolicy natomiast nie znalazlem 12v... Roznica paru kucy nie jest dla mnie istotna...
Z gory dziekuje za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-03-2007, 23:00
|
|
|
Inny aparat zapłonowy, konieczny także zakup cewki WN (w 8V jest zewnętrzna).
Lekka przeróbka wiązki elektrycznej (z w/w względów).
Nie wiem jak ECU, ale myślę że będzie działać bez problemów. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-03-2007, 08:37
|
|
|
silniki roznia sie tylko glowica i paroma elementami osprzetu (inny aparat zaplonowy, troche zmieniona wiazka przewodow) - jak pisal Josie; ECU jest inne, ale silniki spokojnie beda chodzic z tym, ze mapy wtrysku sie roznia - wieksze roznice dotycza ECU 8v z lat 88-89, gdzie bylo ono diametralnie inne
cala reszta - skrzynia, blok, naped, mocowania itp. - to samo |
|
|
|
 |
pbuhne [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2007, 18:04
|
|
|
Dzieki chlopaki, wiem teraz na czym stoje w tej kwesti
Jutro glowica zostanie zdjeta i obejrzy sie co tam w cylindrach i glowicy slychac... Po dzisiejszym pomiarze cisnienia sprezania "az" 5 po zalaniu olejem na jednym z garow... |
|
|
|
 |
|
|