Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana turbinki na większą??
Autor Wiadomość
Mariusz-czeki
[Usunięty]

  Wysłany: 23-05-2007, 21:34   Wymiana turbinki na większą??

Chciałbym podkręcić troszkę moc w mojej Carismie. Mam, 115KM. Sam tuning elektroniczny da raptem z 20-30KM. Chciałbym więcej. Od czego można pod pasować większą turbinę do tego silnika????
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2007, 22:16   

No zależy kto Ci robi tego wirusa. Ja swoją zrobiłem na prawie 150 KM i uwierz mi że więcej nie trzeba a dopasowanie i wymiana turbiny na większą da niewiele więcej mocy a koszt znaczny. Poza tym za jeszcze większą mocą idzie wymiana sprzęgła, większe ryzyko uszkodzenia dwumasówki. Należałoby też pomyśleć o zawieszeniu i hamulcach bo już w swojej Cari w pewnych sytuacjach mam wrażenie że osiągają granice możliwości.
Jeżeli nie jest Ci zbyt daleko do Warszawki to zapraszam do mojego speca od chipowania myslę, że będziesz zadowolony.
_________________
Pieniek
 
 
Mariusz-czeki
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 22:57   

A ile cię to kosztowało? Bo przyrost mocy całkiem m fajny :D Kumpel ma Passata 1,9 130KM i zrobił z niego 195KM po wymianie turbinki i inc :)
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2007, 23:24   

Miałem promocję .... ale i tak nie wychodzi drogo myślę że da się załatwić za ok. 1kzł. A co do TDI-ków to do nich jest cała plejada różnych turbin, wtrysków, IC i całego tego badziewia do podnoszenia mocy a do silnika renówki dostępność gratów jest o wiele gorsza i wszystko jest droższe. Moim zdaniem jedyna rada w Cari to dobry chip. Ten majster dysponuje hamownią Dynomet więc wszystko można sprawdzić przed i po robocie.
_________________
Pieniek
 
 
kikan 
Forumowicz


Auto: carisma 99r 1.8 gdi exe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 115
Skąd: lubelskie
Wysłany: 23-05-2007, 23:31   

a czy do GDI ten kolega znalazlby jakis chip ? ile koni by doszlo do seryjnych 125?no i jaki koszt...
_________________

 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 08:09   

kikan napisał/a:
a czy do GDI ten kolega znalazlby jakis chip ? ile koni by doszlo do seryjnych 125?no i jaki koszt...


napewno taniej wyjdzie tobie zmienic samochod
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-05-2007, 15:09   

kikan napisał/a:
ile koni by doszlo do seryjnych 125

mysle ze na 150 nie ma co liczyc. Wolnossace jednostki po z-chipowaniu nie daja sie podkrecic tak jak wersje z turbinami. Mysle ze w granicach (podkreslam mysle bo nie wiem) 10-moooze 15-20KM :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 15:25   

Robson86 napisał/a:
10-moooze 15-20KM


to by bylo prawie 20% :lol:
powaznie to wiecej mocy da zamkniecie szyb, wyrzuceniu gratow z bagaznika itd., niz montaz chipa do benzyny gdi.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-05-2007, 15:59   

arturro napisał/a:
to by bylo prawie 20%

napisalem ze to moje przypuszczenie jest :P
ale gdzies czytalem ze do wolnossacego silnika montaz chipa dodaje jakies 5-15% (w zaleznosci od chipa)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-05-2007, 20:27   

Do wolnossącej benzyny/diesla koszt chip-tuningu przewyższa wszelkie efekty bo i tak będą znikome. Producenci wolnossących jednostek zwykle już maja je wystarczająco zoptymalizowane by udało się coś uzyskać a jeśli już to ułamkowe przyrosty mocy/momentu. To jest opłacalne tylko w przypadku turbawki i najlepiej z ruchomymi kierownicami tak po stronie spalin jak i po stronie dolotu bo w większości przypadków polega na zwiększeniu doładowania i ilości wtryskiwanego paliwa a zatem mocy/momentu uzyskiwanego z pojemności silnika. Ot i cała filozofia chip-tunerów. Kolejny krok to zmiany głowicy, wałków itp. itd ale to już tuning mechaniczny.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Mariusz-czeki
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 21:01   

przemyślę bo to dobra propozycja. A gdzie dokładniej w Wawie robą takie cudeńka? No i ile ci pali teraz???? :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-05-2007, 21:10   

Zwykle przy oszczędnym operowaniu pedałem gazu niewiele się zmienia bo teraz tak zmieniają mapy paliwowe i doładowanie by podbić je od pewnej prędkości obrotowej anie w całym zakresie np. do 3tyś auto zachowuje się jak fabryczne a powyżej zwiększaja doładowanie i ilość paliwa. Jeżdżąc normalnie nic się nie zmienia ale przy depnięciu... odjazd i wir w baku ;)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2007, 23:07   

Warsztat jest w okolicach Okęcia ale jeżeli się zdecydujesz- napisz na PW- to dobrze by było, abym Cię wprowadził, zawsze będzie trochę taniej. A co do spalania paliwa to najpierw było ok. 0,5-0,7l większe bo cieszyłem się jak indianin szkiełkiem i ciągle prostowałem sandał, potem jak sie oswoiłem z autem to nawet nieznacznie spadło w stosunku do średnich przed chipem. Obecnie wychodzi mi do 7 litrów po mieście z klimą a jeżdżę dość dynamicznie ( oczywiście komputer pokazuje ok 0,5 litra więcej)
_________________
Pieniek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.