Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] 2.2 HDI filtr turbiny
Autor Wiadomość
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 15-11-2016, 19:09   [II 2.2 DID] 2.2 HDI filtr turbiny

Czy robiliście coś może kiedyś z filtrem oleju do turbiny ? Wymaga jakieś okresowej obsługi czy wymiany ?
W manualu jest to opisane jako: turbocharger lubrication "am" filter.
ilustracja
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 15-11-2016, 22:38   

No to poważnie zaintrygowałeś mnie tym filtrem. Podpytam mechaników jak pojadę na przegląd olejowy.
_________________
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 16-11-2016, 11:57   

O kurteczka nie sądziłem,że coś takiego mam!!!!!!!
_________________

 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 16-11-2016, 15:28   

.....wg mojego manula to sruba przewodu smarowania turbo, ktora podczas naprawy turbo trzeba umyc lub wymienic na nowa.
Ciekawe czy czyszczenie jej co jakis czas ma wplyw na dzialnie/moc auta.

_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 16-11-2016, 17:25   

Już nie pamiętam jaka to była marka samochodu i jakich silników problem dotyczył ale właśnie dochodziło do zatarcia sprężarki z powodu zatkania filtra (sitka), o którym nikt nie pamiętał, że istnieje. Nas to w aż takim wydaniu pewno nie dotyczy bo już było by o takich przypadkach słychać. Jednak jak się ma świadomość, że coś takiego jest no to można tam od czasu do czasu zajrzeć. I jak pisze Gotycki_Zdun dobrym momentem jest okazja wymiany oleju (spuszczony olej, auto na podnośniku). Ja przynajmniej przy najbliższej wymianie nie omieszkam.

Do supeer - masz może w tym dokumencie numer tej części bo ja w necie nie bardzo mogę to znaleźć?
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 16-11-2016, 17:30   

Problem o którym piszesz dotyczył fiatowskiego silnika 1.4 T-Jet 150 PS w górę.
_________________
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 17-11-2016, 12:38   

Moody napisał/a:
masz może w tym dokumencie numer tej części bo ja w necie nie bardzo mogę to znaleźć?


wg PSA jest to 116446 ,pasuje do silnikow 2.2 hdi 156km, wiec do outlandera rowniez.
wg mitsu to MN982048 dla silnika 2.2

Gdy wspomnialem o tym mojemu mechanikowi to oczy zrobil :shock: , nigdy o tym nie slyszal :mrgreen:

Jedyne to co wyczytalem na stronach dotyczacych naprawy/regeneracji turbo, ze nalezy czyscic wspomniany filtr,ktory gdy sie zatka powodowac moze zatarcie sprezarki. Jednak co ile czyscic? nie wspomniano.
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 17-11-2016, 17:35   

No dzięki za ten numer supeer bo miałem się czego chwycić.
Okazuje się, że dot. śruby natomiast sam filtr ma numer 1611517480 i nazywają go "filtr do śruby pod przewód turbiny Citroen/Peugeot 2.0HDi/2.2HDi". Oryginał kosztuje 10 zł.
Dodatkowo piszą o tym w sklepie:
Filtr siatkowy oleju do śruby przewodu olejowego (ciśnieniowy metalowy 16mm smarujący olejem turbosprężarkę, zakończony oczkami z obu stron), do przykręcenia przewodu na bloku silnika.
Filtr należy dokupić oddzielnie, nr OE 1611517480 do śruby nr OE 116446
Do uszczelnienia połączenia z blokiem należy stosować podkładki metalowo-gumowe (najlepiej nowe po każdym odkręceniu) oryginalne mamy pod numerem 422822


Chyba sobie to zamówię bo drogie nie jest a w razie czego nie będę uziemiony jak coś popsuje przy rozkręcaniu :D
Ostatnio zmieniony przez Piwor 18-11-2016, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 19-11-2016, 19:34   

Będzie jakiś tutorial z wymiany?
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 21-11-2016, 21:33   

Gotycki_Zdun napisał/a:
Będzie jakiś tutorial z wymiany?

A w ogóle warto ? Sama czynność wygląda na prostą. Jedynie dostęp może być nie-prosty bo pewno ani z dołu ani z góry wygodnie nie będzie.
Na razie planuję się tym zająć na wiosnę przy wymianie oleju. No ale zobaczymy.
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 22-11-2016, 19:56   

Spodziewam się pułapek i zawiłości. Stąd widzę potrzebę poczytania o doświadczeniach z wymiany.
_________________
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 23-11-2016, 20:52   

OK, jak zrobię to pierwszy to opiszę wrażenia.
Tylko cierpliwości. Mam za dużo w domu samochodów i za dużo chcę przy nich sam zrobić. A nie jestem ani mechanikiem, ani nie mam kanału, ani podnośnika, ani narzędzi - więc to u mnie trwa :D . A jak dojdę do 4007 to najpierw te nieszczęsne świece.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.