EA2A1 niskie obroty, duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-12-2016, 23:58 EA2A1 niskie obroty, duże spalanie
|
|
|
Witam. Wyjąłem w moim EA2A1 bezpiecznik od radia, żeby sprawdzić czy dobrze rozumiem schemat, radio przestało grać po włożeniu go z powrotem jest ok ale coś się posypało. Spadły obroty na luzie i sprzęgle do 200 (podregulowałem je z powrotem do 1000 śrubką od mieszanki) i silnik krokowy nie zawsze reaguje prawidłowo na włączanie urządzeń elektrycznych - nawiew, światła, radio wszystkie urządzenia elektryczne czasem mają wpływ na ilość obrotów, a czasem nie. Dodam też, że strasznie falują i samochód pali więcej. Wie ktoś co to może być i jak temu zaradzić? Dodam, że mam instalację LPG. Bezpieczniki ok, aczkolwiek zdarza się że bezpiecznik jest dobry a nie styka z jakiegoś powodu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-12-2016, 06:06
|
|
|
Najprawdopodobniej dziwny zbieg okolicznosci, wyglada na to ze są problemy ze sterowaniem biegu jałowego, trzeba sprawdzić parametry rzeczywiste pracy oraz stgnały sterujące krokowca i sygnały ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-12-2016, 04:32
|
|
|
Pierwszy Outlander, którym jeździł niegdyś mój ojciec miał bardzo podobną konstrukcję silnika i budy do mojego Galanta. Wprawdzie jest to 8 lat nowszy samochód, ale tam po rozpięciu klamy od akumulatora resetował się komputer odpowiedzialny za mieszankę i obroty też spadały i samochód żłopał więcej przez 2-3 dni. Jest sens iść w tą stronę? Sprawdzę jeszcze raz wszystkie bezpieczniki bo nie stać mnie na wizytę w stacji diag
[ Dodano: 26-12-2016, 04:32 ]
a jak sam do tego nie dojdę, to będę bulił, spalanie 18l jest nie do przyjęcia w tym aucie |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-12-2016, 11:54
|
|
|
m16averick napisał/a: | spalanie 18l jest nie do przyjęcia w tym aucie |
Benzyny ? czy gazu ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-12-2016, 18:51
|
|
|
Gazu, świeżo po regulacji 2 tyg temu palił 11 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-12-2016, 21:06
|
|
|
Więc na początek sprawdź,ile spala benzyny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-12-2016, 12:59
|
|
|
zwiększyłem ilość paliwa w mieszance, więc chyba naturalną koleją rzeczy wachy też żre więcej |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-12-2016, 13:22
|
|
|
m16averick napisał/a: | zwiększyłem ilość paliwa w mieszance, więc chyba naturalną koleją rzeczy wachy też żre więcej |
W jaki sposób to zrobiłeś |
_________________
 |
|
|
|
 |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-12-2016, 13:50
|
|
|
śrubką od mieszanki, jeśli dobrze rozumiem |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-12-2016, 14:13
|
|
|
m16averick napisał/a: | śrubką od mieszanki, jeśli dobrze rozumiem |
Mieszanką steruje ECU,na podstawie odczytu z czujników zamontowanych silniku,przepływomierzu,oraz wydechu. Śruba którą kręciłeś,odpowiada za wolne obroty,i na pewno nie spowoduje wzrostu spalania na takim poziomie jak napisałeś. |
_________________
 |
|
|
|
 |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-12-2016, 03:40
|
|
|
prawda, gazownik dzisiaj potwierdził
to dlaczego nagle tak spadły te wolne obroty? śrubka się przecież sama nie przekręciła |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-12-2016, 08:00
|
|
|
Na początek posprawdzaj błędy. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz na forum.
Jaką masz instalację,i czy przypadkiem nie strzelił w dolot |
_________________
 |
|
|
|
 |
m16averick
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-12-2016, 12:03
|
|
|
gdzie znaleźć informacje na ten temat? wpisałem w wyszukiwarkę na forum trochę za luźne wyniki są dla frazy galant ea2a diagnostyka
kupić
ELM327 v1.3 czy coś innego? przypominam że EA2A1 ma trochę mniej elektroniki niż reszta galantów |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
|